2011-05-17, 21:49
Medlem
Var det inte under kriget det hände då? Konstigt bara att det inte nämns i hans bok men Sundevall gjorde ett dåligt jobb där för boken var tråkig. Konstigt att han kunde misslyckas med ett så spännande och nytt ämne som infiltratörer
Citera
2011-05-18, 13:36
Medlem
DunderBusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Nä så jävla feg som den där jäveln va så skulle han då inte göra något sånt frivilligt, aldrig i livet och det vet alla som har umgåtts med honom.
Skulle kunna fått kulan i ansiktet istället.

Feg? Med den risk och hotbild han lever med så lär man väl knappast kunna anklaga honom för att vara feg.
Citera
2011-05-18, 22:10
Medlem
sediginteoms avatar
Citat:
Nä så jävla feg som den där jäveln va så skulle han då inte göra något sånt frivilligt, aldrig i livet och det vet alla som har umgåtts med honom.

Feg är väl det sista han var. Infiltratör måst nog vara ett av dom farligaste jobben som finns
Citera
2011-05-31, 12:56
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderBusen
Feg? Med den risk och hotbild han lever med så lär man väl knappast kunna anklaga honom för att vara feg.

Citat:
Ursprungligen postat av sediginteom
Feg är väl det sista han var. Infiltratör måst nog vara ett av dom farligaste jobben som finns

Jag citerar mig själv.
".. och det vet alla som har umgåtts med honom." slutcitat.
Citera
2011-05-31, 14:34
Medlem
DunderBusens avatar
Citat:
Jag citerar mig själv.
".. och det vet alla som har umgåtts med honom." slutcitat.

Och det skulle inte du vara om du umgicks med en del av dom hetaste namnen i den kriminella delen av samhället, men får din lön av polisen? Tycker du själv att det är konstigt? Hur tror du själv att han har mått. Missförstå mig inte, Tycker absolut inte synd om människan osv... Men med tanke på konsekvenserna så är det väl inte så jävla konstigt om han va annorlunda, feg. Eller vad du nu vill ha sagt.. Han lär ju fattat att han är rökt oavsett vad som händer.

Sanningen kommer ALLTID i kapp. Tycker bara mest att det är pinsamt när bovar pratar om moral... Jag har nog sålt min moral till Jävulen för längesen, men å andra sidan så klagar jag inte heller.
Citera
2011-05-31, 16:16
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderBusen
Och det skulle inte du vara om du umgicks med en del av dom hetaste namnen i den kriminella delen av samhället, men får din lön av polisen? Tycker du själv att det är konstigt? Hur tror du själv att han har mått. Missförstå mig inte, Tycker absolut inte synd om människan osv... Men med tanke på konsekvenserna så är det väl inte så jävla konstigt om han va annorlunda, feg. Eller vad du nu vill ha sagt.. Han lär ju fattat att han är rökt oavsett vad som händer.

Sanningen kommer ALLTID i kapp. Tycker bara mest att det är pinsamt när bovar pratar om moral... Jag har nog sålt min moral till Jävulen för längesen, men å andra sidan så klagar jag inte heller.

Ashes to ashes, dust to dust, if god wont help me then the devil must...
Gammalt Venom ordspråk *haha*

Sorry OT
Citera
2011-06-05, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Var det inte under kriget det hände då? Konstigt bara att det inte nämns i hans bok men Sundevall gjorde ett dåligt jobb där för boken var tråkig. Konstigt att han kunde misslyckas med ett så spännande och nytt ämne som infiltratörer
Tycker också boken var förvånansvärt dålig! Den skulle gjorts om av någon annan för historien om Rätz är spännande och unik.
Jag har kollat igenom denna tråden och är förvånad att ingen verkar tro att Rätz gått vidare i livet, lagt detta bakom sig och lever ett skönt liv i utlandet?
Tror ni på fullaste allvar att han sitter och nojjar sig så som det står i boken?
I 10år eller hur länge det nu är? Kanske mer?
Lägg av!
Citera
2011-07-05, 18:52
Medlem
Såg Johan Falk igår, den delen där ett rum var helt inplastat. Visst kan det vara sant men troligare är att Rätz har hittat på mycket också.
Citera
2011-07-06, 01:44
Medlem
olof-palmes avatar
Citat:
Såg Johan Falk igår, den delen där ett rum var helt inplastat. Visst kan det vara sant men troligare är att Rätz har hittat på mycket också.

