2010-05-11, 21:04
Medlem
Stoppables avatar
Dum jävla fråga men ändå....
Here goes.

Har lirat MMOs bra länge nu och det tar för mycket tid, men jag har fritid så wtf.
Men iallafall.

Nu letar jag efter någonting nytt.

Jag vill ha:

1: Action direkt när jag loggar på.
2: "Gå upp i level" dvs ju längre/bättre man är, det syns.
3: Team eller icke är inte nödvändigt, men jag spelar mest själv.
4: Online. (Eftersom jag är väldigt tävlingsinriktad)
5: Kul (duuh?)
Citera
2010-05-11, 21:49
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Dum jävla fråga men ändå....
Here goes.

Har lirat MMOs bra länge nu och det tar för mycket tid, men jag har fritid så wtf.
Men iallafall.

Nu letar jag efter någonting nytt.

Jag vill ha:

1: Action direkt när jag loggar på.
2: "Gå upp i level" dvs ju längre/bättre man är, det syns.
3: Team eller icke är inte nödvändigt, men jag spelar mest själv.
4: Online. (Eftersom jag är väldigt tävlingsinriktad)
5: Kul (duuh?)

Har du prövat Guild Wars?
Tyckte det var enormt kul när jag spelade det för några år sedan.

Till en början ser det ut som vilket Fantasy MMO som helst, men det är lite annorlunda dom flesta standard Fantasy MMO's.
Fokuset i Guild Wars ligger mer på skills än level.
Högsta leveln är 20 och den når du väldigt snabbt jämfört med andra MMO's.
Istället spenderar man tiden till att unlocka skills som det finns sjukt mycket av.
Och man kan endast ha 8 skills equippade samtidigt ute i fältet så man får verkligen tänka ut en bra build som passar just det mission eller den boss man ska döda.

Detta var något jag uppskattade väldigt mycket. Att fokuset inte ligger så mycket på att grinda och grinda levels utan mer strategisk tänkande på hur man kan använda sina skills och få en bra build.

Sedan gillar jag även hur spelet har en slags offline/online del.
Lite som Diablo II.
När du är i städer och byar och olika poster i Guild Wars så kan du möta andra spelare.
Men när du sen beger dig ut för att göra missions eller quests eller grinda monster så är du "offline" dvs du möter inga andra spelare som springer runt, endast spelare som är i ditt party om du nu har det.
Och har man inga riktiga spelare i ett party kan man skaffa NPCs att vara med i sitt party istället, som fungerar rätt bra.

Så i början ligger fokus mycket på PVE och att göra quests, missions osv.
Men senare mot endgame när man kommit mycket längre så är det mer fokus på PVP och att bli medlem i en guild.
Det är här jag tycker spelet verkligen skiner.
Att bli medlem i en guild och köra matcher mot andra guilds är både roligt och givande.
Ens guild har också oftast en egen guild hall. Typ som en egen ö med en stor byggnad där det finns shops, bank osv.

En annan positiv sak med detta spel är att det inte är någon månadskostnad.
Så du har ditt account förevigt gratis och man behöver inte stressa sig över att spela hela tiden för att man annars känner att man slösar pengar.

Jag vet inte om dessa trials fungerar fortfarande, men du kan ju pröva. 14 dagars/10 timmars trial.

http://www.guildwars.com/support/gwtrial.php
http://www.guildwars.com/freetrial/
Citera
2010-05-11, 22:25
Medlem
rossleris avatar
på tv så stog det att nån skulle göra ett pc spel till hösten 2009 som är online och utspelar sig vid bibeln(?)
Edit: svenskt skulle det oxå va
Citera
2010-05-12, 02:56
Avslutad
Söker ett spel jag spelade mycket när jag var liten.
Det var till PS1 vet jag, tror man var en katt som sprang runt med en jojo.
Man slog fienderna med jojon, det var en boss fight på nästan varje bana. Letat som en tok efter detta spelet, vill så gärna köra det igen!
(plattforms spel) man såg allt från sidan. Som super mario ungefär, det fanns saker man samlade på osv.

Tack för all hjälp!
Citera
2010-05-12, 08:03
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rossleri
på tv så stog det att nån skulle göra ett pc spel till hösten 2009 som är online och utspelar sig vid bibeln(?)
Edit: svenskt skulle det oxå va

Grithor: Jo jag har spelat GuildWars men även det är ett MMO, men GW2 släpps väl någongång också...

Rossleri: Är det Mortal Online du menar? Skiten har fortfarande inte släppts.
Citera
2010-05-12, 09:14
Medlem
KvilleniusIIs avatar
hej!
jag försöker komma på vad ett spel som jag och en polare spelade mycket av förr, minns att det var ett fps spel med förstapersonperspektiv, men tror man kunde byta det med, man spelade som en squad, typ 5 man med olika skills/vapen. tror det var demot vi lirade men föräta banan var en tågbro över vatten man skulle ta sig över minns jag. Tror intinialera till spelet var H&D typ heavy and dangerous eller något.

hoppas någon vet vad detta heter, sitter och snackar om det nu på fikarasten och hade varit kul att testa igen efter jobbet.

mvh
Citera
2010-05-12, 11:30
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23838
Söker ett ps1-spel där man väjler en bil, kör som fan och samtidigt skjuter på andra. Inget racingspel, mer sittandes-i-bilar-skjutspel. Man kunde även plocka upp en alien på varje bana och köra runt med.

En av bilarna var en impala-57 (tror jag) med en Elvis-imitatör som förare. En annan var en moddad jeep med propeller bak som kördes av en redneck-brud.
En av bossarna var lite utav en stridsvagn med röda ögonmarkeringar och en såg som gick runt dess klotformade kropp.

Tacksam för hjälp.

Interstate '(Årtal) ?
Citera
2010-05-12, 13:49
Medlem
darws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnine
Ett fps spel som många har förbisett är Vietcong, jag tycker iallafall att det är helt ok. Några år gammalt nu, men jag tror det finns en 2a också.

Behöver tips på ett bra mmorpg som har trial och som inte är wow och ej döende.
Citera
2010-05-12, 13:55
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darw
Behöver tips på ett bra mmorpg som har trial och som inte är wow och ej döende.

Warhammer online
Age of Conan
Citera
2010-05-12, 16:13
Medlem
Behöver namnet på ett gammalt Star Wars spel som kom in slutet av 90-talet eller något. Man åker omkring i olika rymdskepp som man kan välja mellan och skjuter ner andra rymdskepp och fiender. Det finns väl 12-14 banor man ska klara.
Citera
2010-05-12, 16:20
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shorvar
Behöver namnet på ett gammalt Star Wars spel som kom in slutet av 90-talet eller något. Man åker omkring i olika rymdskepp som man kan välja mellan och skjuter ner andra rymdskepp och fiender. Det finns väl 12-14 banor man ska klara.

skulle eventuellt kunna vara Rogue Squadron, men finns nog fler spel som passar in på den beskrivningen...

här kan du kolla om du har lite tid över
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Star_Wars_video_games
Citera
2010-05-12, 17:26
Medlem
23838s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Interstate '(Årtal) ?

Nej, men det var inte långt ifrån. Tror det var runt 2002-03 som jag spelade det hos en kompis, men det kan vara något äldre. Det var som sagt till playstation 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in