2007-08-31, 22:15
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimpster
Far Cry är garanterat ett av de skönaste liren jag kört
Ska inte säga emot, gillar kartorna.
Speciellt att de finns flera vägar att gå på en del kartor och inte bara en viss väg typ halflife2 vilket gör att spelet känns verkligare och mer pselvärt.
Dock ska man INTE uppdatera till 1.4 om man ska köra singelplayer utan endast uppdatera till 1.33 för att de ska funka som bäst.
Citera
2007-09-01, 01:06
Moderator
Falukropps avatar
Spel i stil med Vietcong och Brothers in Arms

Söker lite mer taktiska shooters i stil med Vietcong och Brothers in Arms.

Vill hamna nånstans emellan det där tokigt taktiska där minsta misstag innebär att man mular a la Rainbow 6, och bara rent ramboröj a la Quake.
De förstnämnda spelen är utmärkta exempel på det.

Gillar stuket att kunna avancera framåt, men ändå vara tvungen att tänka lite på vad man gör. Det är helt klart en fördel om man kan sikta "på riktigt", dvs man har inte ett hårkors att sikta med, utan man använder vapnets sikte. Som det är i både Vietcong och BiA.

Vilken miljö det hela utspelar sig i är mindre viktigt.

Åh, och om det är nåt jag stör mig på otroligt så är det kasst AI i NPC-teamplayers. Hatar när nån idiot springer in framför en när man skjuter som bäst, eller nån NPC som tror han är rambo som springer rätt in i smeten och blir dödad.

Nån som har några bra tips?
Citera
2007-09-01, 09:32
Medlem
PhatPhils avatar
Tjena alla, behöver tips på flygspel, vill upp i luften och skjuta lite(mycket)

Tack för svar
Citera
2007-09-01, 10:48
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Nån som har några bra tips?

Det finns ju ett expansionspaket till BiA, fast det kanske du redan kört. Sen finns ju Men of Valor, men det är så kopiöst dåligt att det inte ens är värt att spela. Hmm...

Edit: Hidden & Dangerous 2 var väl någorlunda taktiskt tycker jag, fast det har du säkert redan spelat.
Citera
2007-09-01, 11:25
Medlem
groils avatar
Nu är det min tur igen...

Jag söker ett single-player rpg med medeltidstema.
Kommer inte ihåg så mycket men man börjar i en stad i 3d där man får quests osv, jag vill minnas att första questet var att man skulle döda 50 banditer. Kartan där man förflyttar sig mellan olika områden osv är i 3d. Man kunde även köpa/hyra trupper som hjälpte en i fältslagen. Tror även att man fick en häst i början. Vill även minnas att man kunde ha slavar också och sälja till en slavhandlare i staden.

Det är i stor sett allt jag kommer ihåg.
Citera
2007-09-01, 11:39
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Det finns ju ett expansionspaket till BiA, fast det kanske du redan kört. Sen finns ju Men of Valor, men det är så kopiöst dåligt att det inte ens är värt att spela. Hmm...

Edit: Hidden & Dangerous 2 var väl någorlunda taktiskt tycker jag, fast det har du säkert redan spelat.

Hidden & Dangerous 2 har jag inte lirat. Det får vi testa
Inte heller kört Men of Valor, men det låter ju på dig som om det mest av allt vore slöseri på tid.
Citera
2007-09-01, 11:51
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Hidden & Dangerous 2 har jag inte lirat. Det får vi testa

Det tycker jag absolut, det är ett riktigt bra spel.

Kom ihåg att ladda ner patchar för det ganska buggit vill jag minnas.
Citera
2007-09-01, 13:59
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Det tycker jag absolut, det är ett riktigt bra spel.

Kom ihåg att ladda ner patchar för det ganska buggit vill jag minnas.

Jepp, det får bli det som blir nästa spelprojekt. Kollade det på Gamespot för en stund sen, de sa precis samma sak som du där med att det var buggigt. Men man patchar ju ändå så
Citera
2007-09-01, 22:26
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
I "Rolo to the rescue" till megadrive var man en elefant som skulle rädda massa djur. Men man kunde också spela med alla djuren man räddade för att utnyttja deras olika egenskaper för att klara banan.

http://www.rottentomatoes.com/g/sega_genesis/rolo_to_the_rescue/images.php
Verkar vara det... ska tanka....
Tackar
Citera
2007-09-04, 10:35
Medlem
SkinnyFistss avatar
Har just klarat av FEAR och saknar nu något att spela medans jag väntar på nätterna då jag kan starta Bioshock.

Till stor del är de spel jag älskar oftast "underdog"-spel i stil med de som det var tänkt skulle spelas i spelcirkeln (innan den verkade dö helt).
Jag har fortfarande ett par spel på min måste-spela-lista, men det börjar kännas lite tråkigt att jag har en relativt ny dator men nästan hela tiden spelar spel från 90-talet eller iaf typ senast 2003 någonstans.

Så vad jag letar är ett relativt nytt spel som är helt jävla sjukt bra helt enkelt. Gärna mycket fokus på story och något som känns som att det skapats av ren skaparlust, inte för att tjäna en miljard pengar.
PC eller Xbox (Har PS2 också, men har inte råd att införskaffa spel lagligt)
Citera
2007-09-04, 11:37
Medlem
När jag gick i förskolan 95, så brukade vi spela ett brädspel som handlade om mumintrollen. Det var ett vanligt spel med tärning där man skulle bland annat hitta nycklar och grejor. äger någon ett exemplar av detta spel så uppskattas bilder på kartongen och spelplanen mycket.

Mvh
Citera
2007-09-04, 18:23
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Har just klarat av FEAR och saknar nu något att spela medans jag väntar på nätterna då jag kan starta Bioshock.

Till stor del är de spel jag älskar oftast "underdog"-spel i stil med de som det var tänkt skulle spelas i spelcirkeln (innan den verkade dö helt).
Jag har fortfarande ett par spel på min måste-spela-lista, men det börjar kännas lite tråkigt att jag har en relativt ny dator men nästan hela tiden spelar spel från 90-talet eller iaf typ senast 2003 någonstans.

Så vad jag letar är ett relativt nytt spel som är helt jävla sjukt bra helt enkelt. Gärna mycket fokus på story och något som känns som att det skapats av ren skaparlust, inte för att tjäna en miljard pengar.
PC eller Xbox (Har PS2 också, men har inte råd att införskaffa spel lagligt)
Jag har inte spelat ett nytt PC-spel på evigheter så tyvärr kan jag inte hjälpa dig men jag tänkte ändå passa på att tipsa om Okami till PS2. Även om du inte har råd att köpa det just nu så kan du ju alltid lägga det på minnet till lite senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in