2021-02-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Vem är denne Sinisa för oss oinvigda?

Avslöjades i samband med kriget mellan Naserligan och OG
Fortsatte SIBA kidnappningen,inblandning i Helikopterrånet
Grimslöv vapen härva

Googla om inget annat
Citera
2021-02-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jodå! Jag tänker också att en tänkande kriminell borde kunna se följande fakta som rapporterades i media:
1. Olle Liljegren är åtalad för brottsprovokation
2. Olle Liljegren befann sig i Falun under det stora tillslaget
3. Peter Rätz som har bett alla inblandade att beväpna sig, är den enda som går fri, och ostraffad från det stora tillslaget i Falun.

Så räddade Gubb-Jan infiltratören eller förstörde han infiltratörens liv? Svårt att säga så klart!
Så det är varför Gubb-Jan blev känd. Han la ihop 2 och 2.
Citera
2021-02-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jodå! Jag tänker också att en tänkande kriminell borde kunna se följande fakta som rapporterades i media:
1. Olle Liljegren är åtalad för brottsprovokation
2. Olle Liljegren befann sig i Falun under det stora tillslaget
3. Peter Rätz som har bett alla inblandade att beväpna sig, är den enda som går fri, och ostraffad från det stora tillslaget i Falun.

Så räddade Gubb-Jan infiltratören eller förstörde han infiltratörens liv? Svårt att säga så klart!
Men tänk om Rätz kunde sagt att det inte var sant. Liljegrens fall rörde ju Åström endast.

Är det bara jag som är förvånad att Gubbjan "lägger ihop 2+2" och lyckas lista ut något som ingen annan misstänkte
Citera
2021-02-26, 10:26
Medlem
Vad saker faller på plats
Nice av Ottosson att släppa en bok och avslöja Nikolic
Utdrag ur boken

Helt oväntat hör en av hans gamla källor av sig. Lucifer var hans kodnamn, egentligen heter han Alex, och åren som gått verkar ha behandlat honom väl. Då var han en sliten småkriminell person men nu är han välklädd och ser ut som precis det han är: en hyggligt framgångsrik småföretagare och familjefar. Han flyttade till Thailand, träffade en thailändska, gifte sig och tillsammans med sin fru driver han två Seven Eleven-butiker i Phuket. Paret har också en liten dotter.

Men nu har en grupp kriminella serber etablerat sig i området och vill ta över olika verksamheter, bland annat har de hotat Alex och hans fru. Han är rädd och vill ha hjälp, det är därför han tagit kontakt med sin gamla hanterare Martin. Alex har hört att det finns kopplingar till vapensmuggling till Sverige; affärerna görs upp i Thailand och sedan smugglas vapnen från Balkan till Västsverige, det verkar som om köparen kan finnas i Göteborg.
Citera
2021-02-26, 10:56
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kushtrim
Vad saker faller på plats
Nice av Ottosson att släppa en bok och avslöja Nikolic
Utdrag ur boken

Helt oväntat hör en av hans gamla källor av sig. Lucifer var hans kodnamn, egentligen heter han Alex, och åren som gått verkar ha behandlat honom väl. Då var han en sliten småkriminell person men nu är han välklädd och ser ut som precis det han är: en hyggligt framgångsrik småföretagare och familjefar. Han flyttade till Thailand, träffade en thailändska, gifte sig och tillsammans med sin fru driver han två Seven Eleven-butiker i Phuket. Paret har också en liten dotter.

