2011-10-18, 12:31
Medlem
Söker spelet som jag kommer ihåg under namnet "Myth"...
Man skulle hitta svar på gåtor, hitta lösningar osv.

Har för mig att det även kom till iPhone i år.
Men "Myth" ger mig inget på nätet

Tack på förhand!
Citera
2011-10-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Visst. The Witcher 2
Krossar allt annat som finns ute. Både grafiskt och storymässigt.

Tack, ska kolla upp det. Någon som har något mer förslag?
Citera
2011-10-18, 15:30
Bannlyst
Hej!
Jag söker ett spel som jag spelade för ett rätt så bra tag sen, det var ett PC-spel, strategi där man ungerfär som starcraft skaffade trupper och mineraler och byggde fordon mm.
Kommer inte ihåg namnet, men det var typ 3-4 år sen jag spelade det. PS: ifall det är nån som själv
känner igen att h*n äger spelet, så kom jag ihåg att man kunde köra på "Turtle Mode"
vilket innebar att fienderna väntade jättelänge med att attackera men då med stor styrka när det väl hände.

Skulle vara mycket tacksam ifall någon känner igen spelet
Citera
2011-10-18, 15:32
Bannlyst
e
Senast redigerad av FozZerR 2011-10-18 kl. 15:34.
Citera
2011-10-18, 15:33
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SK82
Tjenare allihopa!
Jag var med om en olycka på min arbetsplats för inte så länge sen. Jag är för tillfället sjukskriven. Jag har senaste 2 veckorna bara kollat film men jag har verkligen tröttnat på det. Jag är 29 år så jag är inte så gammal, men jag kan inget om spel för jag är uppväxt på Balkan där datorer aldrig varit så populära. Istället var vi ute på basketplanen och hängde med kompisar sommar/vinter, så som barn borde göra enligt min åsikt.
Men jag ser min son spela spel hela tiden. Jag har provat några spel han spelar, gta, need for speed. Men jag var inte så intresserad av dom. Men jag vill gärna hitta ett spel som passar mig bra så min varda rinner mer eller mindre.

Det jag söker är ett strategi spel. Helst något från forntider där man typ bygger sitt eget imperium eller stad. Bygger en hamn, flotta, armé och typ ekonomiverskamhet och sånna grejer. Något sånt krigarspel. Och det ska vara lite realistiskt, inte för mycket magi och sån skit.

Så om någon som förstår sig på spel emr skulle kunna tipsa mig om nått bra så skulle jag vara väldigt tacksam.

Tack på förhand! /SK
Strategi:
Hitman är ett helt okej strategispel, fast det är svårt. Alla dina handlingar får konsekvenser och du blir "betygsatt" efter hur snyggt (mörda ljudlöst, genom olyckor eller ohämmade gangsterfasoner) du kan lönn-mörda viktiga personer.
Skräck/rysare:
Condemned 1 och 2. I spelen så är du en FBI agent som letar efter seriemördare... I mörka gränder och utdömda hus. Du bär med dig utrustning som hjälper dig att hitta fingeravtryck och DNA och att ta bilder till bevis. Spelen är ganska läskiga.
FPS:
Ett spel som verkligen kan absorbera tid är FEAR, fast det är ju bara ett skitbra FPS.
Citera
2011-10-18, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlayboyX
Hej!
Jag söker ett spel som jag spelade för ett rätt så bra tag sen, det var ett PC-spel, strategi där man ungerfär som starcraft skaffade trupper och mineraler och byggde fordon mm.
Kommer inte ihåg namnet, men det var typ 3-4 år sen jag spelade det. PS: ifall det är nån som själv
känner igen att h*n äger spelet, så kom jag ihåg att man kunde köra på "Turtle Mode"
vilket innebar att fienderna väntade jättelänge med att attackera men då med stor styrka när det väl hände.

Skulle vara mycket tacksam ifall någon känner igen spelet
Kan det möjligtvis vara Command&conquer?
Citera
2011-10-18, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FozZerR
Kan det möjligtvis vara Command&conquer?

Perhaps, jag ska kolla
Citera
2011-10-18, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FozZerR
hejsan?

nej de va inte C&C
Citera
2011-10-18, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlayboyX
jag gillar att suga kuk!
gå till en annan tråd -.-
Citera
2011-10-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Söker spelet som jag kommer ihåg under namnet "Myth"...
Man skulle hitta svar på gåtor, hitta lösningar osv.

Har för mig att det även kom till iPhone i år.
Men "Myth" ger mig inget på nätet

Tack på förhand!

Tackar mig själv efter lite eftertanke..

Spelet jag sökte hette Myst
Citera
2011-10-18, 23:35
Medlem
.ANDERSs avatar
.
Senast redigerad av .ANDERS 2011-10-18 kl. 23:49.
Citera
2011-10-18, 23:39
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Söker ett MMORPG, spelat WoW, RIFT och WAR.

https://www.flashback.org/t1162162
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in