Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Dum jävla fråga men ändå....
Here goes.
Har lirat MMOs bra länge nu och det tar för mycket tid, men jag har fritid så wtf.
Men iallafall.
Nu letar jag efter någonting nytt.
Jag vill ha:
1: Action direkt när jag loggar på.
2: "Gå upp i level" dvs ju längre/bättre man är, det syns.
3: Team eller icke är inte nödvändigt, men jag spelar mest själv.
4: Online. (Eftersom jag är väldigt tävlingsinriktad)
5: Kul (duuh?)
Har du prövat
Guild Wars?
Tyckte det var enormt kul när jag spelade det för några år sedan.
Till en början ser det ut som vilket Fantasy MMO som helst, men det är lite annorlunda dom flesta standard Fantasy MMO's.
Fokuset i Guild Wars ligger mer på skills än level.
Högsta leveln är 20 och den når du väldigt snabbt jämfört med andra MMO's.
Istället spenderar man tiden till att unlocka skills som det finns sjukt mycket av.
Och man kan endast ha 8 skills equippade samtidigt ute i fältet så man får verkligen tänka ut en bra build som passar just det mission eller den boss man ska döda.
Detta var något jag uppskattade väldigt mycket. Att fokuset inte ligger så mycket på att grinda och grinda levels utan mer strategisk tänkande på hur man kan använda sina skills och få en bra build.
Sedan gillar jag även hur spelet har en slags offline/online del.
Lite som Diablo II.
När du är i städer och byar och olika poster i Guild Wars så kan du möta andra spelare.
Men när du sen beger dig ut för att göra missions eller quests eller grinda monster så är du "offline" dvs du möter inga andra spelare som springer runt, endast spelare som är i ditt party om du nu har det.
Och har man inga riktiga spelare i ett party kan man skaffa NPCs att vara med i sitt party istället, som fungerar rätt bra.
Så i början ligger fokus mycket på PVE och att göra quests, missions osv.
Men senare mot endgame när man kommit mycket längre så är det mer fokus på PVP och att bli medlem i en guild.
Det är här jag tycker spelet verkligen skiner.
Att bli medlem i en guild och köra matcher mot andra guilds är både roligt och givande.
Ens guild har också oftast en egen guild hall. Typ som en egen ö med en stor byggnad där det finns shops, bank osv.
En annan positiv sak med detta spel är att det inte är någon månadskostnad.
Så du har ditt account förevigt gratis och man behöver inte stressa sig över att spela hela tiden för att man annars känner att man slösar pengar.
Jag vet inte om dessa trials fungerar fortfarande, men du kan ju pröva. 14 dagars/10 timmars trial.
http://www.guildwars.com/support/gwtrial.php
http://www.guildwars.com/freetrial/