2009-05-05, 23:11
Medlem
CravenKittens avatar
Hejsan, jag söker co-op spel till Wii för 2 personer. Meningen är att jag och flickvännen ska kunna spela tillsammans, båda gillar väl ungefär samma typ av spel.. rpg, äventyr och liknande. Dock ej beat/shot 'em up.
Spel vi redan har är: Mario Party och Resident Evil; Umbrella Chronicles. Vi har tittat runt ganska mycket på spelbutiker men inte hittat någonting som direkt tilltalar oss jättemycket. Tips uppskattas.
Citera
2009-05-06, 14:33
Medlem
Nihennas avatar
Minns inte vad spelet hette, men tror det var till PSP, och det handlade helt enkelt om att man styrde någon klump, men vill minnas att man skruvade runt världen föär att flytta honom, inte själva karaktären, var ett rätt så hypat spel vill jag minnas.
Citera
2009-05-06, 14:35
Medlem
Sixfeetunders avatar
Nihenna: LocoRoco?
Citera
2009-05-06, 14:46
Medlem
simpanboycools avatar
Jag söker ett dator spel som man kan spela tillsammans. Vill spela något med mina kompisar. Har tidigare spelat: Wow, Diablo, Wc3, GTA online, CS, Lotro, Vanguard och en hel del olika strategispel. Vad är kul att köra tillsammans?
Citera
2009-05-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpanboycool
Jag söker ett dator spel som man kan spela tillsammans. Vill spela något med mina kompisar. Har tidigare spelat: Wow, Diablo, Wc3, GTA online, CS, Lotro, Vanguard och en hel del olika strategispel. Vad är kul att köra tillsammans?

cod 4 eller crashday

cod 4 är fps där du går upp i levels i multiplayer, roligare än cs om du tycker om spel så som wow och diablo.
crashday är ett bilspel, krasha så mycket som möjligt utan att dö själv i princip, bra lanspel.
Citera
2009-05-06, 16:41
Medlem
Diktaturs avatar
Känner ett otroligt sug efter ett sandbox-spel just nu. Har masat mig igenom Mass Effect nyligen och lallar runt med Far Cry 2 - väldigt underhållande. Trots det så börjar det tryta lite och jag längtar efter något mer. Ser helst till lite nyare spel.

GTA - förutom fyran har jag traglat mig igenom, likaså KOTOR. Äsch, de flesta äldre spelen är avklarade. Hur är föresten Just Cause? Är det något att hänga i granen?
Citera
2009-05-06, 16:48
Medlem
CMSRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Känner ett otroligt sug efter ett sandbox-spel just nu. Har masat mig igenom Mass Effect nyligen och lallar runt med Far Cry 2 - väldigt underhållande. Trots det så börjar det tryta lite och jag längtar efter något mer. Ser helst till lite nyare spel.

GTA - förutom fyran har jag traglat mig igenom, likaså KOTOR. Äsch, de flesta äldre spelen är avklarade. Hur är föresten Just Cause? Är det något att hänga i granen?
Just Cause är tyvärr ganska värdelöst, satsa på GTA 4 istället.
Annars så kommer Gudfadern 2 samt Mafia 2 snart om du orkar vänta.
Citera
2009-05-06, 16:58
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpanboycool

Star Wars: Jedi Knight Jedi Academy är ett höjdarspel med ett gäng polare en sen kväll!
Citera
2009-05-06, 18:52
Medlem
Yoinkss avatar
Nått skumt rymdspel

Jag och en kompis söker ett rymdspel, som vi tror är ett ganska gammalt, möjligtvis från 98-01. Vi har bara svaga minnen: Bakrunden bestod av svart rymd i stort sett varje bana. Man såg sitt "skepp" bakifrån och kunde styra upp, ner och åt sidan. Vi tror det var en aning 3D, eller skulle åtmninstonde efterlikna det. "Fienderna", varav en av dem var en ormliknande sak (gjord av små kulor) som kom i spiraler mot en. "Kulorna" skulle man skjuta man sönder ett i taget. Några andra fiender kan vi inte minnas.
Simpel grafik, färgglatt.