Det var under "Operation Paul" detta hände, var en stor härva med amfetamin som gick genom Örebro för att sedan föras vidare till norge och Peter Rätz ordnade en lägenhet där allting gjordes upp och så vidare...

Polisen hade skaffat en lägenhet mitt emot och spanat hela tiden..

Allt står i boken: Peter Rätz nio år som undercoveragent

Tycker förövrigt jävligt synd om människan om jag ska säga mitt..
Han blev utnyttjad av polisen och sen kvarlämnad i hålet....

Visst, han gick med frivilligt men när det sedan går så långt så går det inte att säga tack och adjö nu slutar jag.. Jag ska vara med sambon resten av livet...

Poliserna är fittor när det gäller såna grejer och tänker absolut bara på sig själva..

Dessutom var deras skydd och flyttning av honom det sämsta jag hört...

De skickade ner honom till Eslöv som på den tiden var europas mest tätaste mc-stad eller vad man ska säga, och 1 gång i veckan kom det ner 2 poliser med samma bil varje dag och på samma datum.. De orkade inte med värmen heller så när de gick ut ur bilen drog de på sig sina kavajer så boende runtomkring kunde se att de var poliser/säpo..

Carin Götblad och Leffe Jennekvist: Ni kan suga min balle, ni är de mest osympatiska människorna efter Reinfeldt och Kim Jong-Il
Citera
2011-07-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olof-palme
Det var under "Operation Paul" detta hände, var en stor härva med amfetamin som gick genom Örebro för att sedan föras vidare till norge och Peter Rätz ordnade en lägenhet där allting gjordes upp och så vidare...

Polisen hade skaffat en lägenhet mitt emot och spanat hela tiden..

Allt står i boken: Peter Rätz nio år som undercoveragent

Tycker förövrigt jävligt synd om människan om jag ska säga mitt..
Han blev utnyttjad av polisen och sen kvarlämnad i hålet....

Visst, han gick med frivilligt men när det sedan går så långt så går det inte att säga tack och adjö nu slutar jag.. Jag ska vara med sambon resten av livet...

Poliserna är fittor när det gäller såna grejer och tänker absolut bara på sig själva..
Jo jag vet, jag läste boken för länge sedan!
Vad jag menade var att han överdriver eller ljuger en hel del för att skapa intresse kring sin person och bok. Ang. denna händelsen tror jag inte på det, ett helt inplastat rum! Varför skulle de tro att han jobbade för polisen? Ingen trodde att polisen använde sig av de här metoderna då och eftersom de visste att han var med i Bandidos så fanns det mindre anledning för dom att tro något sådant.

rätz är väl en större fitta än polisen för övrigt
Citera
2011-07-21, 00:38
Medlem
olof-palmes avatar
Citat:
Jo jag vet, jag läste boken för länge sedan!
Vad jag menade var att han överdriver eller ljuger en hel del för att skapa intresse kring sin person och bok. Ang. denna händelsen tror jag inte på det, ett helt inplastat rum! Varför skulle de tro att han jobbade för polisen? Ingen trodde att polisen använde sig av de här metoderna då och eftersom de visste att han var med i Bandidos så fanns det mindre anledning för dom att tro något sådant.

rätz är väl en större fitta än polisen för övrigt

Däremot är ryssarna och balter rätt flippade i huvudet..

Chansen att de skulle hända är 50/50.

Undrar vart snubben lever nu och om han slagit sig ner i lugn och ro än..
Citera
2011-12-05, 22:22
Medlem
Med verkade tydligen på något sätt i svts "ug" för ett tag sen

vad 17 är han ute efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in