• 1
  • 2
2009-06-03, 23:17
Medlem
mjaubrums avatar
Ni som injicerar - är det skönt, som i erotiskt, att trycka in silen i venen?
Citera
2009-06-03, 23:41
Medlem
Maowdigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaubrum
Ni som injicerar - är det skönt, som i erotiskt, att trycka in silen i venen?
De har jag också undrat:P dom ser så harmoniska just i det ögonblicket
Citera
2009-06-03, 23:46
Medlem
DeVisions avatar
Själv tycker jag att det suger rejält, det är ett nödvändigt ont för att komma åt effekten man vill ha. Särskilt när man hållit på några år och har problem att hitta svar. Det brukar inte gå förens kanske 5:e försöket för mig och det är allt annat än erotiskt att leka nåldyna. Kan ifs tillägga att jag är spruträdd men har ändå kört I.V. de senaste åren, smart som man är...

Känslan av att få ordentligt svar och sen en lyckad injection är däremot en en höjdarkänsla.

Edit: Kaske fattade fel och du med trycka in menade just skjuta in substansen och inte att punktera venen med nålen... men men.
Senast redigerad av DeVision 2009-06-04 kl. 00:01.
Citera
2009-06-03, 23:51
Medlem
SMD FBs avatar
Det är rätt mysigt att sitta där å förbereda alla saker och man har i baktanken att man snart kommer må underbart. Själva injiceringen med stasen och tvätta armvecket ibland är också mkt mysigt, hur konstigt det än låter för många andra. Men man har alltid nästa fix i baktanken.
Citera
2009-06-03, 23:55
Medlem
Fugazjis avatar
just CS blir man nog inte s[ upphestsad av, men heroin, d[ j'vlar st'ller sig kuken ..eller inte...
Citera
2009-06-04, 00:15
Medlem
TjackadHamsters avatar
Har kört IV lite smått, och måste säga att: ja, det är det. Nu är det väl olika från person till person. Det blir lite som en "ritual" att fixa i ordning alla verktyg och lösningar. Sen tycker jag det är ganska skönt, eller hur man nu ska förklara det, att punktera venen och se hur blodet sipprar in i pumpen. Tycker inte att det gör direkt ont, som vissa säger (om du inte träffar fel, vill säga) utan mest en egendomlig känsla. Men det är inget emot att sedan skjuta in substansen. En ganska rushande känsla i armen (eller valfritt skjutställe) samtidigt som man då blir påverkad. Beror ju samtidigt på vilken substans det är. Säg att det nu är t.ex. Mephedrone, så är det ju helt klart skönt, eftersom man får en sinnessjuk orgasm när man tryckt.
Citera
2009-06-04, 00:29
Medlem
mjaubrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVision
Själv tycker jag att det suger rejält, det är ett nödvändigt ont för att komma åt effekten man vill ha. Särskilt när man hållit på några år och har problem att hitta svar. Det brukar inte gå förens kanske 5:e försöket för mig och det är allt annat än erotiskt att leka nåldyna. Kan ifs tillägga att jag är spruträdd men har ändå kört I.V. de senaste åren, smart som man är...

Känslan av att få ordentligt svar och sen en lyckad injection är däremot en en höjdarkänsla.

Edit: Kaske fattade fel och du med trycka in menade just skjuta in substansen och inte att punktera venen med nålen... men men.

Okej intressant, hur överkom du rädslan från sprutor/nålar? och borde inte rädslan gå över efter ett tag?

Jag själv är också spruträdd så det är väll mest det som tar emot om jag skulle någonsin pröva.
Citera
2009-06-04, 08:01
Bannlyst
Jadå...jag har IV:at (dagligen)......men det var mycket länge sen och det höll på att gå åt skogen. Och jag kommer aldrig mer ta en sil, what-so-ever.

En sån här tråd blir lätt propaganda för att börja IV:a, och visst är IV en mycket speciell känsla, en "helt annan nivå" som nån uttryckte det.

