2009-07-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Söker ett bilspel som inte är så krävande (Har en laptop med 1,8ghz core 2 duo, 1gb ram och integrerat graffe), gärna med lite drifting i bilden (EJ need for speed carbon, det är krävande ).

Funkar inte NFS underground 1/2 till den då?
Jag har kört det på en sämre dator än dedär iaf...
Citera
2009-07-21, 19:20
Bannlyst
MMORPG Sökes!

Hejsan!

Jag är en kille som gillar att spela spel. För 3 år sedan upptäckte jag spelet Maple Story, och har sedan dess spelat det fram tills 2 månader sedan tillsammans med min kompis. Anledningen att jag slutade var för att jag hade för bra grejer i spelet och då blev hackad på kontot och allt jag hade där.

I alla fall, min fråga är om någon vet om något härligt, beroendeframkallande, mysigt MMORPG spel där man bara kan vara online och döda tid utan att egentligen göra något, precis som i Maple Story.
Bara spel som är gratis tack!

Tacksam för snabba och seriösa svar!

EDIT: Spelar absolut ingen roll hur mycket spelet tar av datorn, jag har tillräckligt med prestanda för att spela Crysis, och då antar jag att den är ganska bra, hehe.

/Squeeze
Citera
2009-07-21, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeze
Hejsan!

Jag är en kille som gillar att spela spel. För 3 år sedan upptäckte jag spelet Maple Story, och har sedan dess spelat det fram tills 2 månader sedan tillsammans med min kompis. Anledningen att jag slutade var för att jag hade för bra grejer i spelet och då blev hackad på kontot och allt jag hade där.

I alla fall, min fråga är om någon vet om något härligt, beroendeframkallande, mysigt MMORPG spel där man bara kan vara online och döda tid utan att egentligen göra något, precis som i Maple Story.
Bara spel som är gratis tack!

Tacksam för snabba och seriösa svar!

EDIT: Spelar absolut ingen roll hur mycket spelet tar av datorn, jag har tillräckligt med prestanda för att spela Crysis, och då antar jag att den är ganska bra, hehe.

/Squeeze

Om det är första gången du lirar ett 3D MMORPG skulle jag säga World of warcraft eftersom det är så lätt.
Citera
2009-07-21, 19:45
Medlem
Rockmebabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrintox
Om det är första gången du lirar ett 3D MMORPG skulle jag säga World of warcraft eftersom det är så lätt.

Instämmer. Det är handikappanpassat sen TBC
Citera
2009-07-21, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrintox

Jo, men det kostar

Vill ha ett gratis spel, men tack ändå för tipset, dock har jag redan funderat på det, men tycker det kostar för mycket.
Betala för att köpa, sedan betala för att spela spelet. Nej tack.
Citera
2009-07-21, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rockmebaby
Instämmer. Det är handikappanpassat sen TBC

Är det så lätt?
Har några polare som spelat WoW och de säger att det är hyfsat svårt...
Citera
2009-07-21, 19:51
Bannlyst
Vad sägs om "Perfect World"?

De ser rätt bra ut, alltså ser ut som 'WoW-wannabe' spel, men kanske är nåt att spela...?

Kom gärna med lite fler förslag på MMORPG som kan kräva mycket av datorn, är gratis, beroendeframkallande, tidsfördrivande. Helst med level-system, och PVP är inte ett måste.
Citera
2009-07-21, 19:52
Medlem
Citat:
Jo, men det kostar

Vill ha ett gratis spel, men tack ändå för tipset, dock har jag redan funderat på det, men tycker det kostar för mycket.
Betala för att köpa, sedan betala för att spela spelet. Nej tack.

Kostar ju i månaden pga serverkostnader och allt underhåll och service som finns, eller? Gratis spel är så jävla tråkiga allihopa, dom är antingen bara jävligt dåliga i sig, typ värdelös grafik, jobbiga kontroller, fullt me buggar/lagg eller nåt sånt eller så blir dom dåliga eftersom man kan lägga massa pengar på att köpa super-gear/super-buffar som gör spelet helt kasst för dom som inte betalar in massa pengar hela tiden.
Bara att välja...själv tycker jag dom som kostar vinner med tanke på att dom till och med kan vara roliga.
Citera
2009-07-21, 19:52
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andnel
Måste jag ha spelat Baldurs Gate I för att kunna spela II:an? (Tänker på genomgående karaktärer, berättelse e.t.c.)

Har nämligen hört att Baldurs Gate II är det bästa spelet i serien så jag tänkte börja på det direkt. Eller finns det någon anledning att spela igenom I:an?
Kort svar: nej, ordningen spelar ingen större roll.

Längre svar: precis som med t.ex. Fallout finns det vissa fördelar med att börja med ettan, trots att många anser del två av respektive serie vara bättre överlag. Själv körde jag Baldur's Gate II innan ettan, och även om det inte spelade någon större roll finns det vissa referenser till ettan, samt karaktärer som introducerades i det första spelet. En annan "bieffekt" med att spela tvåan först (om du nu tänkte köra ettan alls) är att det är lite stönigt att anpassa sig efter de brister (lägre upplösning, sämre NPC-interaktion etc) som finns i det första spelet när man har vant sig vid gameplayet i del två. Dock är det sammantaget ingen större grej. Spelen har separata storylines och funkar bra oberoende av varandra.
Citera
2009-07-21, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Kostar ju i månaden pga serverkostnader och allt underhåll och service som finns, eller? Gratis spel är så jävla tråkiga allihopa, dom är antingen bara jävligt dåliga i sig, typ värdelös grafik, jobbiga kontroller, fullt me buggar/lagg eller nåt sånt eller så blir dom dåliga eftersom man kan lägga massa pengar på att köpa super-gear/super-buffar som gör spelet helt kasst för dom som inte betalar in massa pengar hela tiden.
Bara att välja...själv tycker jag dom som kostar vinner med tanke på att dom till och med kan vara roliga.

Jävla bra argument för att spela WoW. Jobbar du för dem eller?

Har inget emot WoW, grejen är bara det att jag tycker att 150-200kr månaden för att spela ett spel är lite sjukt, men som du sa med serverkostnader och underhåll så kan man ju förstå...
Citera
2009-07-21, 21:50
Medlem
Rockmebabys avatar
Citat:
Jävla bra argument för att spela WoW. Jobbar du för dem eller?

Har inget emot WoW, grejen är bara det att jag tycker att 150-200kr månaden för att spela ett spel är lite sjukt, men som du sa med serverkostnader och underhåll så kan man ju förstå...

Tror ändå blizzard gör en jävla vinst varje månad. Hur många är de nu som spelar? Tror det är någonstans runt 10-12 milj? Tänk det och varje person betalar. Sen att blizzard har andra spel som de säljer också. De har de nog inte svårt ställt.
Citera
2009-07-21, 22:31
Medlem
galns avatar
Ett spel som jag såg video på för kanske 1 - 2 år sen, vet dock inte om det släppts än. Vet inte hur jag ska beskriva då jag inte kommer ihåg särskilt mkt, men det var massa springande / klättrande på väggar och tak. Tror det hade nåt med gravitationen att göra men är inte säker.

Dålig beskrivning, men hoppas nån kan komma med nåt förslag på vad det kan vara. Tror det var för 360 och PS3, men är långt från säker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in