2009-04-28, 22:21
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Kan någon tipsa om ett spel man kan spela mot varandra på varsinn dator, utan att använda någon form av server eller internet?

Vilken typ av spel som helst är av intresse fast är det gratis är det såklart extra bra! ;-)
Du kan spela i princip vilket multiplayerspel som helst med en vanlig korsad nätverkskabel
Citera
2009-04-29, 02:50
Medlem
majorapas avatar
Jag söker gamla educational-spel som vi brukade spela på fritids.

Ett var när man var en skidåkare på ett berg och skulle högre och högre upp. Man hade en håv som man fångade in saker med och fick då svara på mattetal och då fick man nånting. När man var högst upp kunde man släppa ner nåt i en skorsten som hamnade längst ner i ens stuga.

Ett annat var typ samma sak fast man var nån figur som hoppade runt och skallade lådor som i super mario och då fick man svara på mattetal. När man klarart ett visst antal klarade man banan.

Sen letar jag efter ett som jag har rätt svaga minnen av. Har för mig att det fanns flera i den serien...blabla 1, blabla 2 osv. Man kunde välja olika aktiviteter, den enda jag kommer ihåg var att man skulle bygga kulbanor eller nåt liknande. Har för mig att det var rymdtema på det hela med konstiga figurer.

Sen också ett som hette tvillingarna eller nåt där man spelade som en av tvillingarna. Det gick ut på att man skulle rädda den andre tvillingen som blivit bortrövad till något slott eller liknande och på vägen dit skulle man lösa en massa problem. Vid nåt tillfälle få man en dykardräkt som behövs för att komma fram i slutet och rädda sin syster/bror.

Hoppas nån känner igen nåt på mina vaga minnen.
Senast redigerad av majorapa 2009-04-29 kl. 03:04.
Citera
2009-04-29, 21:26
Medlem
Blindtarms avatar
Tjenare!

Har på senare tid fått en kärlek till trav.
Det jag nu söker är travspel av alla dess klasser.
Vet redan om travmanager.se, travzonen.se samt Horse Racing Manager.

Finns det något annat jag har missat?
Citera
2009-04-29, 23:02
Medlem
ShmotZs avatar
Letar ett liknande spel som AdventureQuest... jag har så tråkigt om dagarna, men det jävla spelet. Vad man en ville göra så behöver man köpa det typ..
Citera
2009-04-29, 23:09
Medlem
CMSRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShmotZ
Letar ett liknande spel som AdventureQuest... jag har så tråkigt om dagarna, men det jävla spelet. Vad man en ville göra så behöver man köpa det typ..
Puzzle pirates kanske...eller valfritt flash spel från Newgrounds.com?
Citera
2009-04-30, 18:51
Medlem
Dexxys avatar
Jag letar efter ett riktigt köttarspel. Satt här och hade lite tråkigt och kom på att det vore roligt att bara springa runt och kötta folk. Mycket blod och kompatibelt med lite Death Metal vore fint också.
Citera
2009-04-30, 19:07
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexxy
Jag letar efter ett riktigt köttarspel. Satt här och hade lite tråkigt och kom på att det vore roligt att bara springa runt och kötta folk. Mycket blod och kompatibelt med lite Death Metal vore fint också.

left4dead om du gillar att döda zombies... massor av zombies.
Citera
2009-04-30, 19:54
Medlem
grithors avatar
Citat:

Postal 2
Citera
2009-05-01, 12:27
Medlem
Citat:

Serious Sam
Citera
2009-05-01, 17:00
Medlem
Citat:

Har inte testat det själv men Manhunt 1/2 ska tydligen vara ganska köttiga :P
Citera
2009-05-01, 17:57
Medlem
Spaz.s avatar
Jag söker ett spel som jag såg en video ifrån på youtube. Det var ett jävligt mysko spel bör tillägas, men jag skall försöka förklara.

I filmerna jag såg började spelaren som en "lila globb", typ som flubber (filmen, alltså) fast lila och med ögon (tror jag iaf??). Hela banan som spelades var plattform/2d-aktigt. Man skulle styra den här globben och ta sig förbi vissa hinder, och allting var rätt irattionellt, det var massor av färger och det fanns inget direkt sammanhang i banans utformning. Man studsade hit och dit och allt eftersom att spelet fortgick blev "globben" större och större, tror att man åt någonting på vägen framåt (kan ha varit frukter). Hela tiden var det lustig barnslig musik i bakgrunden. "globben" man spelade kunde ibland dela på sig och bli till många mindre globbar i små perioder, och det var som att de var barn som var ute och lekte för de skrek hela tiden sådär barnsligt glatt haha.

Jag vet inte om jag kan förklara bättre än så, tyvärr. Men man skulle ta sig från början av banan till slutet av banan där det stog typ "level complete", lite som ett vanligt plattformspel fast allt var vrickat, kan tänka mig att tillverkarna hade diverse baktankar med spelet eller möjligen att det helt enkelt var gjort för barn . det såg inte särskilt krävande ut i fråga om koncentration/skicklighet utan verkade mest vara underhållande och något som man kunde sugas in i. det var vackert

vore så jäkla tacksam ifall någon kunde berätta vad spelet hette!
tack på förhand!
Citera
2009-05-01, 21:16
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaz.
Jag söker ett spel som jag såg en video ifrån på youtube. Det var ett jävligt mysko spel bör tillägas, men jag skall försöka förklara.

I filmerna jag såg började spelaren som en "lila globb", typ som flubber (filmen, alltså) fast lila och med ögon (tror jag iaf??). Hela banan som spelades var plattform/2d-aktigt. Man skulle styra den här globben och ta sig förbi vissa hinder, och allting var rätt irattionellt, det var massor av färger och det fanns inget direkt sammanhang i banans utformning. Man studsade hit och dit och allt eftersom att spelet fortgick blev "globben" större och större, tror att man åt någonting på vägen framåt (kan ha varit frukter). Hela tiden var det lustig barnslig musik i bakgrunden. "globben" man spelade kunde ibland dela på sig och bli till många mindre globbar i små perioder, och det var som att de var barn som var ute och lekte för de skrek hela tiden sådär barnsligt glatt haha.

Jag vet inte om jag kan förklara bättre än så, tyvärr. Men man skulle ta sig från början av banan till slutet av banan där det stog typ "level complete", lite som ett vanligt plattformspel fast allt var vrickat, kan tänka mig att tillverkarna hade diverse baktankar med spelet eller möjligen att det helt enkelt var gjort för barn . det såg inte särskilt krävande ut i fråga om koncentration/skicklighet utan verkade mest vara underhållande och något som man kunde sugas in i. det var vackert

vore så jäkla tacksam ifall någon kunde berätta vad spelet hette!
tack på förhand!

http://images.google.se/images?hl=sv&q=Loco+Roco&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Loco Roco?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in