• 1
  • 2
2009-06-03, 23:07
Medlem
smirnoffices avatar
Hej tnkte bara kolla hur mnga hr kper fiskekort nr ni r ute och fiskar i vatten dr det egentligen krvs fiskekort. och r det ngon hr som kt ditt fr att ni inte haft fiskekort nr kontrollant vart ute kontrollerat
Citera
2009-06-03, 23:12
Medlem
cAs-s avatar
Jag kanske inte ska svara, d jag alltid ser till att ha fiskekort till de vatten jag ska fiska i, men till er som inte kper det vill jag bara sga att alla tjnar p att lgga 100-200 spnn fr att f fiska. Pengarna gr ju till att utveckla fisket och fiskevrden och kommer med andra ord p lng sikt ge dig bra rnta i form av bttre fiske och strre fngster.

En sak att tnka p... Eller?

Edit: Inte alls menat till dig TS, utan bara till potentiella kommentatorer i trden.
Citera
2009-06-04, 08:48
Medlem
Mr Teks avatar
Tycker man br skaffa fiskekort om man fiskar, gynnar som sagt dig sjlv.
Personligen har jag fiskekort i mina "hemvatten" dock inte alltid man skaffar fiskekort nr man hnger med nn polare i ngot annat vatten.
Citera
2009-06-04, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cAs-
Jag kanske inte ska svara, d jag alltid ser till att ha fiskekort till de vatten jag ska fiska i, men till er som inte kper det vill jag bara sga att alla tjnar p att lgga 100-200 spnn fr att f fiska. Pengarna gr ju till att utveckla fisket och fiskevrden och kommer med andra ord p lng sikt ge dig bra rnta i form av bttre fiske och strre fngster.

En sak att tnka p... Eller?

Edit: Inte alls menat till dig TS, utan bara till potentiella kommentatorer i trden.

tyvrr s gller inte alltid, speciellt inte uppe i lappvattnen i fjllen. D gr pengarna till lapparnas nya skotrar.
Citera
2009-06-04, 12:46
Medlem
Jonny666s avatar
I "mina" sjar kper jag alltid rskort, men ker man och gstfiskar ngon annanstans s r det sllan jag kper, r det ngon som har kt fast fr en kontroll?? jag har aldrig gjort det p 20 rs fiskande
Citera
2009-06-04, 15:36
Medlem
Fiskar bland Stockholms insjar fr frsta ret och kpte givetvis ett fiskekort. Kortet gller 1/12-08 - 28/2-10. Och med tanke p hur mnga sjar man fr tillgng till s r 250 spnn ingen summa att diskutera fr att f fiska med rent samvete.

Och givetvis r det en summa jag gladeligen betalar fr att p s vis investera i mitt eget fiske p lng sikt. Hoppas bara att pengarna verkligen anvnds till fiskevrd och inte klottersanering eller ngot dylikt...

Jag vet inte om det r mina frdomar som spkar - men ibland knns det nstan som att jag r ensam om att besitta fiskekort bland de sjar jag r vid.
Citera
2009-06-04, 16:17
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Hller fullt med cAs- ovan i detta, men vill tillgga att jag r alldeles fr jvla gammal fr att hllar p och dodga eventuella kontrollanter.. Dessutom skulle det suga rv att defacto torska och bli av med sin utrustning, inte direkt s man kr med oB grejor..

Kp kort, det gagnar alla!
Citera
2009-06-04, 18:04
Medlem
Jonny666s avatar
Det r vl klart man stdjer dom skivor man fiskar ofta i, ungefr som man kper skivor av dom artister man vill stdja
Citera
2009-06-04, 18:36
Medlem
Fireflyprojects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Det r vl klart man stdjer dom skivor man fiskar ofta i, ungefr som man kper skivor av dom artister man vill stdja
Gr man verkligen det?
Citera
2009-06-04, 18:39
Medlem
Jonny666s avatar
jag gr det men det r bara fr att jag r musik intresserad precis som jag r fiske intresserad
Citera
2009-06-04, 18:45
Medlem
Fireflyprojects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
jag gr det men det r bara fr att jag r musik intresserad precis som jag r fiske intresserad
Jag accepterar att du gr valet att kpa skivor i butik istllet fr att ladda ner.
Men en sak ska du tnka p, artisterna behver inte en krona till, alla stora artister i vrlden har pengar s att de klarar sig livet ut och lite till, men om du vill lta dina pengar p till Rihannas sjunde Bentley, eller till Metallicas nyinredda studio istllet fr att till exempel bli fadder till ett litet frldralst barn i Kenya s r det upp till dig.
Citera
2009-06-04, 18:51
Medlem
Jonny666s avatar
Jag vet precis hur det funkar, d jag sjlv r gammal musiker och slppt flertalet skivor, nu r det inte madonna och britney spears jag pratar om utan oftast mindre band som jag lyssnar p och vill stdja.

Trden tappar lite vad topicen anger
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in