2012-04-12, 20:25
Medlem
ThePointOfNoReturns avatar
Funderar på att testa detta i en månad men har några dumma frågor.
Ska använda detta på ett nätverk där redan 5 andra datorer är anslutna via wifi. Kan anonine påverka hastigheten på de andra datorerna?
Behöver man ställa in något speciellt på sitt modem eller fixar man bara allt genom datorn?
Tack på förhand om någon orkar svara!
Citera
2012-04-13, 14:26
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePointOfNoReturn
Funderar på att testa detta i en månad men har några dumma frågor.
Ska använda detta på ett nätverk där redan 5 andra datorer är anslutna via wifi. Kan anonine påverka hastigheten på de andra datorerna?
Behöver man ställa in något speciellt på sitt modem eller fixar man bara allt genom datorn?
Tack på förhand om någon orkar svara!

I många fall så går det bra att bara ställa in i datorn. Tunneln letar sig då iväg genom router/modem och ut på det stora internätet.
Hastigheten på de andra burkarna bör inte påverkas.
Citera
2012-04-13, 14:54
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UberHazze
Check_Anonine_Kill_Start_uTorrent_v03.bat ska den funkat på windows 7 64bit ? står att den är gjord i 32bit. och jag får den inte att funka :/ står bara att den inte hittar utorrent och kan inte connecta till anonine och jag har ändra login och pw i filen.
Om du kör PPTP kan du köra med VPNCheck istället. Gratisversionen funkar dessutom för upp till tre program.
Citera
2012-04-13, 17:45
Medlem
Någon som vet hur (om det nu går) ställer in så att pfSense ansluter mot mitt openvpn-konto? Vill gärna att det ska fungera så att alla mina klienter bakom min egen brandvägg surfar ut via anonine.
Citera
2012-04-13, 22:48
Medlem
Hur mkt begränsas ens bandbredd om man kör med Anonine?
Citera
2012-04-13, 22:58
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldPersson
Hur mkt begränsas ens bandbredd om man kör med Anonine?
För ett par månader sedan fick jag full fräs på min 100/10-lina (inget skämt) men sedan hände något och nu får jag som bäst 40Mb ned och stabila 10 upp å det med PPTP. Testade olika datorer m.m. och som sista grej så testade jag även med att konvertera till OpenVPN men det har inte hjälpt.

Testade just PrivatVPN och får exakt samma värden via dom oxå (även här via OpenVPN).

Börjar mer och mer misstänka att felet ligger i ComHems nät/utrustning än i själva VPN-tjänsterna och min egen utrustning.

Helt ärligt så klara jag mig fint med 40/10 och jag seedar helt OK med både PrivatVPN och Anonine. Funderar dock starkt på att gå över helt till PrivatVPN då deras klient som kommer med tjänsten har många fina funktioner som exempelvis inbyggd "VPN-checker", valet att byta mellan olika länder som ska synas utåt m.m.
Citera
2012-04-16, 20:40
Medlem
EnAlbatross avatar
Två dagar i rad nu har skiten varit uppkopplad i 3 minuter sen slutar det fungera och jag måste koppla från. När jag kopplar upp igen fungerar det ytterligare 3 minuter.

Är det sämst för alla andra också för tillfället?
Citera
2012-04-16, 20:46
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAlbatros
Två dagar i rad nu har skiten varit uppkopplad i 3 minuter sen slutar det fungera och jag måste koppla från. När jag kopplar upp igen fungerar det ytterligare 3 minuter.

Är det sämst för alla andra också för tillfället?

Jag tror att det har varit något slags problem där de senaste dagarna.
Tidigare bröts det lite då och då. Nu idag har den hållits igång men efter ett tag så går det extremt dåligt. Knappt någon nedladdning öht ibland.
Citera
2012-04-16, 21:13
Medlem
EnAlbatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag tror att det har varit något slags problem där de senaste dagarna.
Tidigare bröts det lite då och då. Nu idag har den hållits igång men efter ett tag så går det extremt dåligt. Knappt någon nedladdning öht ibland.
Visade sig att det inte var anonine som strulade just detta problemet för mig.
Någon inbyggd windowsskit tog sönder nätverket när de anonine och den vanliga anslutningen låg på samma brandväggsnät (Hem/kontor/offentlig), bytte till en annan och det har rullat på i 20 min.
Citera
2012-04-17, 01:02
Medlem
harvey.dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAlbatros
Visade sig att det inte var anonine som strulade just detta problemet för mig.
Någon inbyggd windowsskit tog sönder nätverket när de anonine och den vanliga anslutningen låg på samma brandväggsnät (Hem/kontor/offentlig), bytte till en annan och det har rullat på i 20 min.

Kan du vara en god själ och säga exakt hur du gjorde för jag tror att jag har exakt samma problem
Citera
2012-04-17, 11:30
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
För ett par månader sedan fick jag full fräs på min 100/10-lina (inget skämt) men sedan hände något och nu får jag som bäst 40Mb ned och stabila 10 upp å det med PPTP. Testade olika datorer m.m. och som sista grej så testade jag även med att konvertera till OpenVPN men det har inte hjälpt.

Testade just PrivatVPN och får exakt samma värden via dom oxå (även här via OpenVPN).

Börjar mer och mer misstänka att felet ligger i ComHems nät/utrustning än i själva VPN-tjänsterna och min egen utrustning.

Helt ärligt så klara jag mig fint med 40/10 och jag seedar helt OK med både PrivatVPN och Anonine. Funderar dock starkt på att gå över helt till PrivatVPN då deras klient som kommer med tjänsten har många fina funktioner som exempelvis inbyggd "VPN-checker", valet att byta mellan olika länder som ska synas utåt m.m.

Anledningen till varför du/vi förlorar kapaciteten av vår internethastighet är så enkelt att många (nästan alla) ISP:er har begränsningar mot andra ISP:er (exempelvis, VPN-tjänster). Det finns egentligen ingenting att göra åt saken om man vill vara anonym på internet. Sedan finns det bättre och sämre VPN-tjänster.
Citera
2012-04-17, 14:05
Medlem
Har surfat runt och googlat men kan ej hitta ett bra svar på detta.

Fixade Anonine openvpn för nån timme sen. Har laddat ner klienten, lagt in configurationsfilerna samt kör programmet som administratör. För en uppkoppling och ett meddelande om vilket mitt IP är samt att ikonen blir grön istället för röd. Dock lyckas jag ej komma ut på nån sida på nätet? Dock kan jag piga saker genom steam. Vid ett tillfälle kunde jag komma in på google och söka men ej vidare in på något resultat.

Har inga brandväggar eller nån router. Testat slå av och på IPV6 men inget tycks hjälpa. Nån som vet vad det kan vara? Kör med Win7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in