2009-06-04, 23:33
Medlem
muppenwtfs avatar
Hello
En kompis har bett mig att betala hans beställning på frön från http://sensiseeds.com/. Undrar om detta är olagligt att göra? Han frågar mig för han har inget visa kort.
De kommer levereras till hans adress.
Så är det olagligt att beställa frön därifrån och finns det några risker för mig?

//Muppenwtf
Citera
2009-06-04, 23:48
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Hello
En kompis har bett mig att betala hans beställning på frön från http://sensiseeds.com/. Undrar om detta är olagligt att göra? Han frågar mig för han har inget visa kort.
De kommer levereras till hans adress.
Så är det olagligt att beställa frön därifrån och finns det några risker för mig?

//Muppenwtf
ja det är klart som fan. det är ju mer aktivt att betala skiten än att få hem den, så polisen kommer nog att tro att det är du som är hjärnan
Citera
2009-06-05, 00:23
Medlem
muppenwtfs avatar
Men är det olagligt?
Citera
2009-06-05, 01:41
Medlem
JackBlacks avatar
Cannabisfrön är lagliga. Däremot blir de olagliga så fort man stoppar ned dem i backen.
Citera
2009-06-05, 10:23
Medlem
muppenwtfs avatar
Så det jag gör är legalt?
Citera
2009-06-05, 11:27
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Så det jag gör är legalt?
Sist jag kollade så var det lagligt. Men det är nog bättre om du frågar/söker i Droger>Cannabis här på FB.
Citera
2009-06-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Cannabisfrön är lagliga. Däremot blir de olagliga så fort man stoppar ned dem i backen.

Alltså.. nej

1. Frön och rötter är inte klassade som narkotika. Endast det över jord är narkotikaklassat. Det är typ läkemedelsverket som styr listan över klassade preparat, den finns på internet, säkert länkat nånstans på fb om du är intresserad.

2. Att det inte är narkotikaklassat gör det inte lagligt. Har svårt att tänka mig att man kommer undan ett åtal för förberedelse.

Edit:
Men TS kan nog känna sig rätt lugn. För det första hittar tullen knappast frön, för det andra bryr de sig inte och för det tredje känns medhjälp till förberedelse rätt långsökt..
Senast redigerad av smultroncitron 2009-06-05 kl. 11:56.
Citera
2009-06-05, 12:26
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultroncitron
Alltså.. nej

1. Frön och rötter är inte klassade som narkotika. Endast det över jord är narkotikaklassat. Det är typ läkemedelsverket som styr listan över klassade preparat, den finns på internet, säkert länkat nånstans på fb om du är intresserad.

2. Att det inte är narkotikaklassat gör det inte lagligt. Har svårt att tänka mig att man kommer undan ett åtal för förberedelse.

Edit:
Men TS kan nog känna sig rätt lugn. För det första hittar tullen knappast frön, för det andra bryr de sig inte och för det tredje känns medhjälp till förberedelse rätt långsökt..
Odling av Cannabis är olagligt. Alltså borde det vara olagligt när man stoppar ned dem i backen.
Citera
2009-06-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Odling av Cannabis är olagligt. Alltså borde det vara olagligt när man stoppar ned dem i backen.

Förberedelse, som sagt.
Innehav är det först när de ploppat upp ur jorden.
Förberedelse torde det dock vara redan när du har frön, så..
Citera
2009-07-21, 19:22
Medlem
muppenwtfs avatar
Kan ju meddela att min del gick bra, sket sig först när han var så naiv att han hade dem på skrivbordet i rummet och hans föräldrar hittade dem... Han sa att de operation overgrow, industrihampa, också slutade allt i komposten. Lyckades dock rädda hälften som ligger å gror på noga utvalda platser i Djursholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in