2009-04-26, 13:26
Medlem
loveak47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag har mycket fritid, kan tillochmed spela på jobbet.
Så ja mycket av det går åt till datorspel.

De senaste åren så har jag spelat (I ordning)

1.NeverWinter Nights(4år)
2:Guildwars(6månader)
3.Counter Strike(av och till under 1-2 år)
4.World of Warcraft (4månader)
5.Vanguard(1 år)
6.Crysis(Lite men inte mycket)
7.Warhammer Online (7månader)
8.Age of Conan (Just nu)

Som ni själva ser så är det ju övervägande MMOs som jag har spelat.
Det är just för att jag söker någonting som visar att man "utvecklas", dvs tid spenderad etc.
Vad jag skulle VILJA dock är att spela något spel som är utmanande, och som är baserat på skicklighet.
Hmm vad ska man ta som exempel...

(tänktetid)

Säkerligen ett dumt exempel - Men jag vill hitta något spel som har samma utgångsläge och inte är baserat på spelutvecklarna. (Som alla MMOs just är)

Vad jag alltså söker i kortform:
Ihållande spel.
Skicklighets Baserat.
Utveckling?
Fart! (Jag har alltid varit ett freak när det kommer till PvP i MMOs) Så spänning måste det finnas.
Givetvis ONLINE.

Jag sitter som sagt och spelar Age of Conan för tillfället och visst det är skoj men känner att MMO börjar tära lite på mig.
Vill ha någonting annat..

Kom igen nu! Lite brainstorming!

Diablo 2? Trean kommer ut snart också..
Citera
2009-04-26, 20:02
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveak47
Diablo 2? Trean kommer ut snart också..

VIll helst inte att spelet ska vara uråldrat heller :S
Citera
2009-04-27, 02:32
Medlem
Planetarys avatar
Har just nu en enorm speltorka, så denna tråd är mitt sista hopp (nåja)!

Jag gillar främst Singleplayer rpg och en del MMORPG, Fps, Strategi i viss mån, ja till och med en del bilspel eller vad nu genren kallas ( iofs mest lite slölirande av Burnout och flatout och sånt, inget seriöst eller långlivat), till mina favoriter hör

Morrowind

Oblivion ( Favorit och favorit, skit i jämförelse med morowind men fortfarande ett okej spel och det fanns ganska mycket innehåll)

Fallout 3 ( lite samma som med oblivion (är ju trots allt väldigt lika spel, samma spelmotor osv) dock avsevärt mycket roligare för det var en mycket roligare spelvärld)

(De flesta) GTA-liren (konstigt nog föll inte fyran mig i smaken, kändes inte som samma typ av spel alls)

WoW ( Dock tror jag bara att jag verkligen tyckte det var kul runt 20% utav speltiden, man tänkte att "nu gör jag detta tråkiga så att jag kan få saker som gör spelet roligare sen" (GRIND) )

Diablo II - ( i viss mån, tyckte det var lite väl "on rails" så att säga, inga riktigt egna val eller sidequests eller nånting)

Det jag söker i ett singleplayer rpg är som följer:

Frihet - En helt fri värld där du kan gå vart du vill, inga "banor/nivåer" alltså

Skills/levelsystem - Säger väl iofs sig självt - ens karaktär ska kunna utvecklas och bli bättre

Innehåll - Det ska helst finnas saker att göra utöver "main-quest", liksom sidestorys/quests

Customization
(Vad heter detta på svenska ) - Man ska helst kunna välja kön och hur ens karaktär ska se ut, inget måste dock, man ska även genom spelets gång kunna välja vad man ska ha på sig (rustningar/kläder) vad för vapen man slåss med osv

Dock verkar det som väldigt få förutom Bethesda utvecklar såna här spel...

Mass effect behöver ni inte skriva, vet att det finns, kanske ska kolla det någon gång.
Fallout 2 har jag testat men det är inget som faller mig i smaken, pga det turbaserade fightsystemet.

Såå.. Vet ni några bra, fria singleplayer rpg:n, eller bara något allmänt mästerverk jag kan spendera min tid på?
Citera
2009-04-27, 02:44
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Planetary
Har just nu en enorm speltorka, så denna tråd är mitt sista hopp (nåja)!

Jag gillar främst Singleplayer rpg och en del MMORPG, Fps, Strategi i viss mån, ja till och med en del bilspel eller vad nu genren kallas ( iofs mest lite slölirande av Burnout och flatout och sånt, inget seriöst eller långlivat), till mina favoriter hör

Morrowind

Oblivion ( Favorit och favorit, skit i jämförelse med morowind men fortfarande ett okej spel och det fanns ganska mycket innehåll)

Fallout 3 ( lite samma som med oblivion (är ju trots allt väldigt lika spel, samma spelmotor osv) dock avsevärt mycket roligare för det var en mycket roligare spelvärld)

(De flesta) GTA-liren (konstigt nog föll inte fyran mig i smaken, kändes inte som samma typ av spel alls)

