2009-08-16, 04:38
Medlem
Twofishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
kan du köra ett snabbt test på www.bredbandskollen.se med Anonine på?

Skicka: 6.23 Mbit/s
Ta emot: 91.92 Mbit/s

Svarstid: 12 ms
Mätserver: Göteborg.

Uppladdningshastigheten brukar ligga mellan 6-10mbit. Nedladdningen ligger stabilt på runt 90 Mbit/s.

Har 100/10 uppkoppling.

EDIT: bytte mätserver till Stockholm, och då mäter den uploaden till 12-13 Mbit/s. Verkar som jag har snabbare uppkoppling än vad jag betalar för
Citera
2009-08-16, 07:51
Medlem
Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metran
verkar som tjänsten är nere, kommer inte in på min vpn :S

Nee min funkar nu och har varit på hela natten
Citera
2009-08-16, 12:41
Medlem
Om ni har problem som jag hade med att Anonine kopplar ifrån sig hela tiden
Gör då så här! Då funkar det bättre gör det för mig ialla fall

http://img14.imageshack.us/img14/6771/darkxlight32.jpg
Citera
2009-08-17, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blandat
Nee min funkar nu och har varit på hela natten

det berodde på att jag inte stängt av det på den andra burken
Citera
2009-08-17, 13:53
Medlem
nere nu?
Citera
2009-08-17, 14:03
Medlem
Har äntligen fått till det med Comodo nu hoppas jag! Som tidigare nämts i tråden har det varit problem med en Comodo version.

Jag följde åter igen guiden på: http://datorkanalen.se/blogg/sa-stop...en-kopplar-ner

Efter detta drog jag igång en torrent och testade att koppla från anonine och ansluta igen. När jag kopplar från anonine och har en aktiv torrent så slutar jag "ladda ner och upp" efter ett tag. Jag har en dl på 700 kb/s så när jag kopplar från vpn-tunneln så vandrar hastigheten ner från 700-600-400-325 och så vidare, den vandrade dock ner ganska sakta på slutet och för att vandra ner till noll tog det väll en 12 sekunder tot. Sedan när jag varken hade dl eller ul såg jag fortfarande klienterna. Tyckte det var väldigt märkligt.

Finns det risk för att min riktiga ip syns från det att jag kopplar från anonine tills trafiken i utorrent slutar?

Annars så verkat det som att reglerna fungerar nu men som sagt tar det sån tid.
Citera
2009-08-17, 16:56
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twofishy
Skicka: 6.23 Mbit/s
Ta emot: 91.92 Mbit/s

Svarstid: 12 ms
Mätserver: Göteborg.

Uppladdningshastigheten brukar ligga mellan 6-10mbit. Nedladdningen ligger stabilt på runt 90 Mbit/s.

Har 100/10 uppkoppling.

EDIT: bytte mätserver till Stockholm, och då mäter den uploaden till 12-13 Mbit/s. Verkar som jag har snabbare uppkoppling än vad jag betalar för

Jo samma här, har BBB 100/10 och har 95/17 :P
Citera
2009-08-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wannabeee
Varsågod: http://datorkanalen.se/blogg/sa-stop...en-kopplar-ner

Någon som vet om något liknande för linux?
Citera
2009-08-18, 02:29
Medlem
Dr.Sativas avatar
Testade Anonine idag, har BBB 100mbit.

Utan:
95 ner
17 upp

med:
77 ner
15 upp

inte haft några problem med anslutningen osv, hoppas det funkar i fortsättningen.

Tankar förövrigt en fil i 8,8 ner och kan säga att jag inte märker att det påverkar internet avsevärt.
Citera
2009-08-18, 17:59
Medlem
Är det nån annan som har problem med anonine och torrentbytes?
Funkade för mig igår men idag så står det att jag är ip bannad, men min användare är inte bannad:S
Citera
2009-08-18, 20:23
Medlem
Lensflares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tummvantar
Är det nån annan som har problem med anonine och torrentbytes?
Funkade för mig igår men idag så står det att jag är ip bannad, men min användare är inte bannad:S
Dom har bannat en fuskare som körde med anonine, skulle inte förvåna mig om dom bannade hela ip-rangen som anonine använder.

Vilket sätt!
Citera
2009-08-18, 22:16
Medlem
Lensflares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lensflare
Dom har bannat en fuskare som körde med anonine, skulle inte förvåna mig om dom bannade hela ip-rangen som anonine använder.

Vilket sätt!

Perfekt sätt för konkurrerande vpn-tjänster att få över folk till sin tjänst.
Bara tjacka en drös vpn-tjänster och sen fuskar man och lever rövare på alla torrentsiter till alla ip:n är bannade!

Frågar man något om det här i torrentbytes forum så blir man kallad för en feg bög för att man kör med vpn. Det kan bland annat se ut så här...
Citat:
To be honest, if your so dumb that you spend money on a VPN service that sucks you can suite yourself. And just to be the clever guy you don't really need VPN on a private tracker.

And yes, they ban VPN services if someone cheat through them.

Nu har jag inte hängt med från början i den här tråden, men är det så att anonine kör med samma ip:n hela tiden?
Det här med vpn känns ju rätt meningslöst om torrentsidorna man hänger på bannar vpn, tydligen var ett par andra tjänster också bannade.

Man får väl köra utan "skydd" i framtiden antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in