2013-08-04, 23:24
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Fast vi kom väl fram till att du inte har några belägg för att så är fallet? Visst, de loggar vilken användare som betalade med vilket kort. Men inte vilket IP som användaren blev tilldelad. Stor skillnad...

Vilka kom fram till det? Det är så lagen är utformad oavsett vad vi kommer fram till. Ekonomiska redovisningar. Svenskregisterade företag måste deklarera det. Det är Anonine... Mullvad etc. Därför man ska betala med kontanter eller engångs-VISA etc. Inget som kan spåras till sina betalningar.
Citera
2013-08-05, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadew
Vilka kom fram till det? Det är så lagen är utformad oavsett vad vi kommer fram till. Ekonomiska redovisningar. Svenskregisterade företag måste deklarera det. Det är Anonine... Mullvad etc. Därför man ska betala med kontanter eller engångs-VISA etc. Inget som kan spåras till sina betalningar.

Hur menar du med engångs-VISA? T.ex Swedbanks e-kort? Om JA, så står det fortfarande ditt namn på e-kortet juh

Mullvad erbjuder kontant betalning
Citera
2013-08-05, 09:42
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadew

Ja, du var väldigt säker på att så var fallet. Men du kunde aldrig hänvisa till något som styrkte att de faktiskt loggade vilka IP-adresser som användare har haft. Bortsätt då från något som tydligen hade stått på hemsidan tidigare.

Jag erkänner att jag är ute på djupt vatten när det gäller sånt här, men som jag ser det så ska vi lita på dig för "att det bara är så". Antingen loggar de vilka IP-adresser användare har fått eller så gör de inte det?! Enligt websidan så gör de inte det iaf, men vad vet jag...
Citera
2013-08-05, 12:41
Medlem
Hej, funderar på att skaffa Anonine.

Står så här:

PPTP: Från 34kr/mån
OpenVPN: Från 42kr/mån

Men i FAQ står det:

Q:Kommer det dras pengar varje månad om jag beställer denna tjänst?
A:Nej, du betalar en engångsavgift.

Vilket är korrekt?
Citera
2013-08-05, 13:05
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Hej, funderar på att skaffa Anonine.

Står så här:

PPTP: Från 34kr/mån
OpenVPN: Från 42kr/mån

Men i FAQ står det:

Q:Kommer det dras pengar varje månad om jag beställer denna tjänst?
A:Nej, du betalar en engångsavgift.

Vilket är korrekt?

Du förnyar tjänsten själv varje månad via deras hemsida.
Citera
2013-08-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Du förnyar tjänsten själv varje månad via deras hemsida.

Men är det ens lönt och skaffa vpn om de sparar ens uppgifter vem som köpt vpn...?
Citera
2013-08-05, 14:36
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitcho
Men är det ens lönt och skaffa vpn om de sparar ens uppgifter vem som köpt vpn...?

How do I pay for this service?
There are several ways to pay for the service. You can either use credit card (via PayPal), PayPal (with or without an account), Payson, SMS- or telephone payments.
Do you save any credentials about your customers?
We don't want any information that could be used to identify your person. What we ask is a username, password and an email address. We expect you to make sure that any information given to us is anonymous, if desired.
Citera
2013-08-05, 14:38
Medlem
Har kört Anonine ett par månader nu, med blandade upplevelser. Ibland är det väldigt stabilt, men ibland kan det bara tvärdö. Inte så kul när man sitter o tankar några filmer, känns som att man blir iakttagen av Mr Pontén så fort den går ner

Har för mig att det finns en guide tidigare här i tråden, så man får väl kolla över det, men snart byter jag VPN tjänst till något stabilare...
Citera
2013-08-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrQuattro
Har kört Anonine ett par månader nu, med blandade upplevelser. Ibland är det väldigt stabilt, men ibland kan det bara tvärdö. Inte så kul när man sitter o tankar några filmer, känns som att man blir iakttagen av Mr Pontén så fort den går ner

Har för mig att det finns en guide tidigare här i tråden, så man får väl kolla över det, men snart byter jag VPN tjänst till något stabilare...

Är den ostabil för dig? Tycker jag för det mesta läst positiva saker om den, så tänkte själv satsa på den, men kanske ska överväga att ta någon annan tjänst?
Citera
2013-08-05, 15:17
Medlem
mphummers avatar
Citat:

Har haft tjänsten i två år och aldrig upplevt det du beskriven vilken av tjänsterna använder du?
Citera
2013-08-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Har haft tjänsten i två år och aldrig upplevt det du beskriven vilken av tjänsterna använder du?
Använder den billigare OpenVPN tror jag den heter, enbart för att jag vill kunna använda det på luren också. Men för cirkus 20 kr så har man väl egentligen inte så mycket att klaga på. Dock förstår jag varför andra aktörer på marknaden kan ta mer betalt om de levererar en stabilare tjänst.

//MrQuattro
Citera
2013-08-05, 21:58
Medlem
Nooijds avatar
Citat:
Använder den billigare OpenVPN tror jag den heter, enbart för att jag vill kunna använda det på luren också. Men för cirkus 20 kr så har man väl egentligen inte så mycket att klaga på. Dock förstår jag varför andra aktörer på marknaden kan ta mer betalt om de levererar en stabilare tjänst.

//MrQuattro
Du använder PPTP för 34 kr mån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in