2009-09-17, 17:03
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiverad
jag söker ett spel jag spelade för jätte många år sedan (1999-2001?) det var ett fighting spel, man började som ett litet gossidjur (stavfel?) men ett mjukisdjur iaf. sen blev dom till robotar, dom såg ut som typ vargar eller nått i den stilen, har letat sjukt mycket utan att hitta nånting.
Battle Beast
Citera
2009-09-17, 17:27
Medlem
Cpt.Shinobis avatar
Nån som har tips om nått bra strategispel som kommit ut på sistone??
Har letat men är inte så säker på dem som finns nu..
Citera
2009-09-17, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Mass Effect

Jag bugar, håller på att undersöka
Citera
2009-09-18, 00:50
Medlem
Aktiverads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Battle Beast

tusen tack!
Citera
2009-09-18, 02:40
Medlem
DJ-Tigers avatar
Citat:
ok, jag har försökt hitta ett gammalt shareware hela dagen
det heter Dodger, kom till win 95, var med på nån diskett till en PC tidning nån gång då...
tack på förhand

bump :P
Citera
2009-09-18, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Shinobi
Nån som har tips om nått bra strategispel som kommit ut på sistone??
Har letat men är inte så säker på dem som finns nu..
Red Alert 3 tycker jag är skoj. Heroes of Newerth är också ett kul spel men det spelas endast online, det är inte ett klassiskt RTS utan snarare en vidareutveckling av DotA om du känner till det.
Company of heroes är väl inte direkt nytt men är också ett helt okej lir. Det ska ha kommit en uppföljare på det där warhammer RTS'et nyligen också, har inte själv testat det men kan nog vara värt att kolla upp. Annars är det väl bara att vänta på Starcraft 2.
Citera
2009-09-18, 03:26
Medlem
inglroriouss avatar
Jag söker ett gammalt spel

Nostalgispel från Sega 16 bit.
Spelet är något slags rpg där man kan nå olika nivåer på sin karaktär genom att samla böcker från monster man dödat. Har man samlat tillräckligt med böcker kan man göra "super-specialar'n" men då måste man samla mer böcker igen. I början kan man välja mellan fyra-fem karaktärer som man kan spela som; Grön fighter (dvärg(?) med yxa), Röd fighter (en lång cool kille med svärd), tjej (pilbåge(?)). Har för mig att spelet heter något som liknar/rimmar på "Hex"

Mvh
Citera
2009-09-18, 03:42
Medlem
Payn3s avatar
Söker ett gammalt PC spel, från tidigt/mitten av 90 tal.

Ett hederligt krigsspel där man hade varsin Ö med byggnader inringat av murar och vakttorn. I centrum av örarna, om jag inte minns helt fel fanns en underjordisk hangar där man kunde välja mellan panzarvagn, jeep eller en helikopter.

Minns även att om man flög för långt ut i havet med helikoptern så kom en ubåt upp och skjöt ner en.

Ska finnas en uppföljare i 3D.

Edit. Hittade det själv. Return Fire heter det! Nu är natten räddad..
Senast redigerad av Payn3 2009-09-18 kl. 03:45.
Citera
2009-09-18, 03:54
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inglrorious
Spelet är något slags rpg där man kan nå olika nivåer på sin karaktär genom att samla böcker från monster man dödat. Har man samlat tillräckligt med böcker kan man göra "super-specialar'n" men då måste man samla mer böcker igen. I början kan man välja mellan fyra-fem karaktärer som man kan spela som; Grön fighter (dvärg(?) med yxa), Röd fighter (en lång cool kille med svärd), tjej (pilbåge(?)). Har för mig att spelet heter något som liknar/rimmar på "Hex"

Mvh
karaktärerna fick mig att tänka påhttp://loderunner.files.wordpress.com/2008/07/golden-axe-2.jpg men det lär det ju inte vara...

i vilken vinkel är spelet? kolla om det är någon av dessa förresten...
http://games.toptenreviews.com/list_ranking_sega_gen_rpg.htm
Senast redigerad av giss 2009-09-18 kl. 04:15.
Citera
2009-09-18, 08:14
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inglrorious

Mvh

Låter som något från Golden Axe-serien.

http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/759/759974/golden-axe-virtual-console-20070130050840807_640w.jpg

EDIT: Rätt sen såg jag nu..
Citera
2009-09-18, 23:59
Medlem
Tjenare!

Jag söker ett turbaserat strategispel. men inte turbaserat som Total war eller HOMAM, utan gärna ett där du kommenderar en grupp soldater (typ 5) med vapen. gärna i modern tappning.

Valkyrie Chronicles (eller hur det nu stavas) är bra men jag är allergisk mot mangaXD

dom gammla fallout spelen kanske skulle vara nått men jag vill ha nått med mindre story å mer fighting.

Gärna ett nyare spel.

PC eller PS3
Citera
2009-09-19, 00:37
Medlem
KaoseTs avatar
Finns där något bra JRPG-spel till PC? Någorlunda nytt ska det ju vara och The Last Remnant, FF7 och FF8 är redan spelade igenom.

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in