Med tanke på att det här är ett offentligt forum och att det finns mängder med ungdomar som läser med intresse och som saknar vissa spärrar, såna spärrar som i vissa lägen är sååååå viktiga, vill jag säga följande:

Kan du klara av ditt bruk på ett sätt som gör att du i övrigt fixar samhället så tar du en risk om du så bara testar IV en enda gång! Jag tror många håller med mig om att den första silen var att passera den gräns som skiljer "den skötsamma och glada, ibland påtända, killen" ifrån "knarkaren, där stimulantian inte är kryddan utan basnäringen". Låt dina inbyggda spärrar mot att testa IV få verka med full kraft så länge du kan. Det är en STOR gräns du passerar enbart genom att "testa bara en gång"......för de flesta blir det inte "bara en gång".
Citera
2009-06-04, 10:39
Bannlyst
Jag har sådan respekt för droger att det är inte många jag skulle kunna tänka mig att testa. Kokain och Heroin går fetbort, medan cannabis och E är någonting jag skulle vilja testa mer. Det enda jag har gjort i mitt liv inom detta område är att röka bong, en gång. Och då jag var tretton fick jag smaka på en spliff, ett bloss. I sommar så lär det dock bli mer röka, men jag hoppas att jag aldrig testar vare sig kola eller Heroin.
Citera
2009-06-04, 13:02
Medlem
DeVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaubrum
Okej intressant, hur överkom du rädslan från sprutor/nålar? och borde inte rädslan gå över efter ett tag?

Jag själv är också spruträdd så det är väll mest det som tar emot om jag skulle någonsin pröva.

Kan börja med att säga att anledningen till att jag gled in på sprutor till att börja med var att jag körde steroider när jag var yngre. Då var det ju I.M. i benet som gällde och det kändes inte så "smutsigt" och pundigt som jag då tyckte att I.V. bruk var, men en viktig gräns hade suddats ut (tips är att ge fullständigt fan i sprutor) + att jag nu hade en massa verktyg hemma, och några år senare så blev det ju att prova, vet inte riktigt varför nu i efterhand då jag mina polare inte skjöt och hade inte heller läst några positiva saker om I.V. (som florerar ganska så mkt på FB) men när jag väl provat så blev det mer och mer, svårt att motivera att snorta eller röka när effekten blir så totalt annorlunda när man skjuter. Gled in i ett tungt jonkmissbruk och sköt varannan timme i flera år, tyvärr så blir det ju svårare och svårare då venerna försvinner efter ett tag, har nu mycket få ställen som fortfarande fungerar.
Sen spruträdslan blir inte så mycket mildare, visst i början satt jag och skakade så mycket att det knappt gick över huvud taget utan man fick be om hjälp men jag blir fortfarande småskakig och tycker det är otrevligt (brukar ta lite sprit eller benso före så det går lättare) och jag hatar att lämna blodprov och liknande.
Ska nu försöka göra ett ärligt försök att sluta med sprutor men jag sitter på ett rejält lager och är fan för snål för att slänga dom (nej jag säljer inte online) Får snart in lite meth och ska prova att bomba och snorta den här gången, får se om det går...
Citera
2009-06-04, 13:10
Medlem
DeVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlusFifty
Jadå...jag har IV:at (dagligen)......men det var mycket länge sen och det höll på att gå åt skogen. Och jag kommer aldrig mer ta en sil, what-so-ever.

En sån här tråd blir lätt propaganda för att börja IV:a, och visst är IV en mycket speciell känsla, en "helt annan nivå" som nån uttryckte det.

Med tanke på att det här är ett offentligt forum och att det finns mängder med ungdomar som läser med intresse och som saknar vissa spärrar, såna spärrar som i vissa lägen är sååååå viktiga, vill jag säga följande:

Kan du klara av ditt bruk på ett sätt som gör att du i övrigt fixar samhället så tar du en risk om du så bara testar IV en enda gång! Jag tror många håller med mig om att den första silen var att passera den gräns som skiljer "den skötsamma och glada, ibland påtända, killen" ifrån "knarkaren, där stimulantian inte är kryddan utan basnäringen". Låt dina inbyggda spärrar mot att testa IV få verka med full kraft så länge du kan. Det är en STOR gräns du passerar enbart genom att "testa bara en gång"......för de flesta blir det inte "bara en gång".

Håller helt och hållet med dig. Har man inte redan provat så ska man låta bli.
Hur lyckades du sluta föresten? Jag har försökt många gånger, en period lyckades jag hålla mig borta ifrån sprutor i 2år, men sen så började jag igen utan att riktigt veta varför (svepskälet var ju att jag fick tag på thaismack och det "måste" man ju skjuta, jag bor långt ifrån stockholm så det finns bara brunt i vanliga fall (jonkfri nu dock)...)
Citera
2009-06-04, 13:20
Bannlyst
Knappast erotiskt. Man får väl en adrenalinkick bara av få svar, och blodet flödar i pumpen.

Men det tar ju inte lång tid att gå ner sig på tjack, och till slut sitter man där och desperat sticker flera gånger om och ångrar att man ens testade IV från början...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in