Väldigt flummig beskrivning, men som nämt ovan så har vi mycket svaga minnen. Kanske är det ett skitspel, men min kompis verkar vara helt nostalgisk. Vi blir tokig av att inte hitta det. Antaglingen ganska löjligt när vi väl hittar det, men, skit samma!

Thx
Citera
2009-05-06, 21:28
Medlem
svulles avatar
Hej landsmän!

Har helt förlorat tiden till att sitta och lira goa datorspel hela dagarna och nätterna!
Jag söker ett spel som man inte behöver sitta flera timmar per dag för att nöta/raida/questa och skit. bara att kunna "logga in någon timma per dag och kötta"
Jag vet att FPS och vissa rpg spel behöver man inte nöta så hårt, men vill ha nya förslag, här följer en drös med spel jag spelat, och gillat genom åren:

Quake - Spelade rätt mycket back in the day
Starcraft - Bästa spelet genom tiderna, satt och lirade en del, även lite idag
Warcraft - Bättre än wow! Ett av dem bättre, lirar ibland.
WoW|Darkfall|WAR|AoC|RoM - WoW, helt okej, slutade innan TBC kom. Resten testades bara.
RuneScape - Spelade under "RuneScape Classic"-tiden, inte sedan dess.
Counter Strike - On and off i troligtvis 10 år nu!
Tibia - Lite små-lir.
CoD-serien - Blev rätt mycket nötande speciellt på CoD 2, gillar också CoD 4.
TrackMania - Kul att slappna av med när man har tråkigt.
Unreal Tournament - Typ som quake, gammal goïng.

...Och en jävla massa old-school spel genom mina dagar!

Vad kan ni rekommendera mig, som är mer av en hobby spelare än "Play hard, go pro"-spelare?
Gärna gamla goda spel skulle vara kul!
Är inte mycket för grafiken egentligen, för man spelar inte ett spel för grafiken utan gameplayet.

Tack på förhand!
Senast redigerad av svulle 2009-05-06 kl. 21:33.
Citera
2009-05-06, 21:55
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Hej landsmän!

Har helt förlorat tiden till att sitta och lira goa datorspel hela dagarna och nätterna!
Jag söker ett spel som man inte behöver sitta flera timmar per dag för att nöta/raida/questa och skit. bara att kunna "logga in någon timma per dag och kötta"
Jag vet att FPS och vissa rpg spel behöver man inte nöta så hårt, men vill ha nya förslag, här följer en drös med spel jag spelat, och gillat genom åren:

Quake - Spelade rätt mycket back in the day
Starcraft - Bästa spelet genom tiderna, satt och lirade en del, även lite idag
Warcraft - Bättre än wow! Ett av dem bättre, lirar ibland.
WoW|Darkfall|WAR|AoC|RoM - WoW, helt okej, slutade innan TBC kom. Resten testades bara.
RuneScape - Spelade under "RuneScape Classic"-tiden, inte sedan dess.
Counter Strike - On and off i troligtvis 10 år nu!
Tibia - Lite små-lir.
CoD-serien - Blev rätt mycket nötande speciellt på CoD 2, gillar också CoD 4.
TrackMania - Kul att slappna av med när man har tråkigt.
Unreal Tournament - Typ som quake, gammal goïng.

...Och en jävla massa old-school spel genom mina dagar!

Vad kan ni rekommendera mig, som är mer av en hobby spelare än "Play hard, go pro"-spelare?
Gärna gamla goda spel skulle vara kul!
Är inte mycket för grafiken egentligen, för man spelar inte ett spel för grafiken utan gameplayet.

Tack på förhand!
Testa Painkiller
http://en.wikipedia.org/wiki/Painkiller_(video_game))
Citera
2009-05-06, 23:00
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoinks
massor av text..

du kan ju kika på gamespot under alla space combat crap.. Jag länkar hursomhelst.

http://www.gamespot.com/games.html?type=games&category=Futuristic+Combat+S ims&platform=5

kan ju alltid hoppas att det var till någon hjälp
Senast redigerad av hockexx 2009-05-06 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in