2009-06-02, 03:36
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokie
Ahaa! fan va nice, är nämligen en riktig öl älskare..

Men har en annan polare som har lika sjuk socialfobi som mig, o han fick tabletter på en gång som han skulle käka varje dag tills "kuren" var slut, men en vecka senare fick han Xanor som han skulle ta vid speciellt svåra tillfällen

Xanor är inte antidepp och Xanor ska man inte dricka på. Antidepp kräver en längre tids medicinering.
Citera
2009-06-02, 03:36
Medlem
Pokies avatar
Självklart går jag ju inte till min läkare o säger att jag vill ha xanor...
Citera
2009-06-02, 03:37
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Självklart går jag ju inte till min läkare o säger att jag vill ha xanor...

Vad skulle du föreslå till läkaren då? Oxycontin och Tramadol?

Din tråd heter "xanor".
Citera
2009-06-02, 03:40
Medlem
Pokies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Vad skulle du föreslå till läkaren då? Oxycontin och Tramadol?

Öhm nej.... -.-

Förklarar väl bara hur jag mår (+lägger på lite extra) och spelar som att jag inte vet något om mediciner alls.
Citera
2009-06-02, 03:40
Medlem
Pokies avatar
ja den heter Xanor? för att jag vill veta vilken som är bäst.. litar inte helt 100 på läkare
Citera
2009-06-02, 03:43
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Öhm nej.... -.-

Förklarar väl bara hur jag mår (+lägger på lite extra) och spelar som att jag inte vet något om mediciner alls.

Varför ska du lägga på lite extra? Om du har besvären du påstå dig ha så får du förmodligen antidepp (Zoloft eller något) samt Atarax, Propavan och kanske nåt till och en tid hos en terapeut. Funkar inte dessa så får du kanske Sobril.

Har bett mod att flytta denna till Medicinforat då du påstår dig ha problem på riktigt och inte bara är ute efter piller som du inte kommer få.

Edit:

Citat:
ja den heter Xanor? för att jag vill veta vilken som är bäst.. litar inte helt 100 på läkare

Ja, Xanor Depot är bra om det ska vara verksamt länge, Stesolid också.
Varför skrev du inte det i trådstarten bara, eller kollade på fass?

Edit 2:
Hur gammal är du och varför har du inte varit hos läkare tidigare och fått kontakt med en psykolog eller terapeut?
Senast redigerad av b0gfetto 2009-06-02 kl. 03:46.
Citera
2009-06-02, 03:46
Medlem
Pokies avatar
Jag vill ha medicin mot min sjukdom inte ha piller att flumma på..
Jag har kommit in på linje inom djurvård då jag vill bli djurskötare på djurpark o anser medicinering är min enda lösning då jag känner att om jag klarar gå igenom hela utbildningen är mer värt för mig än alla pengar i världen..
Citera
2009-06-02, 03:47
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Självklart så mådde han bra, det gör du på heroin också. Testa att föreslå dina mediciner du blivit föreslagen till en läkare så får du se hur lång tid det tar innan du blir utskrattad.
Vilka antidepp kan du inte dricka alkohol på enligt dig?

Då TS påstår sig vilja ha ut dom för riktiga problem så verkar dom medicinerna idiotiska och omöjligt att få ut hos läkaren, förutom Xanor efter några besök hos kurator och diverse mediciner att testa innan.

Ja, men du ifrågasatte ju varför han skulle äta dom mot dom problemen och det är ju fakta att opioider tillfälligt botar djup ångest och social fobi, det är ju dels därför dom är så beroendeframkallande.

Självklart hade han ju aldrig kunnat få dessa mediciner utskrivna av en läkare för dom problemen eftersom opioider inte är tillverkade för dom ändamålen. Men hade han köpt opioider illegalt hade han ju blivit tillfälligt fri från sina problem (men dock dragit på sig ett beroende). Jag har ju aldrig påstått att han skulle försöka få oxy eller tramadol utskrivet av en läkare för det heller om du läser mitt inlägg.
Citera
2009-06-02, 03:48
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Jag vill ha medicin mot min sjukdom inte ha piller att flumma på..
Jag har kommit in på linje inom djurvård då jag vill bli djurskötare på djurpark o anser medicinering är min enda lösning då jag känner att om jag klarar gå igenom hela utbildningen är mer värt för mig än alla pengar i världen..

Jag editerade inlägget under tiden du skrev, det missade du nog.

Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Ja, men du ifrågasatte ju varför han skulle äta dom mot dom problemen och det är ju fakta att opioider tillfälligt botar djup ångest och social fobi, det är ju dels därför dom är så beroendeframkallande.

Självklart hade han ju aldrig kunnat få dessa mediciner utskrivna av en läkare för dom problemen eftersom opioider inte är tillverkade för dom ändamålen. Men hade han köpt opioider illegalt hade han ju blivit tillfälligt fri från sina problem (men dock dragit på sig ett beroende). Jag har ju aldrig påstått att han skulle försöka få oxy eller tramadol utskrivet av en läkare för det heller om du läser mitt inlägg.

Ja, jag ifrågasatte då TS inte ens verkar försökt utan bara läst på internet/hört på kompisar.
Klart att h*n hade blivit beroende då det är som du säger, en tillfällig flykt.
Jag skrev väl inte att du skrivit det heller om du läser mitt inlägg?
Senast redigerad av b0gfetto 2009-06-02 kl. 03:50.
Citera
2009-06-02, 03:49
Medlem
Pokies avatar
Jag är 18 o har inte gått till läkare för att min morsa sa att det inte var nödvändigt o inte fattar hur jag mår + att jag precis flyttat till sthlm från dalarna så har inte hunnit ta kontakt med någon läkare här.. har tid nästa vecka
Citera
2009-06-02, 03:53
Medlem
Tag_Mans avatar
Xanor e en benzodiaspin, de e inte opiatm. Xarnor e ångest-/orosdämpande samt att det även används som sömnmedidin. xanor e trevl
Citera
2009-06-02, 03:56
Medlem
Pokies avatar
varför har jag fått i mig att benzo är en opiat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in