WoW ( Dock tror jag bara att jag verkligen tyckte det var kul runt 20% utav speltiden, man tänkte att "nu gör jag detta tråkiga så att jag kan få saker som gör spelet roligare sen" (GRIND) )

Diablo II - ( i viss mån, tyckte det var lite väl "on rails" så att säga, inga riktigt egna val eller sidequests eller nånting)

Det jag söker i ett singleplayer rpg är som följer:

Frihet - En helt fri värld där du kan gå vart du vill, inga "banor/nivåer" alltså

Skills/levelsystem - Säger väl iofs sig självt - ens karaktär ska kunna utvecklas och bli bättre

Innehåll - Det ska helst finnas saker att göra utöver "main-quest", liksom sidestorys/quests

Customization
(Vad heter detta på svenska ) - Man ska helst kunna välja kön och hur ens karaktär ska se ut, inget måste dock, man ska även genom spelets gång kunna välja vad man ska ha på sig (rustningar/kläder) vad för vapen man slåss med osv

Dock verkar det som väldigt få förutom Bethesda utvecklar såna här spel...

Mass effect behöver ni inte skriva, vet att det finns, kanske ska kolla det någon gång.
Fallout 2 har jag testat men det är inget som faller mig i smaken, pga det turbaserade fightsystemet.

Såå.. Vet ni några bra, fria singleplayer rpg:n, eller bara något allmänt mästerverk jag kan spendera min tid på?
Arcanum låter som något för dig
http://en.wikipedia.org/wiki/Kerghan
Citera
2009-04-27, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag har mycket fritid, kan tillochmed spela på jobbet.
Så ja mycket av det går åt till datorspel.

De senaste åren så har jag spelat (I ordning)

1.NeverWinter Nights(4år)
2:Guildwars(6månader)
3.Counter Strike(av och till under 1-2 år)
4.World of Warcraft (4månader)
5.Vanguard(1 år)
6.Crysis(Lite men inte mycket)
7.Warhammer Online (7månader)
8.Age of Conan (Just nu)

Som ni själva ser så är det ju övervägande MMOs som jag har spelat.
Det är just för att jag söker någonting som visar att man "utvecklas", dvs tid spenderad etc.
Vad jag skulle VILJA dock är att spela något spel som är utmanande, och som är baserat på skicklighet.
Hmm vad ska man ta som exempel...

(tänktetid)

Säkerligen ett dumt exempel - Men jag vill hitta något spel som har samma utgångsläge och inte är baserat på spelutvecklarna. (Som alla MMOs just är)

Vad jag alltså söker i kortform:
Ihållande spel.
Skicklighets Baserat.
Utveckling?
Fart! (Jag har alltid varit ett freak när det kommer till PvP i MMOs) Så spänning måste det finnas.
Givetvis ONLINE.

Jag sitter som sagt och spelar Age of Conan för tillfället och visst det är skoj men känner att MMO börjar tära lite på mig.
Vill ha någonting annat..

Kom igen nu! Lite brainstorming!

Mortal Online eller Fallen Earth båda kommer att släppas i sommar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mortal_Online <--- mycket bra info.
Citera
2009-04-27, 09:24
Medlem
Raz.s avatar
Citat:
text

Vampire: The Masquerade – Bloodlines
Patcha upp spelet med "unofficial patchen", även om det inte är helt "fritt" så borde du testa det, roligt spel.

Fallout 1 & 2
Spel som alla borde testa...
Citera
2009-04-27, 11:38
Medlem
Qwakes avatar
Citat:
Text

Bioshock kanske? det ska vara ett RPG välomtalat.
Även fast du redan skrivit Mass Effect så rekommenderas det starkt riktigt kul spel.
Citera
2009-04-27, 11:58
Medlem
Raz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwake
Bioshock kanske? det ska vara ett RPG välomtalat.

Om Bioshock är ett RPG så är Half-Life ett MMORPG....
Citera
2009-04-27, 11:59
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Mortal Online eller Fallen Earth båda kommer att släppas i sommar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mortal_Online <--- mycket bra info.

Jo jag har koll på Mortal Online men det som Darkfall är inte Skicklighets baserat, utan kommer bli "X-antal spelare vinner".
Solo i sådana spel finns inte.

Fallen earth har jag dock inte hört om.
Citera
2009-04-27, 12:36
Medlem
kompjuters avatar
Söker såna där enkla småspel som man bara styr ett sikte över skärmen och skjuter diverse mål, brukar ju vara lite som nöjesfält, ballonger , fåglar mm mm.
Vill både spela själv + att det skulle passa min son
Citera
2009-04-27, 13:03
Medlem
Qwakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raz.
Om Bioshock är ett RPG så är Half-Life ett MMORPG....

Citat:
First Person Shooter, RPG, Äventyrsspel
Stod det på wikipedia.se sen så har jag inte spelat Bioshock själv så jag kan inte riktigt uttala mig Bioshock är rpg eller inte, kan bara läsa faktan som stod alltså att det är ett RPG spel.
Citera
2009-04-27, 15:02
Medlem
haiguises avatar
fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in