2010-05-18, 16:36
Medlem
Söker ett asiatiskt MMORPG som såg väldigt likt diablo 2, max lvln var 400. Minst 7-8 år gammalt!
Citera
2010-05-18, 16:42
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpidos
Söker ett asiatiskt MMORPG som såg väldigt likt diablo 2, max lvln var 400. Minst 7-8 år gammalt!

Mu-Online??
Citera
2010-05-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
Mu-Online??

Tack!
Citera
2010-05-18, 19:49
Medlem
-Mr.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Point-and-click har fångat mitt intresse och jag har masat mig igenom Black Mirror-serien. Har även kört igenom båda Secret Files-spelen, fantastiska! Har även Syberia på lager.

Nu är jag på jakt efter nya utmaningar. Håller mig däremot helst borta från Myst eller andra spel som orsakar existentiell ångest och självmordstankar när man inte kommer vidare.
Miljöerna får mer än gärna vara pittoreska eller allmänt härliga så länge det inte spårar ur totalt.
Machinarium kanske vore något? Inte alltför svårt men kan iallafall bjuda på pussel och klurigheter som är sannolika.

Väldigt fina miljöer också i det spelet.

Du kan spela demot via deras hemsida i browsern.
http://machinarium.net/demo/
Citera
2010-05-18, 21:49
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Point-and-click har fångat mitt intresse och jag har masat mig igenom Black Mirror-serien. Har även kört igenom båda Secret Files-spelen, fantastiska! Har även Syberia på lager.

Nu är jag på jakt efter nya utmaningar. Håller mig däremot helst borta från Myst eller andra spel som orsakar existentiell ångest och självmordstankar när man inte kommer vidare.
Miljöerna får mer än gärna vara pittoreska eller allmänt härliga så länge det inte spårar ur totalt.
Då måste du absolut spela Broken Sword 1 och 2. Det är de bästa spelen i den genren jag spelat. Förutom det så har du ju alla gamla Lucasart-klassiker som Full Throttle, Sam & Max och inte minst Grim Fandango. Det finns en hel hög med bra spel för dig att testa.
Citera
2010-05-18, 22:14
Medlem
kames avatar
söker något till pc med "good feeling" spel. Alltså ett spel som är vackert/roligt utseende som man kan spela rätt länge. Behöver inte va allt för nytt men hyfsad grafik iaf.
Citera
2010-05-19, 14:33
Medlem
Tjena

Tänkte höra ifall någon har ett roligt "ta över världen" spel ? Som ex Rise of nation, Civilization 4. Ska också gå att spela Lan
Citera
2010-05-19, 14:49
Medlem
Kesslers avatar
Vad fan hette det där "4D spelet" som det kallades, det kom till xbox (den första) man kunde stanna och gå tillbaka i tiden osv osv. Vill inte spela det men är bara irriterad över att jag glömt namnet.
Citera
2010-05-19, 16:33
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Söker ett spel jag spelade mycket när jag var liten.
Det var till PS1 vet jag, tror man var en katt som sprang runt med en jojo.
Man slog fienderna med jojon, det var en boss fight på nästan varje bana. Letat som en tok efter detta spelet, vill så gärna köra det igen!
(plattforms spel) man såg allt från sidan. Som super mario ungefär, det fanns saker man samlade på osv.

Tack för all hjälp!
Låter precis som Rockin' Kats, men det är till NES. Underbart spel för övrigt!

EDIT: Var visst ingen jojo i det spelet.
Citera
2010-05-19, 23:34
Medlem
Finns det någon som har ett bra tips på något XBOX 360 spel som man kan köra 4 spelare split screen på? Local multiplayer på en tv alltså. Gärna racing spel eller något liknande nightfire till xbox?
Citera
2010-05-20, 13:13
Medlem
Ja!s avatar
*borttaget*
Citera
2010-05-20, 14:03
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mr.K
Machinarium kanske vore något? Inte alltför svårt men kan iallafall bjuda på pussel och klurigheter som är sannolika.

Väldigt fina miljöer också i det spelet.

Du kan spela demot via deras hemsida i browsern.
http://machinarium.net/demo/

Det ska givetvis kollas upp, alla titlar är välkomna att tävla om segern nu när ett par månaders icke-göra väntar.

Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Då måste du absolut spela Broken Sword 1 och 2. Det är de bästa spelen i den genren jag spelat. Förutom det så har du ju alla gamla Lucasart-klassiker som Full Throttle, Sam & Max och inte minst Grim Fandango. Det finns en hel hög med bra spel för dig att testa.

Broken Sword-serien har jag inte kört, de andra titlarna har jag faktiskt masat mig igenom en gång i tiden. Fastnade främst för Full Throttle under nittiotalets mitt.
Samtliga är kanonspel men i just den här omgången så föredrar jag gärna ljungande, pittoreska miljöer som får en att hamna ur synk med tid och rum ett slag - om du förstår vad jag menar.

Sökandet är däremot inte över, har ni fler titlar på lager så hojta gärna till!

EDIT: Wikipedia har en tjusig lista med en massa spel också som förmodligen är värd att betas av; men det skall inte hindra er från att upplysa mig om klickandets undersköna värld.
Senast redigerad av Diktatur 2010-05-20 kl. 14:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in