2005-07-29, 18:46
Bannlyst
Konstigt att ingen av mina flumpolare genom åren har spelat dem för mig, har helt missat dem.
Är de bra?
Har ni låttips?
Citera
2005-07-29, 18:57
Medlem
Jiis avatar
Jo de är bra, men ojämna. Ett par album som är helt igenom bra är "Workingman´s dead", och deras första skiva "Grateful dead". Resten av skivorna jag hört är i mitt tycke väldigt ojämna, bra låtar varvade med riktiga bottennapp.

Jag har dock inte lyssnat på alla skivor, så jag kan ju ha fel.

Låttips:

Black Peter

Morning Dew

Uncle John´s Band

New Speedway Boogie

The Golden Road (To Unlimited Devotion)
Citera
2005-07-29, 18:58
Medlem
ischs avatar
Då musik är realtivt subjektivt så aknske ett förslag vore att själv lyssna på dem innan utan massa fördommar eller förefattade meningar...
Citera
2005-07-29, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Då musik är realtivt subjektivt så aknske ett förslag vore att själv lyssna på dem innan utan massa fördommar eller förefattade meningar...
Jo men de har gjort tusentals låtar kanske, bättre att fråga, blir liksom att som en polare överaskar en med musik man inte kan, spännande med låttips
Citera
2005-07-29, 20:38
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Jo men de har gjort tusentals låtar kanske, bättre att fråga, blir liksom att som en polare överaskar en med musik man inte kan, spännande med låttips

Låt mig gissa; du köper samma kläder som skyltdockorna på JC (eller dressman) eller hur?
Citera
2005-07-29, 20:51
Bannlyst
Citat:
Låt mig gissa; du köper samma kläder som skyltdockorna på JC (eller dressman) eller hur?

Citat:
Most literally, to fuck is to copulate, but it is also used as a more general expletive or intensifier. Some instances of the word can be taken at face value, such as:

* "Fuck you."
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuck
Citera
2005-07-29, 21:01
Medlem
Jiis avatar
Citat:

Lägg av nu, killen frågade efter ett låttips av ett band han aldrig lyssnat på, jag svarade. Vad är problemet? Har du aldrig frågat om någon bok/band/film är bra av någon annan?

Tillbaka till topic så har väl Grateful dead oftast sorterats in under någonslags "drogrock", men låtarna är för det mesta inte på långt när så flummiga som man skulle kunna tro. Mycket folk/country/blues typ.
Citera
2005-07-29, 21:27
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jii
Lägg av nu, killen frågade efter ett låttips av ett band han aldrig lyssnat på, jag svarade. Vad är problemet? Har du aldrig frågat om någon bok/band/film är bra av någon annan?

Tillbaka till topic så har väl Grateful dead oftast sorterats in under någonslags "drogrock", men låtarna är för det mesta inte på långt när så flummiga som man skulle kunna tro. Mycket folk/country/blues typ.

Jag tycker att halva nöjet är att själva välja/söka/avnjuta musik/böcker och filmer utan att veta vad andra tycker. Dock förstå jag varför han frågar och jag kom enbart med ett förslag. Vad är problemet?
Citera
2005-09-02, 13:21
Medlem
Nemesis1s avatar
Grateful Dead - stora, flummiga tråden för deadheads!

Give me the name of some song by them that blows my mind away!
Citera
2005-09-02, 17:46
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Är inget fan (har inte ens lyssnat på ett helt album med dem), men Box of Rain är en riktigt fin bit.
Citera
2005-09-02, 18:29
Medlem
Don Fadäsos avatar
Det verkar inte vara så många som brinner för GD. Du kanske skulle testa att lyssna på ett annat band fall du nu inte tycker det är coolt att vara udda.
Citera
2005-09-02, 19:33
Medlem
Smockes avatar
Vad är det för band, vad spelar dom för musik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in