2008-02-27, 15:46
Medlem
Nemesis1s avatar
Witchhaven 1 och 2 är väldigt lika Heretic och Hexen... Sen finns det ju faktiskt uppföljare till både Heretic och Hexen också... Och vad Hexen beträffar finns det tilläggspaket till både 1:an och 2:an... Heretic-spelen har inga tilläggspaket men däremot en specialversion vid namn Shadow Of The Serpent Riders som innehåller två nya episoder...

Sen vill jag också rekommendera MageSlayer och Take No Prisoners, två andra spel från Raven Software... MageSlayer är ett medeltida actionspel, tänk dig "Heretic som man ser uppifrån"... Take No Prisoners utspelar sig i en postapokalyptisk värld och ses även det uppifrån, men det är fortfarande Raven som gjort det, musiken är komponerad av samma kompositör och pusslen och hubsystemet påminner om de som finns i Hexen-spelen...

Catacomb 3D-spelen är annars FPS-spel som använder Wolfenstein 3D's motor men är ännu äldre... Har inte spelat dem själv, men de kan vara värda att prova... De är också fantasy...
Citera
2008-02-27, 15:48
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Hej, jag letar efter ett zombie skjutar spel som får adrenalinet att pumpa. Där det bakom varje hörn finns zombies. Där man inte har någon tid att tänka utan bara att pumpa hagel.

Inte Half-life, half-life är alldeles för segt. Och Doom har jag redan klarat.

Detta kanske kan vara något?

Land of the Dead: Road to Fiddler's Green
http://pc.ign.com/objects/766/766599.html

Vet inte om det är bra eller inte då jag inte har provat det.
Citera
2008-02-27, 15:54
Medlem
Fan vilka fina minnen man har av Heretic och Hexen. Men jag tror inte jag vill se grafiken idag utan jag lever nog på minnet. Kommer väl ihåg Minotaur-Asen iaf...
Citera
2008-02-27, 16:14
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Detta kanske kan vara något?

Land of the Dead: Road to Fiddler's Green
http://pc.ign.com/objects/766/766599.html

Vet inte om det är bra eller inte då jag inte har provat det.
Det är helt fruktansvärt uselt.
Citera
2008-02-27, 16:16
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. G
Fan vilka fina minnen man har av Heretic och Hexen. Men jag tror inte jag vill se grafiken idag utan jag lever nog på minnet. Kommer väl ihåg Minotaur-Asen iaf...
Ladda ner en source port som ZDoom eller Doomsday så kan du köra Heretic och Hexen med mouselook, OpenGL-acceleration, 1600x1200 i upplösning och en massa andra moderna förbättringar...

Och de är inte minotaurer, utan maulotaurs... =D
Citera
2008-02-27, 16:33
Medlem
negashs avatar
Citat:
Hej, jag letar efter ett zombie skjutar spel som får adrenalinet att pumpa. Där det bakom varje hörn finns zombies. Där man inte har någon tid att tänka utan bara att pumpa hagel.

LEFT4DEAD! åååå jag längtar. vet dock inte direkt när det kommer men är väll under året.
Citera
2008-02-27, 16:44
Medlem
askers avatar
Kika på Enclave eller Dark Messiah of Might and Magic.
Citera
2008-02-27, 18:01
Medlem
theshades avatar
Citat:

Som skribenten ovanfør sæger så kommer Left 4 Dead som ser RIKTIGT bra ut enligt mig. Det slæpps till steam i slutet på sommaren enligt sidan.
Citera
2008-02-27, 21:23
Medlem
För länge sen hade jag ett grymt roligt spel till pc.. Klassisk top-down action, där man kunde välja mellan en tank, helikopter och möjligen ett plan (minns inte riktigt..) och gjorde små uppdrag..

Väldigt usel förklaring, men det är allt jag minns.. Någon som har nån aning om vilket spel detta är? Skitsugen på att spela det igen..
Citera
2008-02-27, 22:15
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Som skribenten ovanfør sæger så kommer Left 4 Dead som ser RIKTIGT bra ut enligt mig. Det slæpps till steam i slutet på sommaren enligt sidan.
Usch vad jag hatar steam.

Men jag må säga att det ser lovande ut.
Citera
2008-02-27, 23:01
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vince_V
För länge sen hade jag ett grymt roligt spel till pc.. Klassisk top-down action, där man kunde välja mellan en tank, helikopter och möjligen ett plan (minns inte riktigt..) och gjorde små uppdrag..

Väldigt usel förklaring, men det är allt jag minns.. Någon som har nån aning om vilket spel detta är? Skitsugen på att spela det igen..

Kunde man spela två spelare? Har ett svagt minne av något sånt spel och har letat efter det länge men kommer inte ihåg namnet.
Citera
2008-02-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Kunde man spela två spelare? Har ett svagt minne av något sånt spel och har letat efter det länge men kommer inte ihåg namnet.

Det tror jag i alla fall, kommer inte riktigt ihåg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in