Citat:
Ursprungligen postat av mjaubrum
Okej intressant, hur överkom du rädslan från sprutor/nålar? och borde inte rädslan gå över efter ett tag?
Jag själv är också spruträdd så det är väll mest det som tar emot om jag skulle någonsin pröva.
Kan börja med att säga att anledningen till att jag gled in på sprutor till att börja med var att jag körde steroider när jag var yngre. Då var det ju I.M. i benet som gällde och det kändes inte så "smutsigt" och pundigt som jag då tyckte att I.V. bruk var, men en viktig gräns hade suddats ut (tips är att ge fullständigt fan i sprutor) + att jag nu hade en massa verktyg hemma, och några år senare så blev det ju att prova, vet inte riktigt varför nu i efterhand då jag mina polare inte skjöt och hade inte heller läst några positiva saker om I.V. (som florerar ganska så mkt på FB) men när jag väl provat så blev det mer och mer, svårt att motivera att snorta eller röka när effekten blir så totalt annorlunda när man skjuter. Gled in i ett tungt jonkmissbruk och sköt varannan timme i flera år, tyvärr så blir det ju svårare och svårare då venerna försvinner efter ett tag, har nu mycket få ställen som fortfarande fungerar.
Sen spruträdslan blir inte så mycket mildare, visst i början satt jag och skakade så mycket att det knappt gick över huvud taget utan man fick be om hjälp men jag blir fortfarande småskakig och tycker det är otrevligt (brukar ta lite sprit eller benso före så det går lättare) och jag hatar att lämna blodprov och liknande.
Ska nu försöka göra ett ärligt försök att sluta med sprutor men jag sitter på ett rejält lager och är fan för snål för att slänga dom (nej jag säljer inte online) Får snart in lite meth och ska prova att bomba och snorta den här gången, får se om det går...