2007-05-25, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsan10
Jag söker ett hack 'n' slash-spel till PC. Jag vill svinga svärd och få blod att spruta. Return of The King är ett bra exempel på ett sådant spel.

Tacksam för hjälp.

jag sökte före då borde jag ha förtur
Citera
2007-05-25, 21:58
Medlem
Jag bryter väl mot reglerna men jag ville bara säga att det var en jävligt bra tråd detta! Bra att den blev sticky!

Är uppvuxen med Commodore när den lanserades (Fick den 1982 och var 11 år) och köpte min Amiga 1988.
Ska titta in och se om jag kan hjälpa till, men ni har redan en del hyfsade grabbar som känner till en del Old School titlar ser jag!

Ahhh. Nostalgi!
Citera
2007-05-25, 22:10
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipzip
söker bra fightspel till ps2, ska inte va nån jävla skit som tekken eller mortal combat utan snarare likt mma eller ufc fight stil spel,nån som vet vart man kan få tag på det ??

Backyard Wrestling finns, men det är väldigt överdrivet och är mest grepp och submissions. Annars såg jag även ett spel som heter Fight Club som är lite råare och mindre överdrivet, kanske kan vara nått?

http://youtube.com/watch?v=Cc6H9TZt_9o
Citera
2007-05-25, 22:11
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsan10
Jag söker ett hack 'n' slash-spel till PC. Jag vill svinga svärd och få blod att spruta. Return of The King är ett bra exempel på ett sådant spel.

Känns väldigt långsökt men Titan Quest har väl lite Hack'n Slash-feeling (ej testat spelet ifråga).

Citat:
Ursprungligen postat av Mr. G
Jag bryter väl mot reglerna men jag ville bara säga att det var en jävligt bra tråd detta! Bra att den blev sticky!

Är uppvuxen med Commodore när den lanserades (Fick den 1982 och var 11 år) och köpte min Amiga 1988.
Ska titta in och se om jag kan hjälpa till, men ni har redan en del hyfsade grabbar som känner till en del Old School titlar ser jag!

Ahhh. Nostalgi!

Riktigt trevligt med gubbar som varit med ett tag

Vi behöver all hjälp vi kan få
Citera
2007-05-26, 20:27
Medlem
slrslrs avatar
Någon som kan rekommendera ett spel till min mac.

Har dom här 2 länkarna till att tanka ner men ajg vet inte riktigt vad jag vill ha.
Tips någon?

http://www.mininova.org/sub/26

http://thepiratebay.org/brwsearch.php?c=402&d=0&orderby=&page=0
Citera
2007-05-26, 22:41
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Någon som kan rekommendera ett spel till min mac.

Har dom här 2 länkarna till att tanka ner men ajg vet inte riktigt vad jag vill ha.
Tips någon?

http://www.mininova.org/sub/26

http://thepiratebay.org/brwsearch.php?c=402&d=0&orderby=&page=0

En gammal klassiker på mac är väl Escape Velocity-serien. Klockrena spel
Citera
2007-05-27, 01:01
Medlem
Eklindhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipzip
söker bra fightspel till ps2, ska inte va nån jävla skit som tekken eller mortal combat utan snarare likt mma eller ufc fight stil spel,nån som vet vart man kan få tag på det ??

Det finns ett spel som heter Pride Fight som är mma spel. Jag har inte provat det själv utan såg det i en låda på GAME. Tror att det skall finnas ett UFC spel också men det kan hända att det aldrig släptes i Europa.
Citera
2007-05-27, 01:08
Medlem
Remslems avatar
Okej, nu behöver jag expertishjälp.

Söker ett spel till amiga (tror jag), vari man var någon konstig sak med spetsiga fötter (såg ut som en fiskstjärt), skalligt, brunt (?) huvud och utstickande ögon.

Minns inte riktigt vad det gick ut på, men en sak man kunde göra med denna figur var att tänja ut kroppen sin och skjuta sig uppåt. Minns inte heller om man kunde göra detta hela tiden, eller om det var något man kunde få på en bonusbana.

Det hela utspelades i såvitt jag kommer ihåg ganska knarkiga miljöer, och det hela var en klassisk side-scroller.

Hjälp?
Citera
2007-05-27, 20:43
Medlem
Unleasheds avatar
Något bra äventyrsspel?

Någon som har något tips på nåt bra äventyrsspel till PC?
Helst i samma stuk som Monkey Island och The Longest Journey
Citera
2007-05-27, 21:15
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unleashed
Någon som har något tips på nåt bra äventyrsspel till PC?
Helst i samma stuk som Monkey Island och The Longest Journey

Grim Fandango anses väll allmänt som det bästa äventyrsspelet någonsin och har också utsetts av PCGamer till bästa spelet någonsin något år.
Citera
2007-05-27, 21:37
Medlem
Unleasheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capzyL
Grim Fandango anses väll allmänt som det bästa äventyrsspelet någonsin och har
också utsetts av PCGamer till bästa spelet någonsin något år.

Jo, men det har man klarat några gånger. Sry glömde skriva med det. Något annat?
Citera
2007-05-27, 21:43
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unleashed
Jo, men det har man klarat några gånger. Sry glömde skriva med det. Något annat?

Kanske det gamla Discworld (Äventyr/Pussel) kan vara något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in