2009-05-29, 17:18
Bannlyst
Varför måste alla inkompetenta pundare trollförklara varje medlem som inte tycker som han själv gör? Varför är alla Cannabis-motståndare helt plötsligt troll? Jag tycker att de här primitiva hundarna inte bidrar till något annat än OT, när de gång på gång trollförklarar folk som inte tycker som de själva. Varje gång det inleds en debatt i det forumet förstörs den av att man på varannan sida ser trollförklaringar på cannabismotståndare som för fram sina argument. De verkar ha fått för sig att alla har samma skeva världsbild och patetiska syn på vardagen som de har, och att det är en självklarhet att man tycker om Cannabis. För ett tag sedan startade en kille en konstruktiv tråd där han förklarade effekterna av Cannabis, tråden spårade ur dagen efter för att "han var ett troll". Trots att han använde korrekt svenska och belägg för sina påståenden blev han automatiskt ett troll i de här dagisbarnens ögon.

Frågeställning

Håller ni med mig?
Tycker ni att överanvändningen av uttrycket förstör diskussioner?
Tycker ni att ordets innebörd försvinner när medlemmar använder det dagligen, hur som helst?
Hur mycket av det här struntar ni i, moderatorer?
Citera
2009-05-29, 17:23
Bannlyst
Seriösa inlägg blir inte trollförklarade.
Inlägg som luktar trolleri och enbart är skrivna för att reta haschtomtar blir trollförklarade. Svårare än så är det inte, du ska se att de som trollförklarar har rätt i 99% av fallen. Har man varit med ett bra tar lär man sig läsa genom raderna och avslöja ett troll.
Citera
2009-05-29, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Inlägg som luktar trolleri och enbart är skrivna för att reta haschtomtar blir trollförklarade. Svårare än så är det inte, du ska se att de som trollförklarar har rätt i 99% av fallen. Har man varit med ett bra tar lär man sig läsa genom raderna och avslöja ett troll.

Det verkar inte som det ibland. Jag kan posta exemplet jag pratar om.
Citera
2009-05-29, 17:31
Medlem
Det kan ha att göra med de "de öppnade sinnenas"trångsynthet.
De som upplever sig ha hittat sanningen har väldigt svårt att godta andra värderingar.Detta gäller inte enbart droger utan kan även ses i politiska och religiösa sammanhang.Jag har också,tyvärr allt för ofta,stött på detta fenomen inom 12-stegsrörelsen som jag själv är en del av.
Citera
2009-05-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InvestoR
Varför måste alla inkompetenta pundare trollförklara varje medlem som inte tycker som han själv gör? Varför är alla Cannabis-motståndare helt plötsligt troll? Jag tycker att de här primitiva hundarna inte bidrar till något annat än OT, när de gång på gång trollförklarar folk som inte tycker som de själva. Varje gång det inleds en debatt i det forumet förstörs den av att man på varannan sida ser trollförklaringar på cannabismotståndare som för fram sina argument. De verkar ha fått för sig att alla har samma skeva världsbild och patetiska syn på vardagen som de har, och att det är en självklarhet att man tycker om Cannabis. För ett tag sedan startade en kille en konstruktiv tråd där han förklarade effekterna av Cannabis, tråden spårade ur dagen efter för att "han var ett troll". Trots att han använde korrekt svenska och belägg för sina påståenden blev han automatiskt ett troll i de här dagisbarnens ögon.

Frågeställning

Håller ni med mig?
Tycker ni att överanvändningen av uttrycket förstör diskussioner?
Tycker ni att ordets innebörd försvinner när medlemmar använder det dagligen, hur som helst?
Hur mycket av det här struntar ni i, moderatorer?

Anledningen till att du blev trollförklarad är simpel. Du har dina argument, och vägrar att ta in andras. Du kallar alla som brukar Cannabis för missbrukare och pundare, och vägrar att se att detta preparat, trot eller ej, hjälper många i sin vardag, att cannabis är som en medicin som bara är förbjuden för att staten inte kan tjäna pengar på den. Vad folk än skriver till dig så är du så fruktansvärt övertygad om att dina åsikter är rätt och DÄRFÖR kallas du för troll. Du skriver på ett vettigt sätt, men du har inget vett i det du skriver, och vad ska man då tro om dig? Att du är seriös? Nej. Att du försöker ha roligt genom att reta upp andra? Ja.

Du skulle förvisso kunna vara en av alla som blivit matad av all anti-drog propaganda, men just att du inte bryr dig om vad de som faktiskt brukar drogen (och vet sanningen kring den) säger till dig, får folk att anta att du är ett troll.
Citera
2009-05-30, 15:03
Medlem
Kenty-59s avatar
Håller med TS, så fort man är negativ mot knark så ska man kallas troll i den där forumsdelen..
Citera
2009-05-30, 15:22
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolbel
Anledningen till att du blev trollförklarad är simpel. Du har dina argument, och vägrar att ta in andras. Du kallar alla som brukar Cannabis för missbrukare och pundare, och vägrar att se att detta preparat, trot eller ej, hjälper många i sin vardag, att cannabis är som en medicin som bara är förbjuden för att staten inte kan tjäna pengar på den. Vad folk än skriver till dig så är du så fruktansvärt övertygad om att dina åsikter är rätt och DÄRFÖR kallas du för troll. Du skriver på ett vettigt sätt, men du har inget vett i det du skriver, och vad ska man då tro om dig? Att du är seriös? Nej. Att du försöker ha roligt genom att reta upp andra? Ja.

Du skulle förvisso kunna vara en av alla som blivit matad av all anti-drog propaganda, men just att du inte bryr dig om vad de som faktiskt brukar drogen (och vet sanningen kring den) säger till dig, får folk att anta att du är ett troll.

Det där låter som något en konspiations teoriteker har hittat på.
Varför skulle de inte kunna legalisera och ta ut en sjukt hög skatt på det ?
Som med allt annat i sverige ?
Citera
2009-05-30, 15:28
Medlem
Cotillions avatar
Citat:

Om det är den tråden som jag tänker på så agerade inte InvestoR troll.
Snarare den trådskaparen.

Men när InvestoR försökte med att argumentara för sin sak och åsikt fick han bara svar som:
"Det har inte du att göra med"
"F*n skall du bry dig för"
"Att du kan tycka så bevisar ju bara att du är helt dum i huvudet"

Det vore kul med en debatt som bestod av lite mer än bajskastning och oneliners.
Eller som ni säger posta alla fantastiska undersökningar som visar att ni har rätt och inte vi.
Citera
2009-05-30, 15:36
Medlem
Ödlans avatar
Citat:

Tyvärr stämmer det inte, tittar man t ex på Ciphers tråd om kända myter kring cannabis märker man snabbt hur intelligenta och vältalande skribenter överkörs av total idioti. Nu har tråden ifråga förvisso städats aningen men det dyker upp skräp titt som tätt. Det är möjligt att det är bland annat den tråden InvestoR syftar på, jag vet inte utan anger den snarare som ett eget exempel. Cipher är en av få debattörer i drogforumen som håller mitt hopp för mänskligheten vid liv. Det är synd att se honom och andra debattörer av hans kaliber köras över av höns för någon löjlig revirmarkering på Internet bara för att påtända barn inte kan hålla fingrarna på bongen istället för tangentbordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in