2009-06-04, 15:40
Medlem
Fas12s avatar
Hej allesammans,

Jag har fottat under ett halvår ungefär och ska nu åka till Kina och naturligtvis ska jag fota en hel del. Min utrustning består av en nikon d60, kitobjektiv 18-55mm Vr och en nikon 55-200VR glugg samt sb-400 blixt och stativ.

Nu frågar jag er som har varit i Kina och fottat, vad får jag inte missa? Naturligtvis kommer jag åka till standard ställena (kinesiska muren, förbjudna staden osv) men finns det ställen jag bara inte får missa att fota?

Mvh Fas 12
Citera
2009-06-04, 16:28
Medlem
Skattesmitarns avatar
Leishan buddha:
http://www.travelchinaguide.com/attr...dha_statue.htm

Om du har vägarna förbi Chengdu i.a.f.
Citera
2009-06-04, 16:35
Medlem
Om du har vägarna förbi sommarpalatset så kan jag rekommendera detta ställe, väldigt fint. Mycket vatten och broar, något jag tycker om...
Citera
2009-06-04, 16:36
Medlem
Fas12s avatar
Oj, glömde nämna att jag ska vara huvudsakligen i Peking, dvs inga jätte långa avstånd därifrån.
Citera
2009-06-04, 16:37
Medlem
xopahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fas12
men finns det ställen jag bara inte får missa att fota?

Japp..
Som sagt tidigare här?!
Iaf jag har varit i Kina två gånger båda gångerna med kameran framför iris.
De absolut bästa fotografierna jag tagit har varit på någon bakgata eller gränd där kinesernas vardag utspelar sig. Ett folk som är så varmt och vänligt när man sätter sig ner och visar var man gör och är vänlig och ler tillbaka till dem har resulterat i några av mina finaste bilder.
Skippa stativet om du bara är ute och promenerar över dagen.
Citera
2009-06-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xopah
Japp..
Som sagt tidigare här?!
Iaf jag har varit i Kina två gånger båda gångerna med kameran framför iris.
De absolut bästa fotografierna jag tagit har varit på någon bakgata eller gränd där kinesernas vardag utspelar sig. Ett folk som är så varmt och vänligt när man sätter sig ner och visar var man gör och är vänlig och ler tillbaka till dem har resulterat i några av mina finaste bilder.
Skippa stativet om du bara är ute och promenerar över dagen.

Ja det är verkligen något speciellt med att bara vandra runder i Peking.
Styrker det xopah säger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in