2009-05-28, 21:42
Medlem
Kevss avatar
När jag drar in en skiva i min macbook så har den börjat spotta ut skivan 2-3 gånger innan datorn hittar den, väldigt irriterande. Någon som vet vad det kan bero på? Det gäller alla skivor.
Citera
2009-05-28, 22:33
Medlem
smurfehs avatar
Även om du startar med ALT, matar in t.ex installationsskivan?

Mirakel har hänt förut, reseta PRAM & SMC
Citera
2009-05-28, 22:36
Medlem
systems avatar
Det kan även vara spelaren som börjar tröttna p.g.a. smutsig lins.
Citera
2009-05-28, 22:40
Medlem
smurfehs avatar
Tror dock mer på systems teori. Läsarna har väl alltid varit skräp i grund och botten?
Citera
2009-05-28, 22:44
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Tror dock mer på systems teori. Läsarna har väl alltid varit skräp i grund och botten?
Jag vet inte det jag. Vi får nog ett utlåtande av Emil snart.
Citera
2009-05-28, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag vet inte det jag. Vi får nog ett utlåtande av Emil snart.
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Nja, men vi brukar köra på att om dom spottar så byts dom ut. Eftersom vi inte får öppna dom optiska enheterna så byter vi bara ut dom som dom är. Byter väll någon i veckan. Men har faktiskt aldrig bytt någon på Unibody ännu.. Har ju ändå gått 8 månader sen dom släpptes så vi kan ju hoppas på att dom är bättre
Citat:
Ursprungligen postat av Kevs
När jag drar in en skiva i min macbook så har den börjat spotta ut skivan 2-3 gånger innan datorn hittar den, väldigt irriterande. Någon som vet vad det kan bero på? Det gäller alla skivor.
Du menar att den lyckas läsa ibland? Du har provat med både DVD och CD, +R och -R? Hur går det om du försöker bränna?
Har du garanti ska det inte vara något problem, annars är det ~3000 - 4000 kr..
Citera
2009-05-28, 23:58
Medlem
Jag lånar den här tråden lite, det är nämligen så att min dvd-läsare börjat göra ifrån sig ljud typ om jag vickar på datorn eller lyfter den, ljudet låter ungefär som när man öppnar locket på datorn när den varit i vila/sätter på datorn. Vad kan det här bero på?:O
Citera
2009-05-29, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trino
Jag lånar den här tråden lite, det är nämligen så att min dvd-läsare börjat göra ifrån sig ljud typ om jag vickar på datorn eller lyfter den, ljudet låter ungefär som när man öppnar locket på datorn när den varit i vila/sätter på datorn. Vad kan det här bero på?:O
Jag du. Vet inte om det är riktigt normalt att sitta och vicka på datorn
Citera
2009-05-31, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Jag du. Vet inte om det är riktigt normalt att sitta och vicka på datorn

Nej att vicka på datorn är inte riktigt normalt DVD-spelaren kan även låta när man lyfter datorn lite, Konstigt iallafall:s
Citera
2009-05-31, 14:27
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trino

kanske för det blir störningar om du skakar på dator, varför sitter du och vickar ?
Citera
2009-05-31, 15:02
Medlem
Andreasvbs avatar
Man skall inte röra på datorn när den läser skivor.
Skivan snurrar väldigt fort och det blir en gyroeffekt.

Ingen bra idé att göra så, kolla bara på Xbox 360.
http://www.llamma.com/xbox360/news/X...-Scratched.htm
Citera
2009-05-31, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
kanske för det blir störningar om du skakar på dator, varför sitter du och vickar ?

Klart som fan jag inte sitter och vickar på datorn, brukar du inte lyfta på datorn när den är på? Du kanske sätter den på ett bord, när du sedan placerar den på bordet låter superdriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in