2010-04-22, 21:55
Bannlyst
Nej, har fungerat perfekt hela dagen.
Citera
2010-04-23, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnerdahl
Fördelar: bra hastighet (med mitt 8mbit märker jag ingen skillnad alls)

Nackdelar: kan bli connection lost, alltså att anonine linan stängs av. Detta gör inte mig något då jag ställt in i windows 7 att den auto-reconnectar om den tappar connection. Jag har också ställt in i windows brandväggen att µtorrent bara kan tanka när anonine är aktiverat.

Blir väl att testa då
Citera
2010-04-23, 13:39
Medlem
"During the last few days we've been inserting new servers, which hasnt gone as planned - but we hope to be finished by the end of the week."

http://twitter.com/anoninevpn
Citera
2010-04-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnerdahl
Fördelar: bra hastighet (med mitt 8mbit märker jag ingen skillnad alls)

Nackdelar: kan bli connection lost, alltså att anonine linan stängs av. Detta gör inte mig något då jag ställt in i windows 7 att den auto-reconnectar om den tappar connection. Jag har också ställt in i windows brandväggen att µtorrent bara kan tanka när anonine är aktiverat.

Hur ställer du in så att utorrent bara tankar när anonine är igång?
Citera
2010-04-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dempa88

http://forums.ivacy.com/index.php?topic=203.0. Fungerar precis som comodo, typ. Bara att googla på anonine´s ip-range..

Edit; Min port var stängd, så fick ändra till TCP istället för 'alla' och välja 'alla portar var öppna'.
Senast redigerad av ShazaM 2010-04-24 kl. 21:07.
Citera
2010-04-25, 23:29
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa88

Jag använder VPN Check

http://www.jothodesign.com/vpncheck/

Setup Guide:

https://www.flashback.org/sp21559577

Funkat felfritt för mig sedan jag började använda detta tillsammans med Anonine.
Citera
2010-04-27, 13:12
Medlem
Hur ser ip-adresserna ut? Är det svenska ip-adresser?

Jag behöver hjälp med en till fråga:
Comhem ger ett dynamisk ip-nummer och jag vill få 10 publika ip nummer. Min fråga är, om jag kopplar upp mig genom vpn med t.ex 10 olika datorer i samma nätverk med separata vpn konton, kommer jag då få 10 olika publika ip-nummer? Är detta en lösning?
Går ALL trafik genom det ip-nummret då? Jag vill vara 100% säker på det.
Citera
2010-04-28, 02:10
Medlem
k0das avatar
uhm, känns som att hastigheten har gått i graven och gjorde nyss en tptest med resultatet 2 / 4, någon mer som upplever problem med hastigheten just nu?

