2009-06-02, 19:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokie
Hmm har faktiskt väldigt svårt att tro att en psykolog kan hjälpa så mycket. Men kan ju vara värt ett försök.
Ditt sätt att se på det hela kommer ge dig betydligt större problem än ditt socialafobi.

Gå rätt väg sen klaga på att du inte får ditt flumma.
Heller inte konstigt att du mår bra på oxy det är ju en medicin som ger ett rus som är välbehagligt, dock varar inget förevigt.
Utan du kommer märka senare att du gjort ett misstag och sluta med opiater är sällan trevligt.

Så läkare först få rätt sorts mediciner testa dessa under minsta föreskriven tid, utvärdera med läkare/psykolog.
Detta kommer ge dig mer än börja själv medicinera.
Citera
2009-06-05, 13:15
Medlem
Å ena sidan är din utbildning värd mer än alla pengar. Å andra sidan är det inte "värt" att äta antidepp för att du är en riktig ölälskare?

Jag ger dig rådet att reda ut dina prioriteringar, och om du kommer fram till att du verkligan vill ändra på hurdan du är (ja, jag säger nu att socialfobin är en del av din person och inte typ en snuva man bara kan bli frisk ifrån) för att kunan gå i skolan, ut genom dörren och allt vad det innebär så rekomenderar jag av hela mitt hjärta KBT.
Jag känner åtskilliga människor som överkommit sina problem med hjälp av KBT. Två av dem har lidit av socialfobi. En av dem betydligt mer än dig (somd et verkar som) och den andra mindre.
Senast redigerad av Lobo99 2009-06-05 kl. 13:22.
Citera
2009-06-06, 05:51
Medlem
UlfHamrins avatar
Först och främst. Släpp allt det där med Oxy och Tramadol. Sedan skriver du att du har låg toleransnivå som att det vore något dåligt. Det är självklart ingenting att anse som bra att man har en hög toleransnivå för starkt smärtstillande läkemedel.

Jag tror en medicin som Efexor kan vara aktuell för dig. Det tillsammans med en burk Stesolid för tillfällen då du verkligen har akut ångest. Men vad vet jag, det bästa du gör är att prata med en läkare, han vet nog bäst.
Citera
2009-06-13, 03:10
Medlem
Pokies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobo99
Å ena sidan är din utbildning värd mer än alla pengar. Å andra sidan är det inte "värt" att äta antidepp för att du är en riktig ölälskare?

Jag ger dig rådet att reda ut dina prioriteringar, och om du kommer fram till att du verkligan vill ändra på hurdan du är (ja, jag säger nu att socialfobin är en del av din person och inte typ en snuva man bara kan bli frisk ifrån) för att kunan gå i skolan, ut genom dörren och allt vad det innebär så rekomenderar jag av hela mitt hjärta KBT.
Jag känner åtskilliga människor som överkommit sina problem med hjälp av KBT. Två av dem har lidit av socialfobi. En av dem betydligt mer än dig (somd et verkar som) och den andra mindre.

Kan det verkligen hjälpa att gå till en psykolog? Fattar inte alls hur man ska kunna prata för att bli "frisk"
Citera
2009-06-14, 00:48
Medlem
UlfHamrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokie
Kan det verkligen hjälpa att gå till en psykolog? Fattar inte alls hur man ska kunna prata för att bli "frisk"

Det kan väl kanske hjälpa dig lite åt rätt håll i alla fall. Att ha en människa att prata med som kan se en själv ur ett annat ljus är alltid givande.
Citera
2009-06-14, 01:00
Medlem
SoftZolofts avatar
Kör sjlälv på 1 mg Xanor om dagen mot Panikångest och Torgskräck fungerar väl hyfsad men jag föredrar faktiskt att proppa i mig 50mg Sobril istället. Bästa Benzon enligt mig. 7,5mg Imovane på morgonen är också mycket effektivt mot ångest.
Citera
2009-06-14, 09:18
Medlem
UlfHamrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftZoloft
Kör sjlälv på 1 mg Xanor om dagen mot Panikångest och Torgskräck fungerar väl hyfsad men jag föredrar faktiskt att proppa i mig 50mg Sobril istället. Bästa Benzon enligt mig. 7,5mg Imovane på morgonen är också mycket effektivt mot ångest.

50 mg Sobril utslaget på en dag eller samtidigt? Vad får du för effekter av Imovane? Den bör ju vara sövande, men tydligen inte för dig. Dock vet jag att många människor inte alls reagerar på Imovane, får du nåt mellanting?
Senast redigerad av UlfHamrin 2009-06-14 kl. 09:31.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in