2010-09-17, 06:56
Medlem
Azphyxias avatar
CM2 - Går det att få tag på?
Citera
2010-09-17, 07:50
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azphyxia
CM2 - Går det att få tag på?

Fel tråd: *** Önskar du något? *** Posta dina REQUESTS här, EJ INVITES!! - Sidan 613 - Flashback Forum
Citera
2010-09-17, 13:51
Medlem
Tja! Jag söker ett strategispel jag spela för ett tag sen.

Det handlar om att man bygger upp en stad, och ju mer olika sorters mat du kan ge dina invånare desto bättre "moral-ratio" får du. Blir dom sjuka så hamnar dom i på stadens centrala torg och väntar på medicin. Sopkvastar o tvål ger också högre moral = starkare soldater.
Drar man igång kyrkklockan stiger även moralen...

Nån som har en aning om vad spelet hette ?
Citera
2010-09-17, 14:14
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falaffeln

Det handlar om att man bygger upp en stad, och ju mer olika sorters mat du kan ge dina invånare desto bättre "moral-ratio" får du. Blir dom sjuka så hamnar dom i på stadens centrala torg och väntar på medicin. Sopkvastar o tvål ger också högre moral = starkare soldater.

Caesar eller någon uppföljare?
Citera
2010-09-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Caesar eller någon uppföljare?

Njaaeee, vet inte.. ska googla runt lite kolla lite.. Men har för mig att det inte hette så :/
Citera
2010-09-17, 14:20
Medlem
Clarizos avatar
Citat:

påminner mig om simCity men det är nog inte den spelet du söker efter
Citera
2010-09-17, 14:22
Medlem
jeanthss avatar
Citat:

settlers
Citera
2010-09-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
settlers

Det va de.. settlers 5
Citera
2010-09-17, 23:26
Medlem
Sadisten123s avatar
Har inga direkta spel i åtanke när jag skriver detta men söker lite trevliga fps spel. Några jag har spelat innan och tyckt om var Borderlands, får gärna vara att man uppgraderar saker, sig själv etc efter hand.

Tänkte prova Mass Effect 2, Metro 2033 och kanske Fallout 3, några fler förslag?
Citera
2010-09-17, 23:49
Medlem
Bästa tower defence spelet? Inget webläsarspel.
Citera
2010-09-18, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skater93
Bästa tower defence spelet? Inget webläsarspel.
Defense Grid : The Awakening
Citera
2010-09-18, 12:55
Medlem
Vraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iphone
Hej

Jag har dom senaste dagarna hört några killar prata om ett spel. Jag har också sett dem spela det. Av det jag hört och sett så verkar det vara ett kul spel. Problemet är att jag inte vet namnet på det Så jag ska förklara lite om det och se om ngn av er vet vilket spel det är

Grafiken på spelet är typ dålig 3D, som dom första 3D spelen ungefär. Man ser i first-person och vad jag sett ser det ut som man kan göra lite vad man vill i spelet. Det jag sett dom göra är typ ta en hacka och bygga upp små grottor eller "hus" i marken Asså man kan kan och gräva i marken var man vill. Man kan också lägga ut dynamit för att göra större hål. Och om man kommer för långt ner i marken så kommer det upp vatten.

Det lilla jag sett av hur hemsidan är att det har en enkel svart bakgrund med vit text :d Jag tror att det heter ngt med "fortress".

Hoppas ngn vet!

Har du inte hittat det än så är det Minecraft .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in