2007-08-30, 15:32
Medlem
Jackxasss avatar
Hejsan,

Jag söker ett gammalt spel som heter Allenatore: Italian Football manager 2, allt jag har är ett demo av det och skulle villja ha hela... känns som jag har letat igenom nästan hela internet efterdet men inte hittat
Så skulle bli glad om någon har det lr vet vart man kan få tag i det..

tjao !!
Citera
2007-08-30, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Jag söker ett spel jag spelade för ganska så länge sedan... det var ett rpg med adventure element, den versionen jag hadde var bara shareware/demo tyvärr. Om jag kommer ihåg rätt befann du dig till att börja med i en sorts skola, och letade upp vissa föremål som till ex äppelvinäger och nycklar. Jag tror att det fanns spöken, människor som blivit förvandlade till stenstatyer, och demoner var inblandade i att ha gjort allt detta. Du såg allting ovanifrån, och jag tror Exp var inblandat i att uppgradera din karaktär. En del av storyn handlade , om jag minns rätt, om att du var tvungen att köra igång en kyrkklocka eller liknande.

Ledsen för de få detaljerna, men det var verkligen länge sedan.
Frågade på ett annat forum och det verkar röra sig om Neophyte serien, det är nu freeware och går att ladda ner här. Tyvärr verkar det som att de ej har gjort en full version av spelet. Spelet ifråga är den andra delen i serien, Koplio's Story.
Citera
2007-08-30, 23:10
Medlem
Ifall man är ute efter lite mer färgglada, ljusa eller smått humoristiska FPS-spel, vilka spel bör man då kolla närmre på? De får gärna vara grafiskt imponerande också.

Har testat stora speltitlar såsom Quake 4, Prey, Bioshock samt övriga nya pc-spel, men de är alla så sjukt dystra! Riktigt bra spel förvisso, men alldeles för mycket dystopi för min del.
Citera
2007-08-30, 23:54
Medlem
Domedagens avatar
Spel liknande SHINING FORCE efterlyses.
Dvs strategi rpg... lite schack aktigt nar man fightas...
har redan vandal hearts... o suikoden

finns det?? tacksam for svar
Citera
2007-08-30, 23:55
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimpster
Ifall man är ute efter lite mer färgglada, ljusa eller smått humoristiska FPS-spel, vilka spel bör man då kolla närmre på? De får gärna vara grafiskt imponerande också.

Har testat stora speltitlar såsom Quake 4, Prey, Bioshock samt övriga nya pc-spel, men de är alla så sjukt dystra! Riktigt bra spel förvisso, men alldeles för mycket dystopi för min del.

Serious Sam kanske vore nåt för dig. Far Cry är värt en koll också.
Citera
2007-08-31, 00:00
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimpster

Har du tillgång till Xbox är Oddworld: Stranger's Wrath värt att kika på helt klart.
Och har du tillgång till någon förra generationens-konsol i allmänhet och det går lika bra med tredjepersonsperspektiv (med FPS-styrning) så är Metal Arms: Glitch in the System riktigt skoj.

Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen

Fire Emblem-spelen till GBA.
Citera
2007-08-31, 00:01
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:

Det finns hur många som helst.

Några av de bättre är:

Final Fantasy Tactics
Tactics Ogre
Arc the Lad-serien
Front Mission-serien
Disgaea-serien

Men tröttnar du på dessa finns det en uppsjö av andra mindra populära/kända spel. Särskilt till PSX kom det mängder av sådana här titlar.
Citera
2007-08-31, 00:37
Medlem
Domedagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Det finns hur många som helst.

Några av de bättre är:

Final Fantasy Tactics
Tactics Ogre
Arc the Lad-serien
Front Mission-serien
Disgaea-serien

Men tröttnar du på dessa finns det en uppsjö av andra mindra populära/kända spel. Särskilt till PSX kom det mängder av sådana här titlar.

Tackar tackar.. men e det ngn handling i spelen?
Kan man rora sig fritt o utforska?
shining force 2 e min favvo da det e en blanding av tactics o zelda
Citera
2007-08-31, 00:47
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Tackar tackar.. men e det ngn handling i spelen?
Kan man rora sig fritt o utforska?
shining force 2 e min favvo da det e en blanding av tactics o zelda
Nja. Något som är väldigt typisk för dessa spel är just att de ofta är extremt linjära med en väldigt liten värd att utforska. Många spel saknat t ex värdskarta du strövar fritt på.

Vad gäller handling så är det bättre ställt då det är just handlingen de flesta av de här spelen fokuserar på.
Citera
2007-08-31, 17:32
Medlem
Söker online pingis där du kan spela med tex din kompis.
fanns för många år sedan på tv4
Citera
2007-08-31, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Serious Sam kanske vore nåt för dig. Far Cry är värt en koll också.

Bra svar!

Far Cry är garanterat ett av de skönaste liren jag kört, så det lär man dra en install på igen. Kom ihåg att jag testade Serious Sam för inte så länge sedan. Måste säga att grafiken drog ned lite på helheten... 2:an ska definitivt provas!

Vad mer finns det för spel med utopiska miljöer?
Citera
2007-08-31, 21:58
Medlem
Ɽeᶑs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkottis
Söker online pingis där du kan spela med tex din kompis.
fanns för många år sedan på tv4

http://www.shockplay.com/ Antar jag att du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in