Citat:
Ursprungligen postat av Dakuwanga
Den 5 december 1975 begicks mordet, 18 december arresteras Arkan i Belgien. Han hade kunnat utföra brottet. Vad som talar emot detta är att han fritog en kumpan från en rättegång i Sverige 1974 och kanske därför haft anledning att hålla sig undan. Skulle vara väldigt intressant att se undersökningsmaterial. Finns så klart en hel uppsjö andra kriminella som är möjliga gm. Kan ju rent av också vara så att Mikulic misstänkts spionera för kommunisterna och avrättats av sina egna eller att han blev avrättad p.g.a. de vanliga motivet, d.v.s. svartsjuka eller pengar.
Fanns en del tunga juggesnubbar ( serber, kroater , bosnienserber ) som höll till på västkusten ( Halmstad, Falkenberg, Göteborg ) på 70-talet. På den tiden ägnade sig dom flesta åt spel å dobbel. Den så kallade spelkungen började sin karriär i Halmstad nån gång på mitten av 70-talet. Fanns ett antal svartklubbar i Halmstad och Falkenberg. Många av grekerna och juggarna,som då utgjorde dom största invandragrupperna, både krimminella och vanliga knegare, som bodde på västkusten gillade att spela. Mycket hände så klart runt dom svartklubbarna så udba fanns garanterat där.... eller åtminstonde några banditer som jobbade åt dom. Jag vet garanterat att Arkan har vart i Halmstad och Falkenberg några gånger. Vad han gjort mer än att besöka klubbarna vet jag inte. Jag vet också att AB som var med i mordet på ambasadören var i Halmstad i samma veva... jag vet till å med i vilken lägenhet han var i. Allt det där är komplicerat å så många år har gått så att det är nog omöjligt att få fram sanningar. Många är döda å dom som lever å sitter på info är inte så trovärdiga på grund av sina handlingar.