2009-06-03, 15:09
Medlem
Min dator har börjat bli långsam och har lite småproblem ibland och jag tror att den kan behöva fixa lite errors. Vilket program ska jag ladda ner som är gratis och helt utan blockade tjänster om man inte uppgraderar sig?
D.
Citera
2009-06-03, 15:17
Medlem
cannaBes avatar
Det finns inga mirakelprogram som fixar alla "errors". Folk gillar att använda CCleaner för att ta bort registerrester. Du kan ju ta ner malwarebytes för att se om du har något *ware på datorn som borde tas bort. Men i det stora hela är det bäst att göra allting själv, ett program som körs automatiskt har ingen aning om vad du vill ta bort och att låta ett program bestämma det kan sluta illa om man inte är sugen på att fixa lite själv.

Så ett tips är att börja lite själv med att gå igenom "Lägg till eller ta bort program"-listan och avinstallera allt som du inte använder. Samt att rensa datorn från filer.

Var det längesen du installerade Windows så är det kanske större idé att ominstallera det så att du får en ny fresh start
Citera
2009-06-03, 17:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Förvisso inte gratis, men finns på piratebukten.

http://www.abexo.com/

5 FB av 5 möjliga får detta program som betyg.
Citera
2009-06-03, 20:42
Medlem
GGAs avatar
www.pctools.com dera program är gratis(till en viss gräns, kan användas,reparera m.m)

Har använt det när jag själv inte orkat fixa mina egna problem.. Men det är bäst att fixa problemen själv
Citera
2009-06-03, 22:55
Medlem
pirates avatar
Jag brukar använda mig av
CCleaner
Diskrensning
Ta bort alla filer från temp och prefetch i windows katalogen
Och sen brukar jag även, inte alltid och för ofta men defragmentera.

Det beror ju på lite vad du har för problem med datorn oxå.
Citera
2009-06-06, 23:48
Medlem
Tack för snabba svar och ledsen för sent svar.

Det är väl inga akuta problem, jag bara anar att det är lite fel att fixa efter lite tidigare strul. Jag är också lite nyfiken på hur man får den bästa prestandan. Jag har ju kört diskrensning, diskdefragmentering och körde services.msc och inaktiverade de tjänster som inte var livsviktigt enligt en sida på nätet.
Funderar på att köra en Error fix ändå för att testa. Vad är det som kan bli knas?
Citera
2009-06-07, 19:39
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubberwarrior
Funderar på att köra en Error fix ändå för att testa. Vad är det som kan bli knas?
Svårt att svara på ,men en god ide är at göra en backup innan du går loss
med motorsåg.
Då kan du alltid återställa ifall något oförutsett inträffar.
Citera
2009-06-07, 20:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Risken är väl att verktyget / programmet river sönder registret.

Om nu detta uppstår så faller en ominstallation av operativsystemet väldigt högt.Men som sagt, ta en backup på registret innan.
Citera
2009-06-21, 00:35
Medlem
Har inte haft möjlighet att fortsätta min storstädning men nu har jag ledsnat på alla diskrensningar och defragmenteringar mm och tänkte att det är nog läge för en ominstallation som jag fick tips om.

Jag erkänner utan omsvep att jag är sämst när det kommer till den tekniska biten av datoranvändandet och undrar hur jag går till väga?

När jag lagt över alla mina filer på extern hårddisk, då är det väl bara program och browser-inställningarna (Firefox) kvar.

Måste man återinstallera programmen och alla sparade inställningar i Firefox?
Har inte heller någon installationsskiva men jag undrar om jag behöver någon till min dator (Compaq Presario 8960SE).
Citera
2009-06-21, 01:30
Medlem
GuitarPROs avatar
IObit's Advanced SystemCare gillar jag!

Här finns gratisversionen; http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html !
Men det är inga problem att få tag i en crackad PRO version heller!
Citera
2009-06-21, 01:35
Medlem
micool87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarPRO
IObit's Advanced SystemCare gillar jag!

Här finns gratisversionen; http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html !
Men det är inga problem att få tag i en crackad PRO version heller!

Håller med här..detta program använde vi för mjukvaru skötsel på PCcity och elgiganten en gång tiden..mycket smidigt program..

Skillnaden mellan pro och den vanliga är väl att den vanliga har lite reklam och har möjligheten att tidsinställa scanningen va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in