2009-08-10, 00:57
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZzappAttack
Söker ett spel jag såg en trailer på för ett tag sedan, var i år vet jag x) utspelar sig i snö-miljö, de kommer up diverse aliens ur marken etc men man strider även mot andra militärer(?), man kan dö av köld och måste samla på sig energi(?) eller något, relativt nytt spel... inte säker på att jag kan säga mer en så, hoppas någon kan svara ASAP...

Det låter som Lost Planet.
Citera
2009-08-10, 01:01
Medlem
ZzappAttacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
Det låter som Lost Planet.

tyvm <3
Citera
2009-08-10, 01:25
Medlem
Notumlords avatar
Mmorpg

Frågan har säkert ställts hundratals gånger i denna tråd men nu kör jag på ändå

Jag söker något, roligt gratis (eller åtminsto trial period) MMORPG som inte är som alla andra jävla asiatiska anime spel med magi, älvor och sådan skit utan ett spel som utspelar sig i dags läget/framtiden med lite mer "riktiga" vapen som gevär, pistoler etc. Om ni har spelat Anarchy Online eller Tabula Rasa så vet ni vad jag menar
Citera
2009-08-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Sid Meiers Pirates, både original eller remaken. Sen finns det ett par spel till som baserats på samma system. Pirates of the Carribian är ett grymt underskattat spel som fungerar på samma sätt, fast i full 3d istället. Lite halvcrap kontroller. Vilket inte finns i sid meiers. Men både är helt underbara att spela om man ger dom lite tid. Lycka till och hoppas det var rätt spel.

Tack så mycket, men det var age of pirates jag sökte, tvåan. Kul spel, fast kan vara jävligt svårt ibland.
Citera
2009-08-10, 19:29
Medlem
gorredarres avatar
Började tänka på ett spel jag hörde om på sommarjobbet bland små knattarna men kommer fan inte på vad det heter. Man gjorde altså som en lego gubbe sen kunde man kriga mot varandra och bygga egna baner med hjälp av koder.. Någon som hört talas om det här spelet?
Citera
2009-08-10, 20:16
Medlem
brobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notumlord
Frågan har säkert ställts hundratals gånger i denna tråd men nu kör jag på ändå

Jag söker något, roligt gratis (eller åtminsto trial period) MMORPG som inte är som alla andra jävla asiatiska anime spel med magi, älvor och sådan skit utan ett spel som utspelar sig i dags läget/framtiden med lite mer "riktiga" vapen som gevär, pistoler etc. Om ni har spelat Anarchy Online eller Tabula Rasa så vet ni vad jag menar
Testa EVE-Online, de har en gratis 14-dagars trial och en 21-dagars via steam(tror jag), klurigt och invecklat mmo som inte direkt kräver snabba reflexer utan hjärna.
Citera
2009-08-10, 20:19
Medlem
brobbans avatar
Snart utan internet i ca 1 månad, förslag på spel att roa sig med under tiden? Gärna djupa strategispel a'la "bygg ett rike", inget managerskit. Alla förslag är välkomna, inget som kräver en uppkoppling dock.
Citera
2009-08-10, 20:49
Medlem
DonRosens avatar
söker ett RTS-spel!..

Har inte mycket till beskrivning direkt!. Det jag kommer ihåg var att att man uppgraderade husen i 3 levels. Och jag minns att ett av "husen" var som ett stort fågelnäste!. Hoppas att nån känner igen det
Citera
2009-08-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brobban
Snart utan internet i ca 1 månad, förslag på spel att roa sig med under tiden? Gärna djupa strategispel a'la "bygg ett rike", inget managerskit. Alla förslag är välkomna, inget som kräver en uppkoppling dock.

Total War-serien! Klockrent för dig!
Citera
2009-08-10, 21:03
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRosen
söker ett RTS-spel!..

Har inte mycket till beskrivning direkt!. Det jag kommer ihåg var att att man uppgraderade husen i 3 levels. Och jag minns att ett av "husen" var som ett stort fågelnäste!. Hoppas att nån känner igen det

Inte mycket till information så jag kommer bara gissa hejvilt på Warlords Battlecry III. Varför? Tja, för att det är det första som dyker upp i huvudet när jag hör orden stort fågelnäste. Har för mig att det finns en byggnad som har 1, 2 samt 3 massiva fågelägg på taket, där man köper olika flygunits.
Citera
2009-08-10, 21:13
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRosen
söker ett RTS-spel!..

Kanske kan vara Kingdom Under Fire: A War Of Heroes

http://ecx.images-amazon.com/images/I/61GCD1XWJYL._SS400_.jpg
http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/gs/strategy/kingdomunderfire/kingdomunderfire_790screen001.jpg
http://pcmedia.ign.com/media/reviews/image/kuf007_640w.jpg
Citera
2009-08-10, 22:12
Medlem
DonRosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Inte mycket till information så jag kommer bara gissa hejvilt på Warlords Battlecry III. Varför? Tja, för att det är det första som dyker upp i huvudet när jag hör orden stort fågelnäste. Har för mig att det finns en byggnad som har 1, 2 samt 3 massiva fågelägg på taket, där man köper olika flygunits.

Haha, du satte den verkligen! typ älskar dig lite

TACK TACK TACK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in