Men nu har en grupp kriminella serber etablerat sig i området och vill ta över olika verksamheter, bland annat har de hotat Alex och hans fru. Han är rädd och vill ha hjälp, det är därför han tagit kontakt med sin gamla hanterare Martin. Alex har hört att det finns kopplingar till vapensmuggling till Sverige; affärerna görs upp i Thailand och sedan smugglas vapnen från Balkan till Västsverige, det verkar som om köparen kan finnas i Göteborg.

vad heter boken? Äe den bra?
Citera
2021-02-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
vad heter boken? Äe den bra?

https://www.bokfabriken.se/produkt/operation-monsunregn/
Citera
2021-03-02, 23:44
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Det är väl inte så konstigt när poliserna som hade något att säga till om kom från Länskriminalen från Stockholm vad skulle bonnläpparna på Gotland göra tycker du? "Det är något som är skumt, har ni haft en infiltratör med eller hur gick det till"

Nu syftade jag på att ligan som hade knarket inte blev misstänksamma vad vi vet

Då dom från börja ville ha affären på ett ställe .
Rätz la enligt honom då en dag på få affären till Stockholm för sedan övertala dom om att Visby var en bra idé ..
Citera
2021-03-03, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Nu syftade jag på att ligan som hade knarket inte blev misstänksamma vad vi vet

Då dom från börja ville ha affären på ett ställe .
Rätz la enligt honom då en dag på få affären till Stockholm för sedan övertala dom om att Visby var en bra idé ..
På den tiden 2000 var det ingen som misstänkte att det förekom övh så nej det är inte troligt att dom misstänkte det.

Det var ju bara för Rätz att säga att han ville göra upp affären på neutral mark och inte på en parkeringsplats i Rosengård typ
Citera
2021-04-24, 03:09
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pson.
Men käre värld, tror du de funkar så på riktigt? Självklart fanns inte några som helst uppgifter på att Peter jobbade åt polisen bortsett från ett kuvert med hans kodnamn (Pia) i ett väldigt låst kassaskåp.
Pengarna fick han rakt ner i fickan efter avklarat uppdrag, de få gånger han faktiskt fick betalt för sina uppdrag. Han har inte blivit rik på detta och han har inte haft en taxerad inkomst på fan vet hur många år. Han kommer aldrig kunna gå i pension och dra sig tillbaka. Han kommer ALLTID få leva på flykt, så länge han lever, för att han gjorde det han gjorde under 9 års tid för att hjälpa Svea rike.
Sug på den.

Jag förstår inte varför han fortfarande lever på flykt, det har snart gått 20 år, hur många av dom som han satte dit eller som ville döda honom då är aktiva som kriminella idag eller ens vid liv? Det finns gott om mafiamedlemmar i USA som har flyttat tillbaka till sina hemstäder eller lever helt öppet efter att ha golat.
Citera
2021-04-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Jag förstår inte varför han fortfarande lever på flykt, det har snart gått 20 år
Med största sannolikhet bor de i Sverige sedan många år tillbaka, sluta upp att vara så jävla naiv. NOA och Polisen Underrättelseenhet har blåst dig enkelt så att inte nya informatörer ska vara rädda att kontakta dem.

SÄPO, KSI, NOA letar efter ny information dygnet runt.
Citera
2021-04-25, 01:35
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Med största sannolikhet bor de i Sverige sedan många år tillbaka, sluta upp att vara så jävla naiv. NOA och Polisen Underrättelseenhet har blåst dig enkelt så att inte nya informatörer ska vara rädda att kontakta dem.

SÄPO, KSI, NOA letar efter ny information dygnet runt.

Det är ju precis det jag menar, samtidigt så tjänar han säkert bra med extra cash på snyftreportagen som han gör i media.
Citera
2021-04-25, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Det är ju precis det jag menar, samtidigt så tjänar han säkert bra med extra cash på snyftreportagen som han gör i media.
Jasså du ändrar dig snabbt efter min kommentar. Förut skrev du "herregud varför lever de på flykt efter 20 år!!!"

Misströsta inte in min kära vän! De på NOA, SSI, SÄPO m fl har så mycket utbildning, kunskap, är streetsmarta, kan växla kläder, samtalsämnen snabbt etc etc så de hade kunnat dribbla bort dig hur, var, när väldigt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in