2009-09-20, 19:25
Bannlyst
Usch vad jag frågar efter spel på sistone, hittar inget som jag fastnar vid, men hoppas inte att det gör något att jag frågar efter ett till.

Någon som vet någon spel som är ungeför som Theme Hospital?

EDIT: Beroendeframkallande tycoon spel är då kravet.
Senast redigerad av Centon 2009-09-20 kl. 19:36.
Citera
2009-09-20, 20:16
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Usch vad jag frågar efter spel på sistone, hittar inget som jag fastnar vid, men hoppas inte att det gör något att jag frågar efter ett till.

Någon som vet någon spel som är ungeför som Theme Hospital?

EDIT: Beroendeframkallande tycoon spel är då kravet.
Det finns en enorm tycoonserie som innehåller bland andra RollerCoaster Tycoon (+2 & 3 samt EP's), Zoo Tycoon, Transport Tycoon, Railroad Tycoon etc.
Citera
2009-09-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Det är inte Crysis du tänker på?
Med isen och det där tänkte jag..

Tyvärr inte.
Citera
2009-09-20, 22:06
Medlem
Shiiiits avatar
Letar efter ett bra WWII spel till PS3. Vill ha en bra upplevelse både OL och OFF line.
Har provar Cod WAW och det fick inte mig att höja på ögonbrynen har också BF1943 ingen hit det heller. Snälla kom med lite förslag nu
Citera
2009-09-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbiddy
Tjena!
Letar efter ett spel till pc (finns säkert på konsol också).

Det är en krigsspel i framtiden, från förra året tror jag, storyn va nåt om att istiden har börjat igen/dom bråkar om olja.

Om jag inte minns helt fel så börjar man vid en helikopterkrasch och ska ta sig därifrån tillsammans med massa andra.

Hittade det!
Frontlines: Fuel of war
Citera
2009-09-21, 00:29
Medlem
SÖKER AMIGA SPEL!!! eller diskett spel!

Man kan kan välja mellan olika karaktärer, 2 spelare kan spela säkert fler, kommer ihåg att en karaktär har ett svärd och en annan karaktär som dvärg och har yxa, och en kvinna med svärd, någon som kan tänka sig va det är? då jag mest tänker på att de finns väl inte många amiga spel det de är en dvärg med yxa med i?
Citera
2009-09-21, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Spelade ett spel för typ, 5-7 år sedan, man styrde skepp och sköt kanoner. Kommer ihåg att det var rätt så verkligt och att seglen kunde rasa ihop och sånt där. Någon som vet var det var? Det var inte RTS-style utan mera som att du var skeppet.

Port Royale?
http://images.google.se/images?client=opera&rls=en-GB&q=Port%20Royale&sourceid=opera&oe=utf-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=sv&tab=wi
Citera
2009-09-21, 03:45
Medlem
IgorTks avatar
Fyfan spelet är ju hur trippy som helst, man måste bara älska credits sången
Citera
2009-09-21, 03:50
Medlem
Elmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lira
SÖKER AMIGA SPEL!!! eller diskett spel!

Man kan kan välja mellan olika karaktärer, 2 spelare kan spela säkert fler, kommer ihåg att en karaktär har ett svärd och en annan karaktär som dvärg och har yxa, och en kvinna med svärd, någon som kan tänka sig va det är? då jag mest tänker på att de finns väl inte många amiga spel det de är en dvärg med yxa med i?

Golden Axe?
Citera
2009-09-21, 07:36
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av うさぎ
Port Royale?
http://images.google.se/images?client=opera&rls=en-GB&q=Port%20Royale&sourceid=opera&oe=utf-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=sv&tab=wi
Näe, det var inte RTS-style, utan du styrde skeppen i tredjepersons-vy och det var i 3D.
Citera
2009-09-21, 09:56
Moderator
MondoBizarros avatar
Vill bara påminna om att för lite äldre spel så finns "Jag söker ett spel - RETRO"-tråden.https://www.flashback.org/showthread.php?t=833642
/Mod
Citera
2009-09-21, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Näe, det var inte RTS-style, utan du styrde skeppen i tredjepersons-vy och det var i 3D.
Sid Meier's Pirates?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in