2009-06-02, 03:57
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokie
varför har jag fått i mig att benzo är en opiat?

Haha, hur ska vi kunna svara på varför du trodde det?
Citera
2009-06-02, 03:58
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
varför har jag fått i mig att benzo är en opiat?

Du tar upp Oxy och Tramadol i samma inlägg som är opiater/opioder?
Citera
2009-06-02, 03:58
Medlem
Pokies avatar
lite konstig i skallen idag, ursäktar.
Citera
2009-06-02, 04:00
Medlem
Pokies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Du tar upp Oxy och Tramadol i samma inlägg som är opiater/opioder?
Ahh jag måste fått i mig att Xanor ligger bland dem.. hmm
Citera
2009-06-02, 04:02
Medlem
Pokies avatar
jag har provat oxy en gång , måste säga att jag kände mig bäst i världen men hört att man blir riktigt beroende om man tar dem ofta utan längre mellanrum
Citera
2009-06-02, 04:03
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Då TS påstår sig vilja ha ut dom för riktiga problem så verkar dom medicinerna idiotiska och omöjligt att få ut hos läkaren, förutom Xanor efter några besök hos kurator och diverse mediciner att testa innan.

Jag tolkade det här först som att du menade att det var idiotiskt att använda dom för riktiga problem men jag förstår nu att du menade att det var idiotiskt att be om dom hos en läkare.

För jag ser inget idiotiskt i att ta opioider mot dessa problem i ren desperation eftersom dom ju funkar mot det han har problem med också. Benzos är ju också en tillfällig flykt egentligen och beroendet är lika jävligt som det man får av opioider.

Det blev ett litet missförstånd bara. Sorry.
Citera
2009-06-02, 04:06
Medlem
Pokies avatar
Grejen är den att det är när man ska göra muntliga redovisningar jag nästan svimmar, får grova hjärtklappningar o kollar ut utgångar från rummet samt kollar efter papperskorg om jag skulle behöva spy.... Inte kul att leva så.. Får jag jobba ensam utan att prata med någon går det bra
Citera
2009-06-02, 08:11
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Grejen är den att det är när man ska göra muntliga redovisningar jag nästan svimmar, får grova hjärtklappningar o kollar ut utgångar från rummet samt kollar efter papperskorg om jag skulle behöva spy.... Inte kul att leva så.. Får jag jobba ensam utan att prata med någon går det bra

Då kommer du nog få börja med att jobba med en Psykolog och just prata med denne. Det brukar ha god effekt på just fobier.

Att börja med mediciner, vid 18 års ålder, och sakta bli neddragen i
medicinträsket...Inte kul att leva så. Inte kul alls faktiskt.
Kanske kan du fråga din doktor om du kan få lite Betablockerare när du ska ha dina muntliga föredrag.
Citera
2009-06-02, 16:52
Medlem
Pokies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Då kommer du nog få börja med att jobba med en Psykolog och just prata med denne. Det brukar ha god effekt på just fobier.

Att börja med mediciner, vid 18 års ålder, och sakta bli neddragen i
medicinträsket...Inte kul att leva så. Inte kul alls faktiskt.
Kanske kan du fråga din doktor om du kan få lite Betablockerare när du ska ha dina muntliga föredrag.

Hmm har faktiskt väldigt svårt att tro att en psykolog kan hjälpa så mycket. Men kan ju vara värt ett försök.
Citera
2009-06-02, 17:14
Medlem
Shamwaris avatar
Jaha, när ska denna tråden flyttas till rätt ställe då
OT: TS kanske skulle pröva nån av dom mildare benzodiazepinerna innan h** börjar med xanor. Bara en tanke.
Citera
2009-06-02, 17:27
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Hmm har faktiskt väldigt svårt att tro att en psykolog kan hjälpa så mycket. Men kan ju vara värt ett försök.

Ja du har väl inte provat? Någon oxy eller xanor kommer du nog inte få, speciellt inte oxy.
Visst kanske du får prova lite antidepp men som jag förstod det så var du inte deprimerad eller?
Citera
2009-06-02, 19:00
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Öhm nej.... -.-

Förklarar väl bara hur jag mår (+lägger på lite extra) och spelar som att jag inte vet något om mediciner alls.

Om du nu har såna problem som du säger att du har, och du har ju även 0 koll på vad för medeciner du behöver / skulle kunna tänkas må bättre av.

Varför ska du lägga på lite extra för?
Gå ditt o berätta sanningen o se vad doktorn ger dig o testa, Funkar det så kan de ju inte bli bättre, funkar de inte så säger du det till doktorn. Svårare kan det inte vara.
och om du bara gått utan för din dör 4a gånger på 3 månader, så undrar jag hur fan du orkar, Ring vårdcentralen o se till så du får snacka med nån förfan.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in