Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-06, 16:58
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analfabeet
Boende på lanta varierar mycket i pris. Jag var där och pluggade några månader, och betalade som minst 6000 thb/mån, och som mest runt 10000 thb/mån.
Men boende är inget du behöver fundera mycket över hemifrån. Det ordnar sig på plats, garanterat. Sen kan du käka på Mr Green brevid skolan för 40 thb.
Vespa hyrde jag för 3-4000 thb/mån.

Som sagt, fråga på om det är nåt mer, bodde där i 3 månader.

Sitter och suger på tanken att plugga Thai där så all info är välkommen.

Hur länge sedan var du nere?

Är kurserna lika larviga som de ser ut på youtube (lära med hela kroppen, peka på fönstret etc etc) eller är det bara introduktionsbiten?

Hur lång tid använder man för att nå civilisationen? (Dvs är en helgtur för att hälsa på polarna i Bangkok genomförbar utan att utbildningen blir lidandes?)

Är uppkopplingarna pålitliga?

Finns det gratis Wifi man kan stjäla, eller är det att rekommendera att betala för en "laptop plats"?

Kommer säkert fler frågor såsmåningom.
Citera
2010-02-05, 03:03
  #14
Medlem
Ekkys avatar
Jag är riktigt jävla sugen på att plugga en termin där nere. Och kanske längre. Jag fattar inte riktigt det här med kurspriserna på hemsidan. Ska jag betala typ 40 papp för en termin eller är det vad det kostar med CSN lån osv?
Citera
2010-02-08, 04:11
  #15
Medlem
Ekkys avatar
Någon som vet om det finns nån skola i Pattaya eller Bangkok? Hittat på Koh Lanta och Phuket bara efter en hel del googlande. Ska givetvis vara CSN berättigade kurser
Citera
2010-03-08, 13:16
  #16
Medlem
Vad om du inte ska plugga distans utan som utbytestuderande? Har du hört om nordiskt företag Asia Exchange? De organiserar korta studieprogram vid asiastiska universitet t.ex. just på Thailand. Med dem är det lätt att få hjälp med alla praktiska saker (bostad, visum, flyg osv.) och alla som åker genom företaget får en garanterad plats och det är möjligt att åka med flick- eller pojkvän eller med ett större kompisgäng. Kolla länken: http://www.asiaexchange.fi/en/index....tudier-i-asien .
Citera
2010-03-08, 14:28
  #17
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiasu
Vad om du inte ska plugga distans utan som utbytestuderande? Har du hört om nordiskt företag Asia Exchange? De organiserar korta studieprogram vid asiastiska universitet t.ex. just på Thailand. Med dem är det lätt att få hjälp med alla praktiska saker (bostad, visum, flyg osv.) och alla som åker genom företaget får en garanterad plats och det är möjligt att åka med flick- eller pojkvän eller med ett större kompisgäng. Kolla länken: http://www.asiaexchange.fi/en/index....tudier-i-asien .

Om du ska plugga som utbytesstudent så måste du ju plugga på ett svenskt universitet eller högskola, right?
Citera
2010-03-16, 13:20
  #18
Medlem
Man rekommenderar det men det genom AE har också icke-högskolestuderande varit i utbyte. men om man inte studerar vid högskolan så få man inte pengar från csn...
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f929077

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback