2010-03-05, 00:31
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle65
Söker ett spel, där man spelar som en trollkarl med minions. Är definitivt inte Overlord eller nyare än 2005. Skulle vilja veta namnet på det, tack. Man har olika sorters minion, om jag minns rätt.
Dungeon Keeper?
Citera
2010-03-05, 08:30
Medlem
För ett par år sedan läste jag om ett spel (förmodligen på FB). Spelet var ganska enkelt och hade förmodligen sin grund i något klassiskt spel som tetris.

Det gick ut på att man skulle göra något med en boll eller liknande, men vad som utmärkte det här spelet var att det var _EXTREMT_ mycket färger. "Ordet" psykedelisk skulle de flesta använda för att beskriva det, det var överväldigande mycket färgexplosioner. Jag tror även att man kunde "ladda in" egna, valfria låtar i spelet som sedan påverkade färgexplosionernas utseende. Spelet hette förmodligen något i stil med "3D [klassiskt spel]" och det var gratis. Man kunde välja själv mellan olika färgscheman i spelet.

Som sagt, det som utmärker spelet är de extremt färgrika färgsexplosionerna.
Citera
2010-03-05, 16:55
Medlem
Heaven23s avatar
Efter att ha avklarat både Mass effect 2 och Dragon Age Origins nu så känner jag att jag vill hitta ännu ett spel som är outstanding single player. Jag kommer att ladda ner det, så det är bara single player jag är intresserad av. Spel som liknar Mass Effect 2 och Dragon Age Origins letar jag efter, men för lite variation så hade det inte varit helt fel med ett fps denna gången. Helst inte hur gammalt som helst, jag är tyvärr lite av en grafikbög. Har redan spelat både crysis och warhead, även om jag finner både en smula överskattade. Tack på förhand.
Citera
2010-03-05, 18:14
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven23
Efter att ha avklarat både Mass effect 2 och Dragon Age Origins nu så känner jag att jag vill hitta ännu ett spel som är outstanding single player. Jag kommer att ladda ner det, så det är bara single player jag är intresserad av. Spel som liknar Mass Effect 2 och Dragon Age Origins letar jag efter, men för lite variation så hade det inte varit helt fel med ett fps denna gången. Helst inte hur gammalt som helst, jag är tyvärr lite av en grafikbög. Har redan spelat både crysis och warhead, även om jag finner både en smula överskattade. Tack på förhand.

S.T.A.L.K.E.R hade kanske passat herrn. Riktigt trevligt FPS i singleplayer.
Citera
2010-03-05, 23:21
Medlem
Daddales avatar
Hej jag söker ett spel som jag fick syn på i en flash video.
http://www.pown.it/wiipown.php?uid=3304
Jag har spelat detta innan men kommer inte ihåg namnet.

MVH,
Daddale
Citera
2010-03-06, 07:22
Medlem
SPOOKYBO111s avatar
någon som vet om nått spel i AOE serien fortfarande spelas online???
Citera
2010-03-06, 08:21
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPOOKYBO111
någon som vet om nått spel i AOE serien fortfarande spelas online???

Jag tror att alla fortfarande spelas men kanske inte jättevanligt...
Citera
2010-03-06, 09:02
Medlem
Hej!

Jag spelade ett pc-spel för ca 4 år sedan. Man spelade en tjej i ett "action/äventyr". Grafiken var gullig och "konsolaktig" Har för mig att man hade nått slags djur med sig under spelets gång. som hjälpte en. Jag minns inte alls mycket från spelet tyvärr..

I en stad, man besökte, spelades nån slags musik där de sjöng "propaganda" om och om igen.

Detta var i nån slags pub eller bar.

Sorry , men detta är allt jag kommer ihåg. Men jag vill spela det igen.

Tacksam för hjälp
Citera
2010-03-06, 09:39
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrellcorp1
Hej!

Jag spelade ett pc-spel för ca 4 år sedan. Man spelade en tjej i ett "action/äventyr". Grafiken var gullig och "konsolaktig" Har för mig att man hade nått slags djur med sig under spelets gång. som hjälpte en. Jag minns inte alls mycket från spelet tyvärr..

I en stad, man besökte, spelades nån slags musik där de sjöng "propaganda" om och om igen.

Detta var i nån slags pub eller bar.

Sorry , men detta är allt jag kommer ihåg. Men jag vill spela det igen.

Tacksam för hjälp

Kommer att tänka på Beyond good and evil när jag läser detta om det nu är en gris som man har med sig.
Citera
2010-03-06, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Kommer att tänka på Beyond good and evil när jag läser detta om det nu är en gris som man har med sig.

Javisst ! Du har så rätt! Haha , fantastiskt att du kunde lista ut det på den kassa förklaringen.

Tack
Citera
2010-03-06, 12:02
Medlem
makduis avatar
Hellu

Söker ett gammalt strategispel där man kunde ha en soldat med jetpack.
Citera
2010-03-06, 14:15
Medlem
kaff1s avatar
tjena. letar efter ett spel som man skulle bygga broar och få dem att hålla med hjälp av linor o grejer bygga i olika material, blev svårare och svårare ju högre nivåer.

letar även efter ett när man va en liten grabb i ett hus så skulle man göra olika uppdrag utan att bli fångad av en gubbe som går runt hela tiden:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in