2009-06-03, 01:23
Medlem
Softis...s avatar
FG - en tid att minnas. Den kommer inte åter.
http://www.youtube.com/watch?v=2trCW-vbBJs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=aUdN3Hlr10c

Edit:
Xallo
Mauro bor väl mittemot Saturnus, det är nog därför du har mött honom på Birger Jarlsgatan.
Senast redigerad av Softis... 2009-06-03 kl. 01:32.
Citera
2009-06-04, 14:04
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Stämmer nog, såg Mauro Scocco (eller Kalle Tjocko som han kallades på Östra Real 1979) i veckan på Birger Jarlsgatan... lite tjock, lite sur, lite loser.

Vi som bor på Östermalm betackar oss för italienska socialdemokrater. Flytta hem till Kungsholmen med dig, surkart.

- F.G

PS redan kring 1981 framstod Mauro som en idiot, när han "recenserade" Apocalypse Now med den sura kommentaren "förstår inte hur man kan skildra krig på det sättet". Ja, det är så hemskt allting Mauro, särskilt om man saknar distans och förmåga till abstrakt tänkande.

Du låter lite bitter FG, gjorde han månne kalsonrycket på dig?
Citera
2009-06-04, 14:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Du låter lite bitter FG, gjorde han månne kalsonrycket på dig?

Han är för tjock och långsam. Dessutom gick jag inte på Östra Real...
Citera
2009-06-04, 14:58
Medlem
johnjohns avatar
Måste man gå på samma skola som den man kalsongrycker?
Citera
2009-06-04, 14:59
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Måste man gå på samma skola som den man kalsongrycker?

Ja, annars blir det till att ha bra långa armar.
Citera
2009-06-04, 17:19
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Han är för tjock och långsam. Dessutom gick jag inte på Östra Real...

Har han alltid varit så tjock?
Citera
2009-06-04, 17:51
Medlem
Watchmens avatar
Mauros lägenhet var till salu för några år sedan... Låg ute på hemnet.se och kommenterades här på fb. Ngn supersökare kan säkert hitta den!
Citera
2009-06-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
FG - en tid att minnas. Den kommer inte åter.
http://www.youtube.com/watch?v=2trCW-vbBJs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=aUdN3Hlr10c

Edit:
Xallo
Mauro bor väl mittemot Saturnus, det är nog därför du har mött honom på Birger Jarlsgatan.

Tack för de klippen. Va skönt nostalgisk man blir... Ratata, Lustans, Nasa, Mockba Music, DM, Erasure. Oskuldsfull enkel hångeltid
Citera
2009-06-05, 17:22
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Har han alltid varit så tjock?

Han har alltid varit "knubbig", men numera är han väl mer tjock än knubbig.

Det lustiga med Scocco är att det första han någonsin gjorde, dvs singeln "Ögon Av Is" med Ratata, är riktigt bra. Fula Gubben köpte den efterföljande LPn, som dock till största delen sög. Sedan följde en mycket lång utförslöpa, varvat med tycka-synd-om reportage om "ensamme Mauro" (med 10 miljoner kr på banken) och politiskt korrekta sosse-utspel i intervjuer.

Hans utveckling påminner en del om Måns Herngren, som debuterade med det bitvis hejdlöst roliga sketch-programmet "Förspel" i unga år, och sedan raskt blev sämre och sämre och mer PK-sosse för varje nytt verk han fick ur sig. Antar att han hade Galenskaparnas missnöjesapostel Claes Eriksson som förebild.

80-talets populärkultur...
Citera
2009-06-05, 19:17
Medlem
Citat:
Han har alltid varit "knubbig", men numera är han väl mer tjock än knubbig.

Det lustiga med Scocco är att det första han någonsin gjorde, dvs singeln "Ögon Av Is" med Ratata, är riktigt bra. Fula Gubben köpte den efterföljande LPn, som dock till största delen sög. Sedan följde en mycket lång utförslöpa, varvat med tycka-synd-om reportage om "ensamme Mauro" (med 10 miljoner kr på banken) och politiskt korrekta sosse-utspel i intervjuer.

Hans utveckling påminner en del om Måns Herngren, som debuterade med det bitvis hejdlöst roliga sketch-programmet "Förspel" i unga år, och sedan raskt blev sämre och sämre och mer PK-sosse för varje nytt verk han fick ur sig. Antar att han hade Galenskaparnas missnöjesapostel Claes Eriksson som förebild.

80-talets populärkultur...

Det där har jag länge retat mig på - bondkomiker av olika slag som drabbas av framgång och vips blir vänster-pretto. "Alla i publiken som inte är såssar ombedes gå ut med en gång".

Bondkomiker och harpspelare borde hålla sig till bondkomik och harpspeleri och inte trassla in sig i djupsinnigheter som de inte bottnar i, alls.
Citera
2009-06-05, 19:25
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Mauro bor på Birger Jarlsgatan om jag inte har fel, jag brukar se honom gå in och ut ur en port där när jag är på väg hem/bort.
Tror inte det är en älskarinna eftersom han ibland drar på en barnvagn.
Känner en som bodde granne med honom förut, och då bodde han på Fridhemsgatan - f.ö. i samma förening som sin tämligen okände bror Walter. Alla i föreningen fick turas om att städa trapphusen, men Mauro var för fin för det så han betalade 500 kr till föreningen för att slippa varje gång det var hans tur.

Numera bor han på Eriksbergsgatan på Östermalm.

Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSune
Är Mauro sosse också ? Att hans bror ar det är ju ingen hemlighet men Mauro känns inte så sosse men artister brukar ju inte ha så bra koll.
Japp, han är en tvättäkta gråsosse. Det finns en uppsjö av intervjuer från 80-talet där han stolt erkänner detta. Jag minns speciellt en summering av år 1986 i decembernumret av dåvarande musiktidningen Schlager. Som "Årets värsta händelse" skrev Mauro något i stil med: "Det vet nog alla svenskar vad det var" (syftandes på Palmemordet).
Citera
2009-06-05, 19:31
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Har för mig att han fick barn rätt nyligen, alltså "på äldre dar". Undrar kring åldern på mamman
Enligt ratsit bor endast en annan person på hans våningsplan. En kvinna född i december 1979. Mauro själv är född 1962.
Senast redigerad av Skrupelfri Knöl 2009-06-05 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in