2004-02-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruseds
På denna sida finns lite info om Stockholms tunnelbana och planerade utbyggnationer av den.

http://w1.857.telia.com/~u85707614/docs/h.htm

De tycks ha missat att det var planer/snack om tunnelbana ut till Tyresö på 70-talet.
Citera
2009-05-07, 00:07
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Har suttit i Masmo ett antal gånger. Rulltrappsschaktet finns bredvid hisschakten bakom de låsta dörrarna med bom. Hade tillgång till nycklar som ledde in till det då jag jobbade, så en dag tog jag med mig bildförstärkare och utforskade det. Det var ingen skön upplevelse ska jag tala om, fick rysningar från ingenstans.
Citera
2009-05-07, 01:16
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egil
Är det inte en pumpcentral du tänker på?
Masmoberget är rätt så poröst, och det läcker in en hel del vatten från b l a Vårby källa (Ack, gamla Vårby Cola, jag saknar dig!) i tunnlarna där, så det finns en hel del pumpar och infiltrationsanläggningar längs med den sträckan.

ingen som har koll på hur mycket vatten som läcker in i tunnelbanan ?
Senast redigerad av Discovery 2009-05-07 kl. 01:29.
Citera
2009-05-07, 02:07
Medlem
32995s avatar
Citat:
Är det inte en pumpcentral du tänker på?
Masmoberget är rätt så poröst, och det läcker in en hel del vatten från b l a Vårby källa (Ack, gamla Vårby Cola, jag saknar dig!) i tunnlarna där, så det finns en hel del pumpar och infiltrationsanläggningar längs med den sträckan.

Vem är det som infiltrerar våran tunnelbana, ryssen?
Citera
2009-05-07, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Har suttit i Masmo ett antal gånger. Rulltrappsschaktet finns bredvid hisschakten bakom de låsta dörrarna med bom. Hade tillgång till nycklar som ledde in till det då jag jobbade, så en dag tog jag med mig bildförstärkare och utforskade det. Det var ingen skön upplevelse ska jag tala om, fick rysningar från ingenstans.

Berätta vad du såg/kände.
Citera
2009-05-07, 02:43
Medlem
Cotillions avatar
Det är inte så TS har hört saker om London eller Paris och förväxlat det med Stockholm ? Känns ju lite avlägset.
Men under de städerna finns det övergivna stationer.
Citera
2009-05-07, 09:03
Medlem
rebbans avatar
Citat:

Varför fick du rysningar??
Är ju mysigt där..
Citera
2009-05-07, 22:06
Medlem
tunnelbanestatioen mellan hallonbergen och kista (järvafältet) finns, har själv varit där. Så, då var den saken klar. Orkade aldrig läsa allt, så ber om ursäkt om någon redan har konfirmerat att den finns.
Citera
2009-05-07, 23:01
Medlem
Kottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wimnell
tunnelbanestatioen mellan hallonbergen och kista (järvafältet) finns, har själv varit där. Så, då var den saken klar. Orkade aldrig läsa allt, så ber om ursäkt om någon redan har konfirmerat att den finns.
Jo, det känns väl rätt så konfirmerat vid det här laget.
Citat:
Håller med rebban, riktigt mysigt
Citera
2009-05-07, 23:27
Medlem
tankels avatar
är inte hundra men jag har för mig att dom började bygga en tbanestation under galoppfältet i täby, någon som kan bekräfta?
Citera
2009-05-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankel
är inte hundra men jag har för mig att dom började bygga en tbanestation under galoppfältet i täby, någon som kan bekräfta?

finns ingen t-banestation där... den bro/övergång man ser vid galoppfältet är bara en igenbommand tunnel/passage under spåren som SL byggde för att i framtiden kunna använda som cykel/gångpassage under stationen.
Citera
2009-05-08, 12:57
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankel
Ytterligare en myt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in