2013-08-02, 12:25
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainst0rm
Hej,

Så jag antar att jag måste skapa ett helt nytt paypalkonto. Men måste man inte ge ut personuppgifter när man skapar ett sådant?

Det är förmodligen inte ditt största problem om du köper tjänsten då den på senare tid läcker som ett såll när du väl kör VPN du betalat för. I nuläget är tjänsten inte värd ett öre.
Citera
2013-08-02, 13:17
Medlem
Rainst0rms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är förmodligen inte ditt största problem om du köper tjänsten då den på senare tid läcker som ett såll när du väl kör VPN du betalat för. I nuläget är tjänsten inte värd ett öre.

Är det DNS som läcker? Jag använder mig inte av min ISP:s DNS, spelar det då någon roll ifall det läcker?
Om det gör det, har du något alternativ till Anonine som du skulle rekommendera? Är intresserad av PPTP, gärna med anonyma betalningsmetoder.
Citera
2013-08-02, 13:17
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Efter att under två år använt Anonine OpenVPN har jag nyligen drabbats av att jävelskapet läcker som ett såll. Inte hela tiden, utan bara om man försöker använda en torrentklient för nerladdning. Då får jag ett "Replay-window backtrack occurred" i loggen. Om man då använder lämplig tjänst för att kolla aktuellt ip-nummer märker man att numret varierar mellan det i tunneln och det som skall skyddas.

Jag har såklart googlat och kommit fram till att protokollet helt enkelt läcker och föreslagen lösning är att byta från UDP till TCP. Men detta har inte varit ett problem innan.

Är det någon som nyligen drabbats av samma problem och kanske har en förklaring eller lösning till problemet.

Jag kör Windows 7 och självklart kör jag OpenVPN som admin.

Tack för all eventuell hjälp!

Har du varit i kontakt med dom och påpekat detta?
Citera
2013-08-02, 14:26
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Har du varit i kontakt med dom och påpekat detta?

Mail. Inga svar ännu. Jag skulle tro att de vet om det mycket väl men inte bryr sig så mycket eftersom många nog inte märker problemet då tunneln inte går ner, utan den bara släpper lite paket när den känner för det. Enda sättet att märka det är om man aktivt kollar i loggen, eller konstant övervakar vilket IP man ligger ute med. Man skulle nästan tro att de får betalt av herr Pontèn då upplägget är lysande för att komma åt "anonyma" fildelare som tror sig fildela "dolda".
Citera
2013-08-02, 14:37
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Mail. Inga svar ännu. Jag skulle tro att de vet om det mycket väl men inte bryr sig så mycket eftersom många nog inte märker problemet då tunneln inte går ner, utan den bara släpper lite paket när den känner för det. Enda sättet att märka det är om man aktivt kollar i loggen, eller konstant övervakar vilket IP man ligger ute med. Man skulle nästan tro att de får betalt av herr Pontèn då upplägget är lysande för att komma åt "anonyma" fildelare som tror sig fildela "dolda".

Inte bra alls, jag har varit kund i säkert 2 år snart, då är det dags att byta leverantör. Har du bytt ännu?
Citera
2013-08-02, 14:41
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Inte bra alls, jag har varit kund i säkert 2 år snart, då är det dags att byta leverantör. Har du bytt ännu?

Väntar på svar först, men självklart använder jag inte tjänsten annat för att kontrollera dess status för tillfället. Annars byter jag såklart. Har också haft Anonine länge, och problemet började helt nyss.
Citera
2013-08-02, 14:51
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Väntar på svar först, men självklart använder jag inte tjänsten annat för att kontrollera dess status för tillfället. Annars byter jag såklart. Har också haft Anonine länge, och problemet började helt nyss.

Hur kan man kolla om det läcker? Finns det ett enkelt sätt för mig att kolla?
Citera
2013-08-02, 14:57
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Ja, det är enkelt. Om du har VPN-loggen öppen och du får ett "Replay window backtrack occurred" så kan du ju lätt se med valfri tjänst som visar ditt IP att det kortvarigt visar ditt egna IP du har via din ISP. Ett DNS-leak test visar samma sak. Om jag förstått saken är det ett belastningsproblem, men för mig visar det sig endast vid användandet av en torrentklient.
Citera
2013-08-02, 16:47
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
http://www.dnsleaktest.com/
Citera
2013-08-02, 16:48
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
http://www.dnsleaktest.com/

Ja. Om man kollar exakt i den sekund som det händer. Man får i så fall vara snabb. Mycket snabb.
Citera
2013-08-02, 19:01
Medlem
TinFoilHats avatar
Kollade just min Open VPN-logg på den session som vart i gång 78 timmar ++ och där finns ingen "Replay window backtrack occurred"......... DNS Leaktest gjordes ett par gånger i går och några gånger idag och inget fel där inte.

Känns mer som att felet är SBS och inte Anonines men vad vet jag.
Citera
2013-08-02, 19:15
Medlem
Studsbolls avatar
Och du har använt en torrentklient? Problemet uppstår endast då. Och några sekunder då och då. Enda sättet att märka det i efterhand är att kolla loggen. Hela loggen. Låt mig stilla och lugnt påpeka att jag använt tjänsten i två år och problemet uppstod denna vecka. Det kan såklart vara ett lokalt problem, men nej, skulle inte tro det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in