2009-06-01, 21:18
Medlem
fram med snaskigheterna

De är ju lite 2+1 om jag förstått saken rätt?
Citera
2009-06-01, 22:19
Medlem
Fula Gubbens avatar
Trista sossar från 80-talet. Inte mycket att säga.
Citera
2009-06-01, 23:21
Medlem
Har dåligt med riktigt skvaller, tyvärr. Men Mauro gick en klass över mig först i Gärdesskolan och sedan i Östra Real. Kommer ihåg att hans grupp (förmodligen ett tidigt Ratata) hade en spelning i aulan i Gärdesskolan som jag var på. Detta bör ha varit runt 1976-77. Plus att han måste ha spelat handboll, jag har nämligen ett lagfoto där jag och Mauro tydligen var med i samma lag trots att han alltså var ett år äldre (detta upptäckte jag inte förrän LÅNGT senare)
Citera
2009-06-02, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deo-pung-aj
fram med snaskigheterna

De är ju lite 2+1 om jag förstått saken rätt?

Vad menar du med "2+1"?
Citera
2009-06-02, 10:29
Medlem
xallos avatar
Mauro bor på Birger Jarlsgatan om jag inte har fel, jag brukar se honom gå in och ut ur en port där när jag är på väg hem/bort.
Tror inte det är en älskarinna eftersom han ibland drar på en barnvagn.
Citera
2009-06-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Mauro bor på Birger Jarlsgatan om jag inte har fel, jag brukar se honom gå in och ut ur en port där när jag är på väg hem/bort.

Har för mig att han fick barn rätt nyligen, alltså "på äldre dar". Undrar kring åldern på mamman
Citera
2009-06-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Trista sossar från 80-talet. Inte mycket att säga.
Är Mauro sosse också ? Att hans bror ar det är ju ingen hemlighet men Mauro känns inte så sosse men artister brukar ju inte ha så bra koll. Inte oväntat med det liv dom lever i och för sig.
Citera
2009-06-02, 12:23
Medlem
Ari.Golds avatar
Mauro har en stor hund som jag en gång för inte så länge sedan såg honom i Humlan med. Han såg lite sjabbig ut, men hunden såg välvårdad ut och det var ju i Humlan så det går nog ingen nöd på honom.

Skumt att han helt lagt av.
Citera
2009-06-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Vad menar du med "2+1"?

Jag har förstått att det ska finnas en tredje broder som jobbar i krogeriet?
Citera
2009-06-02, 21:04
Medlem
Citat:

En titt på Birthday.se så ser man en ganska god del av klanen.
Citera
2009-06-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Citat:

Har för mig att han fick barn rätt nyligen, alltså "på äldre dar". Undrar kring åldern på mamman

Ca 30år är nuvarande flickvän. Jag trodde hon var några år äldre.
Senast redigerad av The-Festis 2009-06-02 kl. 21:27.
Citera
2009-06-02, 23:16
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

Stämmer nog, såg Mauro Scocco (eller Kalle Tjocko som han kallades på Östra Real 1979) i veckan på Birger Jarlsgatan... lite tjock, lite sur, lite loser.

Vi som bor på Östermalm betackar oss för italienska socialdemokrater. Flytta hem till Kungsholmen med dig, surkart.

- F.G

PS redan kring 1981 framstod Mauro som en idiot, när han "recenserade" Apocalypse Now med den sura kommentaren "förstår inte hur man kan skildra krig på det sättet". Ja, det är så hemskt allting Mauro, särskilt om man saknar distans och förmåga till abstrakt tänkande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in