Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Utan att det sägs rakt ut i tråden måste ju det som triggat den vara hans senaste uttalande om Zlatan som "en klassisk målgörare" men "en ointelligent spelare", d v s ett klockrent kvitto på att gubben inte alls följer fotbollen i den del han uttalar sig om den alternativt inte kan analysera fotboll alls alternativt skiter i vilket. Jag vet inte vilket som är värst.
Har haft dessa känslor för Pelé ett tag nu, men han har flygit under min radar ett tag nu. Med hans senaste uttalande om Zlatan kom all avsky tillbaka igen.
Ett annat exempel var ju hans hyllande av Robinho (brasse, neger) och nedvärderande av Messi (vit, argentinare). Vad handlade det om egentligen, att "ge igen" på Maradona?
En annan väldigt äcklande faktor är den totalt unisona hyllningskören från alla håll. Maradona som i mina ögon var en så mycket större och bättre spelare får stå ut med spaltmeter tabloidpress och skandalrubriker. Jag inser att det inte är så att Maradona enbart är offret i sitt förhållande med pressen och att han är en kontroversiell person men ändå.
Pelé å andra sidan framstår som helt fläckfri. Det är väldigt rumsrent och "fint" att hylla honom som världens bästa spelare. Blir aldrig ifrågasatt. Urk.