Citat:
Ursprungligen postat av MaymuneN
Tjena!
Det är såhär att jag fyllde en vodka flaska där det var vodka till hälten. Fyllde med massa frukter som kiwi,melon, klementin, banan och plommon . Den har stått så i en vecka. Nästan allt har smält och det är som en sörja nu. Tänkte ändå dra den igenom en mixer imorgon och sedan sila ner den i ett filter så bara vattnet kommer ut.
Fast min fråga är om det har blivit massa baterier i den nu . Så går det att dricka den?
Bakterier och sprit är ju goda vänner vet du väl... NOT..
iofs borde din blandning bara hålla en ca 15-20% (bakteriedödande spritbaserade medel skall vara ~70% för bästa effekt) men ändå så borde bakterier inte vara nåt att oroa sig för, tänk baileys som innehåller riktig grädde och ungefär samma %, vilket sparas i rumstemperatur utan konserveringsmedel. Nån sorts grovfiltrering bör du åtm göra och ta för guds skull till vara spriten och inte vattnet (varför du skulle vilja separera H20 och ta tillvara det istället för spriten vet jag inte).
Citat:
Ursprungligen postat av Wictorix
hur fan fick du ner en melon i en vodkaflaska? och hur fan kan det "smälta"?

Biter du direkt av banan, melon (och kokosnöt) med skalet på eller?
Har du aldrig heller hört uttrycket: Alkohol löser allt, iofs är det inte sant men för sådana enkla saker som frukt, så löser/lakar det ut dem väl.