2009-06-01, 16:19
Medlem
Jag har ett problem jag behver hjlp med.
Jag har varit sjukskriven, min lkare slutade pltsligt och jag bestmde mig fr at skaffa jobb.

Vilket jag nu gjort, i en annan stad.
Jag har fixat med allt, boende, kontrakt e skrivet och allt.

Jag har ftt frsrjningsstd nr jag vart sjukskriven och nu behver jag hjlp av soc att betala min flytt.

Mailade min handlggare och hon sger att jag mste va inskriven p arbetsfrmedlningen och att jag ska anska om flytbidag frn dom.
Vilket fr mig verkar jvligt ologiskt, varfr va inskriven nr jag redan har ftt jobb och jag vet att soc kan betala snt?

Till saken hr att jag inte kan skriva in mig eftersom jag varken har leg eller pass.

Vad gra?
Citera
2009-06-01, 17:58
Medlem
jerros avatar
Skaffa leg eller pass.
Citera
2009-06-01, 23:51
Medlem
OT:Fan va lttvindigt man kan bli sjukskriven om man blir frisk nr ens lkare slutar jobba.

men som sagt, skaffa leg (det gr snabbare) sen pratar du med folket p nya stllet, verkar vara bst
Citera
2009-07-28, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShuBrePlease
Jag har ett problem jag behver hjlp med.
Jag har varit sjukskriven, min lkare slutade pltsligt och jag bestmde mig fr at skaffa jobb.

Vilket jag nu gjort, i en annan stad.
Jag har fixat med allt, boende, kontrakt e skrivet och allt.

Jag har ftt frsrjningsstd nr jag vart sjukskriven och nu behver jag hjlp av soc att betala min flytt.

Mailade min handlggare och hon sger att jag mste va inskriven p arbetsfrmedlningen och att jag ska anska om flytbidag frn dom.
Vilket fr mig verkar jvligt ologiskt, varfr va inskriven nr jag redan har ftt jobb och jag vet att soc kan betala snt?

Till saken hr att jag inte kan skriva in mig eftersom jag varken har leg eller pass.

Vad gra?

Du har varken leg eller pass? r du ens 18?
Citera
2009-07-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmielarsson
Du har varken leg eller pass? r du ens 18?

Vad r det fr konstigt med det nu d?
ID kostar faktiskt 400kr numera och gller bara i fem r.
Tror inte jag sjlv skaffade ID frrnn jag var bortt 27r.
Senast redigerad av BallaRune 2009-07-28 kl. 14:58.
Citera
2009-07-28, 14:54
Medlem
xunigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Vad r det fr konstigt med det nu d?
ID kostar faktiskt 400kr numera och gller bara i fyra r.

OJ hela 400kr det kan ju inte ngon stackars bidragstagande ahmed muhammed ha rd med...
Citera
2009-07-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xunig
OJ hela 400kr det kan ju inte ngon stackars bidragstagande ahmed muhammed ha rd med...

Kul fr dig d. Mellan 2001-2003 gick jag p arbetsmarknadspolitiska tgrder plus komvux med 1500-1800kr i mn som mest.
Ngot bidrag till ID-kort utgick inte och att lgga pengar p det var tamefan inte hgprioriterat kan jag lova.
Citera
2009-07-28, 19:35
Medlem
xunigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Kul fr dig d. Mellan 2001-2003 gick jag p arbetsmarknadspolitiska tgrder plus komvux med 1500-1800kr i mn som mest.
Ngot bidrag till ID-kort utgick inte och att lgga pengar p det var tamefan inte hgprioriterat kan jag lova.

Och vad har du gjort i 6 r sedan 2003? Inte sparat ~66kr per r till ett IDkort iaf fr man vl anta
Citera
2009-07-29, 02:48
Medlem
g till AF, det r deras bord.

http://www.arbetsformedlingen.se/adm...ad/fly_res.pdf

frutsatt att du uppfyller villkoren dvs. grinar dom, s ta ett snack med socialtjnsten igen. har du ett nej ifrn AF lr du ha enklare att f ett ja frn soc.

och ja, ang. legfrgan. ta med ngon som kan intyga din identitet. det br rimligtvis g utmrkt.

avslutningsvis kommer du skert behva hjlp av soc. oavsett om du fr hjlp frn AF eller ej, frutsatt att du inte har cash, vilket jag inte rknar med att du har. men ja, frst AF, sen soc. den ordningen fr du helt enkelt finna dig i.
Senast redigerad av RockInRhino 2009-07-29 kl. 02:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in