2011-03-09, 16:11
Medlem
Nja jag har fortfarande problem, men tänkte ge upp precis innan jag kom på att mina portar kanske inte var öppna. Enligt http://www.whatsmyip.org/ports/ är alla stängda, men enligt programmet PF PortChecker ska de vara öppna...
Citera
2011-03-11, 20:13
Vad betyder Replay-window backtrack occurred i Anonine-loggen om man kör openVPN? Betyder det att den läcker IP:t?
Är helt ny på sånt här. Sorry om frågan är dum..
Citera
2011-03-11, 21:21
Medlem
Köpte en månad OpenVPN av anonine igår, och måste säga att jag är riktigt besviken. Fick igår ut ~30mbit av 100, men nöjde mig med det, men nu får jag ut ~0,8mbit, och det köper jag inte. Sitter man på 0,8mbit så är det väl värt, men med bättre uppkoppling än det så kan jag inte direkt påstå att jag skulle rekommendera anonine..
Citera
2011-03-14, 22:38
Medlem
swe021s avatar
Tjena alla.

Är så att jag läst extremt goda recensioner om anonine och funderar på att börja betala för det själv.

Min fråga är om det är värt det? Har just nu 100/10 från bahnhof, laddar upp i snitt 50 gigg/vecka och ner ligger jag strax över det i snitt.. behövs anonine? Värt priset för säkerheten? Märks det ordentligt om man använder tjänsten vid nedladdning men framförallt vid vanligt surfande? Ursäkta denna fråga som är ordentligt "noobig" antar jag men denna tjänst påverkar väll inte gaming nånting?

Tacksam för svar!
Citera
2011-03-15, 16:22
Medlem
" Tunnelblick: Flushed the DNS cache " Kan alltså inte koppla upp mig!?

Någon som vet vad det kan vara för fel?
Citera
2011-03-15, 17:14
Medlem
Jag har Anonine och jag min Up speed ligger på 1kb/s... enligt bredbandskollen ska jag ladda upp runt 9mb/s... hur fixar jag detta?
Citera
2011-03-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Jag har Anonine och jag min Up speed ligger på 1kb/s... enligt bredbandskollen ska jag ladda upp runt 9mb/s... hur fixar jag detta?
Har du inte begränsat upp hastigheten i torrentprogrammet då..?
Citera
2011-03-16, 17:41
Medlem
UtflippaDs avatar
Två frågor:

Jag verkar inte kunna använda VPN på två datorer samtidigt. Är det jag som är dum och inte fattar att det inte går, eller erbjuder Anonine inte detta? (Mullvad.net verkar erbjuda det .)

Jag har letat mig fördärvad och jag vet det har nämnts innan, men jag är ute efter ett program (till mac) som stänger ner, säg, Torrent-klienten om VPN går ner.
Citera
2011-03-16, 18:34
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtflippaD
Två frågor:

Jag verkar inte kunna använda VPN på två datorer samtidigt. Är det jag som är dum och inte fattar att det inte går, eller erbjuder Anonine inte detta? (Mullvad.net verkar erbjuda det .)

Jag har letat mig fördärvad och jag vet det har nämnts innan, men jag är ute efter ett program (till mac) som stänger ner, säg, Torrent-klienten om VPN går ner.

Med openVPN från Anonine så verkar de jag har hört om kunna använda det på 2 datorer medans "vanliga" vpn tjänsten bara fungerar på en i taget.
Citera
2011-03-17, 19:44
Medlem
UtflippaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Med openVPN från Anonine så verkar de jag har hört om kunna använda det på 2 datorer medans "vanliga" vpn tjänsten bara fungerar på en i taget.

Ah, på så sätt! Anonines OpenVPN har alltid krånglat för mig, kör på "den vanliga". Tack!

Bump:
Citat:
Citera
2011-03-17, 20:34
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtflippaD
Ah, på så sätt! Anonines OpenVPN har alltid krånglat för mig, kör på "den vanliga". Tack!

Bump:
Okej, funkat bra för mig på både OSX och Windows XP med de program anonine länkar till.

Angående din bump, kan tänka att det kanske finns en sådan funktion i nått torrent program, typ "pausa alla torrents ifall ipt ändras".
Citera
2011-03-18, 00:15
Medlem
UtflippaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Okej, funkat bra för mig på både OSX och Windows XP med de program anonine länkar till.

Angående din bump, kan tänka att det kanske finns en sådan funktion i nått torrent program, typ "pausa alla torrents ifall ipt ändras".

Skumt det där, har också använt programmen de länkar till. Nåja.

En god idé. Tack igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in