2009-06-03, 15:45
Medlem
http://lt.se/nyheter/1.469443

Nu flyr familjen Dellsjö från gängen i Geneta "Får jag tag i dem så vet jag inte vad jag gör"

geneta De har pågått i flera år, trakasserierna mot familjen Dellsjö i Geneta. Nu har de gett upp hoppet om en trygg vardag och flyttar ifrån området snarast.

När LT skrev om familjen Dellsjö strax efter nyår hade de fått fyrverkerier inslängda på sin baksida, och sedan dess har trakasserierna fortsatt och eskalerat.

Familjen bor i ett hus på Prosten Linders väg i Geneta och eftersom deras lägenhet ligger på nedre botten är det både baksidan och köksfönstret som drabbas. Sedan nyår har de fått byta köksfönstret en gång på grund av stenkastning.
Enligt familjen är det ungdomsgäng som ligger bakom attentaten.
– Det är bara djävulskap, de vet att man blir förbannad. Det är en granne, en äldre dam som de också djävlas med, säger Mats.

Brevinkastet i familjen Dellsjös dörr är igentejpat med silvertejp. Det har blivit en säkerhetsåtgärd.
– I fredags kastade de in en stinkbomb i brevlådan, säger Mats, och sonen Alexander som var hemma vid tillfället kan intyga att det verkligen stank.

Och nu när sommarlovet är i antågande tror familjen att situationen kommer att förvärras ytterligare.
– Då är de ju ute hela nätterna. Man känner sig så maktlös. Får jag tag i dem så vet jag inte vad jag gör, säger Mats.

De har varit i kontakt med hyresvärden Graflunds, som menar att de inte kan göra något.
– De tycker att vi ska få tag i de här ungdomarna, de säger att de inte är några poliser. Men det är inte vi heller, säger Mats uppgivet.

I nio år har familjen bott i lägenheten och de har haft problem i flera år. Men nu ser de ingen annan utväg än att flytta ifrån Geneta.
– Egentligen är det inte vi som ska behöva flytta på oss, men vi har en ny lägenhet på g och flyttar så fort vi får klartecken, säger Mats.

Graflunds har som policy att inte uttala sig i specifika fall, men menar att det här
är ett samhällsproblem som ingen ensam kan göra något åt.
– När det gäller ungdomsgäng som beter sig illa, som stör och trakasserar människor i omgivningen så för vi gärna en dialog med andra parter, men vi kan inte ensamma komma tillrätta med problemet, säger Anitha Wretling, informationsansvarig på Graflunds.

Läs mer i onsdagens papperstidning.

Geneta tillhör Södertälje. Bara jag som misstänker blattegäng? Läs kommentarerna...
Citera
2009-06-03, 15:58
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
"Ungdomsgäng", inte "lynchmobb" denna gång. Undrar vad den avgörande skillnaden mellan de två fallen är. Eller vänta, det undrar jag nog inte, det kan man gissa sig till. Vad jag däremot undrar är om vi får se en demonstration till stöd för familjen och kommunpolitiker som är beredda att göra vad som helst för att familjen skall flytta tillbaka igen (nu har de inte flyttat än men ni fattar).
Citera
2009-06-03, 16:00
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
"Ungdomsgäng", inte "lynchmobb" denna gång. Undrar vad den avgörande skillnaden mellan de två fallen är. Eller vänta, det undrar jag nog inte, det kan man gissa sig till. Vad jag däremot undrar är om vi får se en demonstration till stöd för familjen och kommunpolitiker som är beredda att göra vad som helst för att familjen skall flytta tillbaka igen (nu har de inte flyttat än men ni fattar).

Bra post. Ska bli spännande och se hur media tacklar detta, eller om media inte uppmärksammar det mer än såhär.
Citera
2009-06-03, 16:03
Medlem
En löjlig ickenyhet! Gubben försöker va tuff i efterhand men är själv den som lämnar sin "borg" med svansen mellan bena. Typiskt judemedia som försöker mörklägga dom stora problemen.
Citera
2009-06-03, 16:09
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedool
En löjlig ickenyhet! Gubben försöker va tuff i efterhand men är själv den som lämnar sin "borg" med svansen mellan bena. Typiskt judemedia som försöker mörklägga dom stora problemen.

vilka problem då?
Citera
2009-06-03, 16:15
Medlem
.-.-.s avatar
Lite liknande lynchmobben i Vännäs detta.
Men när det är Svennar som trakasseras så är det ingen som bryr sig. Ingen hjälp med flytten. inga manifestationer. Ingen som skriver artiklar om kristallnätter mm.

Det är bara inse, vi svenskar är inte värda mer än en hund i Afganistan.
Citera
2009-06-03, 16:16
Medlem
Motståndsmans avatar
Syrianer är ett jävla pack, ett egotrippat folkslag med många liknelser med judarna. Pengar, hjälper varandra till affärsdrivande verksamhet, torpedverksamhet, mutor och fiffel. Kryddat med en rejäl dos svenskfientlighet. Lago är en lydig knähund i deras styre. Det är fan så.
Det är Slöddertälje i ett nötskal.

För er som inte känner till kringelstan så är Geneta ett av de värsta ghettona. Jag lider med familjen.

En annan nyhet, har vi tur så kommer några av dem att utvisas efter alla jävla våldtäkter..
http://lt.se/nyheter/1.469441
Senast redigerad av Motståndsman 2009-06-03 kl. 16:19.
Citera
2009-06-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
vilka problem då?
Rastlöshet,ångest,fattigdom,utanförskap,rädsla,soc ialdemokrater,trångsynet,droger och thinner.
Citera
2009-06-03, 16:30
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedool
Rastlöshet,ångest,fattigdom,utanförskap,rädsla,soc ialdemokrater,trångsynet,droger och thinner.

Thinner?....socialdemokraterna håller jag med om även om de inte gör så att jag får för mig att mobba folk....
Citera
2009-06-03, 17:54
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Bra post. Ska bli spännande och se hur media tacklar detta, eller om media inte uppmärksammar det mer än såhär.

TV4 kommer självklart sända ett extra reportage under deras nollrasism-vecka om den här familjen och hur dom blivit trakaserade och ett fackeltåg kommer att anordnas där även folk från omkringliggande kommuner kommer delta i till stöd för familjen.
Citera
2009-06-03, 18:04
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL

Skillnaden är barn VS vuxna.
Citera
2009-06-03, 18:07
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Skillnaden är barn VS vuxna.

När barn är gärningsmän eller när barn är offren?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in