Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-04, 10:02
  #1
Medlem
kaktusagents avatar
Kommer ihåg en alldeles alldeles underbar reklamfilm som jag såg på SF för en herrans massa år sedan, undrar om någon kan hjälpa mig att finna den?

Det var en man som satt på en fin middag, som plingade med skeden i glaset, reste sig upp och sade följande:

"Jag är ju ingen bågskytt"

Varpå han tog upp en pilbåge och sköt värden i bröstet.

Är det någon vänlig själ som har någon aning om antingen vad det var reklam för, eller var jag kan hitta reklamen i sig?

/"en som undrar"
Citera
2009-06-04, 11:05
  #2
Medlem
Playcontrols avatar
Låter humoristiskt, men jag förstår inte heller budskapet!
Hade varit kul att se denna reklam faktiskt, jag som brukar avsky reklam.
Citera
2009-06-04, 12:51
  #3
Avstängd
Smidarns avatar
haha jävlar vad random.

Ska se om jag finner den
Citera
2009-06-04, 13:15
  #4
Medlem
Disco Moskvas avatar
Den måste uppmärksammats av aktiva bågskyttar, försök kolla med folket på http://bagskytteforum.se/
Citera
2009-06-04, 20:31
  #5
Medlem
kaktusagents avatar
Det var roligt då jag såg det, men det är först nu på äldre dar som jag har förstått den alldeles hysteriska komiken i det. Värt att nämna är att den nog gick på bio runt sekelskiftet.
Citera
2009-07-23, 16:51
  #6
Medlem
kaktusagents avatar
Ingen som har den blekaste?
Citera
2009-07-23, 17:03
  #7
Medlem
Kan det vara en variant av klassikern...Jag är ingen talare...och sedan hålla ett tacktal till värden?
Citera
2009-07-23, 17:09
  #8
Medlem
Tattooed Hands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa6116
Kan det vara en variant av klassikern...Jag är ingen talare...och sedan hålla ett tacktal till värden?

Det känns ju ganska... troligt.

Trådskaparen kommer inte alls ihåg vad det var för produkt som reklamen sålde in?
Citera
2009-07-24, 20:12
  #9
Medlem
kaktusagents avatar
inte omöjligt att det var försäkringar, eller möjligtvis någon banktjänst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback