2010-01-25, 20:51
Medlem
CaPtaiN-MiFFos avatar
Japp, svajigt som tusan här på sistonde.
Citera
2010-01-25, 20:58
Medlem
adagios avatar
Tjena. Är anonine en gratisvara?
Citera
2010-01-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adagio

Nej, kostar 40kr/månaden
Citera
2010-01-25, 21:08
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enumto
Nej, kostar 40kr/månaden
Antar att det är rätt bra med tanke på all uppmärksamhet.
Citera
2010-01-26, 21:04
Medlem
Majakovskis avatar
Just nu ligger jag på supersega 0,67 Mbit / sek mot vanliga c.a 5 Mbit / sek. Alltså riktigt uselt. Har varit segt hela dagen.
Citera
2010-01-26, 21:19
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majakovski
Just nu ligger jag på supersega 0,67 Mbit / sek mot vanliga c.a 5 Mbit / sek. Alltså riktigt uselt. Har varit segt hela dagen.

Konstigt. Det går bra här.
Citera
2010-01-26, 21:59
Medlem
Chts avatar
Hej, precis kommit igång med mitt nya bredband från Bahnhof 30/30 och Anonine VPN tjänsten.

Innan jag fattade att jag skulle köra anonine separat ( ) samtidigt som jag körde vanliga bredbandstjänsten så började jag tanka lite torrents från torrentday.com, glatt överraskad att både ner och upp på samtliga tre torrentarna låg på ca. 1mb/s .. samtidigt..

Nu när jag kör Anonine och drar ganska snarlika torrents (antal seeders osv.) så ligger jag på kanske 1mb som alla får dela på. dvs 300-400 kb/s var om jag kör tre torrentar samtidigt, UPP är HELT BORTA. alla ligger på 1-5 kb/s istället för över 1mb/s innan..

Vad kan detta bero på? :S Ska det va såhär? uTorrent, Windows 7.

EDIT: Glömde ju det viktigaste nästan. Bredbandskollen.se har gett mig runt 30-40mb/s NER och 40-60mb/s UPP både med och utan Anonine.. Så det ska egentligen inte vara någon försämring om man tror på den sidan..
Citera
2010-01-26, 23:30
Medlem
templers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cht
Hej, precis kommit igång med mitt nya bredband från Bahnhof 30/30 och Anonine VPN tjänsten.

Innan jag fattade att jag skulle köra anonine separat ( ) samtidigt som jag körde vanliga bredbandstjänsten så började jag tanka lite torrents från torrentday.com, glatt överraskad att både ner och upp på samtliga tre torrentarna låg på ca. 1mb/s .. samtidigt..

Nu när jag kör Anonine och drar ganska snarlika torrents (antal seeders osv.) så ligger jag på kanske 1mb som alla får dela på. dvs 300-400 kb/s var om jag kör tre torrentar samtidigt, UPP är HELT BORTA. alla ligger på 1-5 kb/s istället för över 1mb/s innan..

Vad kan detta bero på? :S Ska det va såhär? uTorrent, Windows 7.

EDIT: Glömde ju det viktigaste nästan. Bredbandskollen.se har gett mig runt 30-40mb/s NER och 40-60mb/s UPP både med och utan Anonine.. Så det ska egentligen inte vara någon försämring om man tror på den sidan..

Prova tidigare eller senare på kvällen. För mig har anonine varit näst intill oanvändbart många kvällar vid 9-10 tiden med åtskilliga nedkopplingar. (Går ikväll!) Dock inte frånkopplingar.
En hjälplig lösning är ett koppla ned och upp igen så att du får nytt IP - kanske byter en överbelastad server!

Bredbandskollen är konstig, räkneverket kan stanna flera gånger i 5-10sek och sedan ta ett hopp. Själv tror jag att kopplingen bryts men återupptas. Resultatet ser alltid ok ut men lite lägre som du skriver, men vad gör det när internet inte funkar. Tycker detta test är ganska intetsägande numera.
Citera
2010-01-27, 00:26
Medlem
Jag kör Transmission i OS X och får ingen trafik upp eller ner genom Anonine nu. Har funkat klockrent förut. Har någon en idé om vad som kan vara fel?
Citera
2010-01-27, 16:11
Medlem
starving-artists avatar
Jag har läst igenom hela tråden, men hittar ingen info om användare som brukar Vuze. Jag skaffade Anonine idag och det går verkligen undan vid surfning och vid nedladdning från tex rapidshare, men med Vuze går långsammare än en amöba på ett matteprov. (Inget ont om amöbor, dock.)

Ska jag skaffa en annan torrentklient och VPNetMon istället för att köra vidare på Vuze? Vad rekommenderar ni?
Citera
2010-01-27, 17:56
Medlem
Tjebbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starving-artist
Jag har läst igenom hela tråden, men hittar ingen info om användare som brukar Vuze. Jag skaffade Anonine idag och det går verkligen undan vid surfning och vid nedladdning från tex rapidshare, men med Vuze går långsammare än en amöba på ett matteprov. (Inget ont om amöbor, dock.)

Ska jag skaffa en annan torrentklient och VPNetMon istället för att köra vidare på Vuze? Vad rekommenderar ni?

jag använder µTorrent och VPNetMon och det går som tåget..... för det mesta
Citera
2010-01-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adagio

Vill du ha gratis VPN så finns tjästen PrivatVPN, de har gratis & premium.

http://www.privatvpn.se/index.php

Har kör gratis varianten själv i omgångar och det funkar hyfsat OK för o vara gratis.
Hadde dock 0,27 mib/s ner på min 8 lina (har jag för mig) på tptest på det kontot som e fritt.
Senast redigerad av SilverFrost 2010-01-28 kl. 17:00. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in