2009-06-02, 14:51
Medlem
High.Voltages avatar
Har googlat lite men har faktist inte funnit ngot direkt svar s jag frgar hr.

S fort jag brjar ladda ner en torrent s kan uTorrent krascha efter kanske 1-2minuter. Har frvisso lyckats ladda ner en hel torrent och sen ftt uTorrent att krascha igr men idag var det samma 1-minut-efter-krasch.

Meddelandet jag fr lyder s hr;
''utorrent has crashed. unable to generate crash dump''

Ngon som har liknande problem , eller kanske tom. en lsning p detta?
Citera
2009-06-02, 14:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hade detta scenarie sjlv fr ett tag sedan.I mitt fall s hjlpte det med en total ominstallation av Torrent och till den senaste versionen.

Provar du detta med och se om detta kan hjlpa dig.
Citera
2009-06-02, 15:10
Medlem
High.Voltages avatar
Samma krasch trots ominstallation
Citera
2009-06-02, 15:15
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High.Voltage
Samma krasch trots ominstallation
Nr CGN skriver total ominstallation s menar han inte att du ska avinstallera det frn kontrollpanelen. Visst du ska gra det, men eftert fr du ocks kika efter registernycklar fr att f bort alla rester.

Men det kanske du gjorde?
Citera
2009-06-02, 15:17
Medlem
High.Voltages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Nr CGN skriver total ominstallation s menar han inte att du ska avinstallera det frn kontrollpanelen. Visst du ska gra det, men eftert fr du ocks kika efter registernycklar fr att f bort alla rester.

Men det kanske du gjorde?

Jag avinstallerade uTorrent via kontrollpanelen, ja, samt kollade i Program mappen (dr det installeras) efter en uTorrent mapp men det fanns ej ngon sdan. Hur kollar man efter ''registernycklar'' ?
Citera
2009-06-02, 15:21
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High.Voltage
Jag avinstallerade uTorrent via kontrollpanelen, ja, samt kollade i Program mappen (dr det installeras) efter en uTorrent mapp men det fanns ej ngon sdan. Hur kollar man efter ''registernycklar'' ?
Tryck och hll ned Windows-knappen (mellan ctrl och alt) och tryck samtidigt p R.
Skriv regedit och tryck enter.

Voila, hr r registret. Tryck Ctrl + F fr att ta fram skrutan och sk efter utorrent, hittar du nt s tar du bort det och sker igen efter nsta.

Nr du inte hittar ngot mer s har du iaf ftt bort alla nycklar med utorrent i texten, men det kan fortfarande finnas fler som behvs tas bort. Googla efter "utorrent registry keys" eller kolla p utorrents forum fr att kolla om det ligger nycklar p fler stllen.

Edit: hittade en sida som beskriver vldigt fint vad det r man ska ta bort.

http://www.exterminate-it.com/malpedia/remove-utorrent

Edit IGEN: verkar iofs som den dr sidan gr ut p att ta bort trojaner som dolts via utorrents namn s skit i den...

Shit vilket rrigt inlgg! Sorry allts heah.

Avinstallera frn kontrollpanelen och tryck Windows-knapp + R och skriv %appdata% sen tar du bort utorrent mappen som ligger dr, det ska tydligen rcka enligt utorrents egna FAQ.
Senast redigerad av cannaBe 2009-06-02 kl. 15:28.
Citera
2009-06-02, 15:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu sitter jag p jobbet med en begrnsad del av vissa sajter, bl.a Torrents hemsida. Anledning:
Kategorin "Peer-to-Peer File Sharing" r filtrerad.
Men kika under deras FAQ del.Dr str det ett kommando som du kr via CMD och det brjar p % tecknet.

Kopierar detta kommando under CMD och tar bort din profilkatalog.
Rensar drefter med te.x CCleaner och lgg in Torrent p nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in