2009-04-28, 13:34
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaxig
Jag söker ett spel som finns på bl.a spelautomater. Man kan vara 2 spelare, man plaseras i en jungel (en av banorna iaf) Man börjar med ett vapen där amunitionen aldrig tar slut och man kan kasta ett X antal bomber. Spelet är i 2D.

Tack på förhand.

Ikari warriors? Nes spel fast det kanske finns till arkad med?
Citera
2009-04-28, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bombaclout
Jag minns att jag spelade ett spel för flera år sedan där man springer runt & skjuter "monster". I början har man någon slags armborst men sen får man bättre vapen, lite små läskigt spel ;D hähä. Svårt att komma på vilket spel det är på grund av att jag har så lite info och minns inte så mycket av det men värt att fråga om någon kanske vet.
Mvh bombaclout.

Hm, painkiller?
Citera
2009-04-28, 14:58
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgerDude
Hm, painkiller?
Där är inga armborst i Painkiller (som man själv kan använda)
Dock är där väldigt mycket monster i spelet, en del något läskiga
Citera
2009-04-28, 15:33
Medlem
grithors avatar
Hjälp mig finna

Söker desperat efter ett spel till PC Windows som man kan säga var en blandning av action och pussel/plattform.
I spelet var man en soldat av något slag och sköt aliens/monster och flyttade mycket lådor på knappar eller liknande för att komma vidare. Kom ihåg att det var många TNT eller lådor med sprängämnen man flyttade mycket på som man kunde spränga sönder.
Spelet var i 2D alltså tvådimensionellt och man såg det från sidan.
Spelet liknar lite Abe's Oddysee i den grafiska stilen, alltså rätt mörk och rå stil på grafiken vad jag vill minnas.
Här är en screenshot på Abe's Oddysee
http://www.oddworld.com/games/abesodd/gamescreens/img1.jpg
Nu säger jag inte att spelet jag söker har exakt samma grafiska stil som i Abe's Oddysee men det är det bästa exemplet jag kan hitta.

Hjälp någon att finna detta spel åt mig igen
Kan tänka mig att det kom ut nånstans mellan år 95-2000 men är inte säker.
Citera
2009-04-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehfraim
Star Wars: Jedi Knight - Jedi Academy är det bästa SW-spelet imo, tror du kommer tycka om det, lirat i princip samma spel som du och gillar dem.

Ska testa. Tack
Citera
2009-04-28, 17:43
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Söker desperat efter ett spel till PC Windows som man kan säga var en blandning av action och pussel/plattform.
I spelet var man en soldat av något slag och sköt aliens/monster och flyttade mycket lådor på knappar eller liknande för att komma vidare. Kom ihåg att det var många TNT eller lådor med sprängämnen man flyttade mycket på som man kunde spränga sönder.
Spelet liknar lite Abe's Oddysee i den grafiska stilen, alltså rätt mörk och rå stil på grafiken vad jag vill minnas.
Nu säger jag inte att spelet jag söker har exakt samma grafiska stil som i Abe's Oddysee men det är det bästa exemplet jag kan hitta.

Kan det vara Flashback? Eller kanske Blackthorne, men tror bara det kom till SNES.
Citera
2009-04-28, 17:56
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Kan det vara Flashback? Eller kanske Blackthorne, men tror bara det kom till SNES.

Nope, finns till PC och låter väldigt likt hans beskrivning.
Citera
2009-04-28, 19:28
Medlem
Kan någon tipsa om ett spel man kan spela mot varandra på varsinn dator, utan att använda någon form av server eller internet?

Vilken typ av spel som helst är av intresse fast är det gratis är det såklart extra bra! ;-)
Citera
2009-04-28, 19:58
Medlem
Paulles avatar
Söker namnet på ett gammalt spel vilket jag körde för bra många år sedan på en sketen iMac. Man sprang runt som en lite dinosaurie, Velociraptor typ, med något sorts skjutvapen på ryggen. Kommer inte riktigt ihåg vad spelet gick ut på, men har för mig att man skulle samla på något och akta/skjuta andra dinosaurier.

Tack på förhand.
Citera
2009-04-28, 21:22
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor

Vild gissning men Abuse?
Citera
2009-04-28, 21:42
Medlem
Allaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Kan någon tipsa om ett spel man kan spela mot varandra på varsinn dator, utan att använda någon form av server eller internet?

Vilken typ av spel som helst är av intresse fast är det gratis är det såklart extra bra! ;-)

Trackmania Nations, är as skoj när man kommit in i spelet och kan köra någorlunda. Bör även testas full eller hög för att förstärka upplevelsen!

Nejfan du ville ju ha utan server och internet, nvm.
Citera
2009-04-28, 22:05
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind

Citat:
Vild gissning men Abuse?

Tyvärr inte Flashback eller Blackthorne eller Abuse. Jag har prövat Blackthorne förut när jag sökte efter det här spelet men det var icke det. Blackthorne e dock ett skitgrymt spel
Spelet jag söker har bättre grafik, lite mer 3D lik som Abe's Oddessey vill jag minnas.

En annan sak jag kan ta upp är att spelet jag söker INTE är vanlig sidescrolling. Alltså skärmen flyttar sig inte om man går åt något håll, vänster eller höger.
Utan på början av en level så startade man längst upp eller längst ner och så skulle man ta sig ner (eller upp) till mål.
Kan ta Ice Climbers som ett exempel.
http://pauseitmedia.com/images/vc/iceclimber.png
Väggar på sidorna och man ska upp eller ner beroende på var man börjar.
Kom även ihåg att väggarna och golven man gick på var av stål eller metall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in