2010-01-08, 19:11
Medlem
Hej, söker ett "medeltidsspel" som går ut på att man är t.ex krigare som går i krig, dödar folk, plundrar städer, går upp i level, får bättre svärd. ungefär som sagan om ringen en gång var till ps2.

Spelar ingen roll om de är lite fantasi i det hela men helst inte för mycket.
Tack på förhand
Citera
2010-01-08, 19:48
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahed
Hej, söker ett "medeltidsspel" som går ut på att man är t.ex krigare som går i krig, dödar folk, plundrar städer, går upp i level, får bättre svärd. ungefär som sagan om ringen en gång var till ps2.

Spelar ingen roll om de är lite fantasi i det hela men helst inte för mycket.
Tack på förhand

Menar du Sagan om de två tornen så vet jag faktiskt inga liknande spel, men det finns gott om RPG-spel annars som faktiskt enligt mig är lite bättre men de har nämnts så många gånger så jag tror du kan hitta dem själv här i tråden.
Citera
2010-01-08, 20:45
Medlem
ErkkiErkkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Det är väl inte det du är ute efter direkt men Pirates of the caribbean av Bethesda Softworks är ett ovanligt lyckat piratspel.

Nae, inte riktigt. Har redan testat det och det föll inte mig i smaken alls. Det skulle också kunna vara ett strategi spel, bara det handlar om tiden då piraterna levde. Sid meyers: pirates är nästan exakt detta. Men det blir så lång tråkigt med samma animerade filmer i spelet, om och om igen bara att de byter ut karaktärerna i t.ex fighting scenerna.
Citera
2010-01-08, 21:29
Medlem
Citat:
Menar du Sagan om de två tornen så vet jag faktiskt inga liknande spel, men det finns gott om RPG-spel annars som faktiskt enligt mig är lite bättre men de har nämnts så många gånger så jag tror du kan hitta dem själv här i tråden.
Letat i över 90 trådar...
Alltså, ett krigsspel där man går runt med sin gubbe, avancerar levels, tar över städer bygger arméer osv. Till xbox360 vill jag ävne lägga till.
Citera
2010-01-08, 21:32
Avslutad
Kom att tänka på ett spel idag. Det är till PSX och var väldigt annorlunda om jag minns rätt. Jag kommer speciellt ihåg en bana då man kunde vara inne på en krog och slåss med folk. man kunde även ta upp flaskor och kasta. Man gick runt i olika miljöer (nutids-miljöer 90-tal eller något). Vanliga människor har jag för mig.. Helvete vad svårt det är! Hoppas nån får en glöd-lampa ovanför skallen.
Citera
2010-01-08, 21:32
Medlem
grithors avatar
Citat:
Alltså, ett krigsspel där man går runt med sin gubbe, avancerar levels, tar över städer bygger arméer osv. Till xbox360 vill jag ävne lägga till.

Vet bara om Mount & Blade till PC.
360 vet jag tyvärr inte.
Citera
2010-01-08, 22:39
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:

Jag vet inte vad som finns till xbox 360 riktigt, men dark messiah kanske finns....
Citera
2010-01-09, 00:25
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåljus
Ska jag köpa Dragon Age eller Batman Arkblabla? Till Xbox360.

Saker jag inte gillar: Aliens, spel i rymden, saker som har med rymden eller aliens att göra.

Dragon Age har håller väl mycket längre, men jag skulle nog ha köpt Batman då det är mer min typ av spel

Är det någon som vet om det finns risk för spoiler-varningar i "One Piece Unlimited Cruise 1" till Wii? Hittar inte så mycket info om det på nätet.
Citera
2010-01-09, 09:41
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Du borde kolla in Overlord II.
Citera
2010-01-09, 17:32
Medlem
Gantss avatar
Hej jag undrar vad den första sagan om ringen spelen hete, alltså inte där man bygger gubbar utan där man bara kontrollerar en gubbe.
Citera
2010-01-09, 17:32
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Hej jag undrar vad den första sagan om ringen spelen hete, alltså inte där man bygger gubbar utan där man bara kontrollerar en gubbe.

Sagan om de två tornen tror jag var först...
Citera
2010-01-09, 17:49
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Sagan om de två tornen tror jag var först...

Nää den var inte först utan det fanns ju en 1an också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in