2011-07-01, 15:16
Medlem
Schmohawks avatar
Funderar på att skaffa Anonine så att jag kan se csports-matcher utomlands (befinner mig i ett land där csports inte kan visas bla bla bla). Så min fråga är nu om streamade sändningar blir långsammare av Anonine? Någon som har erfarenhet?
Citera
2011-07-02, 12:26
Medlem
Hur körd är jag nu?
Fått ny internetleverantör och köpt anoninetjänsten. Innan jag hann aktivera den glömde jag att bittorrentklienten automatiskt startar upp vid start, så snittade 2.17mbps upp, ca 200kB i ca en halv minut. Hade cirka 30 torrenter från samma lilla tracker på seed. Har alla loggar lagrats så det är lika bra att köra utan openvpn?
Citera
2011-07-02, 22:20
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sconk
Hur körd är jag nu?
Fått ny internetleverantör och köpt anoninetjänsten. Innan jag hann aktivera den glömde jag att bittorrentklienten automatiskt startar upp vid start, så snittade 2.17mbps upp, ca 200kB i ca en halv minut. Hade cirka 30 torrenter från samma lilla tracker på seed. Har alla loggar lagrats så det är lika bra att köra utan openvpn?

Naturligtvis är det bra ju snabbare du börjar använda tunneln. Ingen ser ju vad du gör efter att den är igång.
Citera
2011-07-03, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Naturligtvis är det bra ju snabbare du börjar använda tunneln. Ingen ser ju vad du gör efter att den är igång.
japp, loggarna får väl ligga kvar där. Fildelade ju fritt utan något skydd med min förra isp så spelar ingen större roll.

Kan inte installera Comodo brandväggen. Har winxp 32bit, inst filen heter cfw_installer_x86.exe
Citera
2011-07-04, 11:28
Medlem
Någon mer än jag som har riktigt dåliga hastigheter just nu, och haft det senaste dagarna?
Citera
2011-07-04, 15:03
Medlem
Mjo vet inte om det är normalt att snitta 8Mbps ned med 100Mbit.
Någon som vet vilka portar anonine använder sig av? (openvpn)
Citera
2011-07-04, 15:29
Medlem
Har haft rediga problem med Anonine's openVPN tjänst de senaste veckorna. Fungerar att ansluta men min IP adress byts aldrig ut. Så även om jag är ansluten via openVPN och går till; "myipadress.com" så visas där min vanliga IP.

Någon annan som haft likande problem ?
Citera
2011-07-04, 22:48
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunker39
Har haft rediga problem med Anonine's openVPN tjänst de senaste veckorna. Fungerar att ansluta men min IP adress byts aldrig ut. Så även om jag är ansluten via openVPN och går till; "myipadress.com" så visas där min vanliga IP.

Någon annan som haft likande problem ?

Handlar nog inte så mycket om Anonie, kan även vara så att din "TAP-32" som finns i dina nätverks inställningar inte är "aktiv", alltså av otur avaktiverad, då kopplas du upp mot anonie men du tunnlar inte trafiken på rätt sätt, varit med om det ett antal gånger med min OpenVPN leverantör.

Ps. testar anonie just nu, funkar bra.
Citera
2011-07-04, 22:49
Medlem
smorlos avatar
full
Citera
2011-07-05, 09:26
Medlem
Blandats avatar
Är det någon skillnad på farten mellan SSL & PPTP eller är det bara säkerheten som är skillnaden?
Citera
2011-07-10, 00:12
Medlem
Vad gäller jämförelsen mellan SSL och PPTP, ligger säkerheten endast i att krypteringen är svårare att knäcka med openvpn eller finns det andra säkerhetsluckor också?
Citera
2011-07-10, 23:24
Medlem
Smirnoffboys avatar
Hej!
Jag har lite frågor om just VPN tjänsten Anonine

1. Kan verkligen ingen se vad jag laddar ner t.ex från Piratebay eller Swepiracy?
2. Är det helt riskfritt?
3. Behöver jag oroa mig för polissamtal för olaglig nerladdning?
4. Hur fungerar det?
5. Sänker det bredbandshastigheten?
6. Kan min bredband/kabel-tv operatör (Bornet) se att jag har en anonym IP adress och anmäla det?
Hoppas ni kan dom här frågorna, är rätt sugen på att börja tanka ner igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in