::EDiT:: anonine får ursäkta!!! ::EDiT::
Hade inget med anonine att göra utan 90% av mitt internet som bottnat weeeeoooweeee.
Senast redigerad av k0da 2010-04-28 kl. 02:40.
Citera
2010-04-28, 03:51
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paiin
Hur ser ip-adresserna ut? Är det svenska ip-adresser?
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av paiin
Jag behöver hjälp med en till fråga:
Comhem ger ett dynamisk ip-nummer och jag vill få 10 publika ip nummer. Min fråga är, om jag kopplar upp mig genom vpn med t.ex 10 olika datorer i samma nätverk med separata vpn konton, kommer jag då få 10 olika publika ip-nummer? Är detta en lösning?
Går ALL trafik genom det ip-nummret då? Jag vill vara 100% säker på det.
kan vara värt att läsa dessa två.
Citat:
Ursprungligen postat av anonine
Jag skulle vilja fixa tjänsten till alla på mitt företag, är det möjligt?
- Absolut är det möjligt! Dock behöver var och en ett separat konto så ta kontakt med oss så fixar vi det!
Citat:
Ursprungligen postat av anonine
Vi har två VPN-konton för två olika datorer. Men när jag loggar in på den ena datorn, så loggar den andra ut?
- Om ni sitter bakom samma router så beror det mest troligt på att routern inte har stöd för mer än 1 samtidig VPN-förbindelse, då det inte är jättevanligt att hemmaroutrar har stöd mer än max 1.
För att lösa problemet behöver du alltså troligen köpa en ny router, nedan följer en lista från Netgear som listar hur många anslutningar den stödjer, se kolumnen "VPN Pass Through Connections"
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/1088
Försök dock kolla upp att din nuvarande inte har detta stöd innan du köper något nytt.
Citera
2010-04-28, 21:42
Medlem
k0das avatar
Jag vet inte om någon har gett klart svar på denna fråga ännu men det verkar högst troligt som att Anonine har en egen DNS-server dock verkar den arbeta över ipv6, själv använder jag ipv4 men har sett att brandväggen försökt använda protokoll 41 för att svara på kommunikation från anonine
Citat:
Ursprungligen postat av en.wikipedia.org/wiki/List_of_IP_protocol_numbers
Protocol 41 - IPv6 (encapsulation)
Men då jag inte använder anonines dns utan opendns har jag valt att spärra det, dock för er som har ipv6 på datorn och i vpn förbindelsen får gärna testa och se om ni verkligen använder anonines dns'er eller ej, för att testa läcka kan ni använda http://www.damia.com/whatismydns/ för att få fran dns och och http://whois.geektools.com/whois.php för att kolla vart det går.

Vill ni manuellt ställa in / försöka tvinga användandet av anonines dnser så ska det vara dessa två: 80.67.0.2 & 91.213.246.2

(3x post eftersom jag inte kan/får editera inlägg)
Senast redigerad av k0da 2010-04-28 kl. 21:46.
Citera
2010-04-29, 09:23
Medlem
hakdhakdhakds avatar
Efter 4 månader hos anonine så bytte jag nu till ipredator..
Anonine slår ALLA när det gäller responstider och hastigheter men det har sitt pris med..

Anonine kopplar ner lite då och då, med någon / några timmars mellanrum..
Tog mig lite tid att testa lite olika tunnlar med några av mina lådor som står i samma byggnad och har nästan identisk trafikmängd.

15 Dagar med konstant traffik

Nerkopplingar:
Anonine: 96 Nerkopplingar
Ipredator: 2 Nerkoppling

Siffrorna talar för sig själv, Detta verkar inte heller vara tillfälligt fel då jag väldigt ofta hittat loggar i vpnnetmon om att anonine kopplat upp och ner hela dagarna.. Anonine verkar ha flera användare än vad deras serverar klarar av att hantera.

Genomsnitt responstid:
Anonine: 34ms
Ipredator: 121ms

Vill påpeka att båda tunnlarna ligger i Sverige och ligger runt 25 - 35 ms med en vanlig ping mot deras serverar ( utan att vara ansluten )..

Genomsnitts (ner) Hastighet:
Anonine: 96% ( av 24/2.5 mbit )
Ipredator: 89% ( av 24/2.5 mbit )

Hastigheterna på båda tunnlarna är klart godkända, testet jag gjorde är enbart nerladdnings traffik då hastigheterna upp sviktar då det inte är tunnelns fel utan att beroende på att all trafik inte används..

Kort sammanfattning så skulle anonine vara den ensamma kungen på tronen om dom bara kunde fixa problemen med nedkoppling. Anonine kostar 30kr vs ipredator som kostar 50kr, Så JA det är värt den sista 20an om du vill slippa bli nedkopplad hela tiden. Som det är nu så skulle jag rekommendera ipredator istället om du vill ha en stabil tunnel med kanske lite högre responstid och marginell skillnad i hastigheten med ändå mycket stabilare än anonine.
Citera
2010-04-29, 14:01
Medlem
Fast det verkar ju som ipredator sparar loggar på vad som tankas. Hittar i alla fall inget som säger att dom inte gör det på deras sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in