Jag söker ett spel som jag såg en video ifrån på youtube. Det var ett jävligt mysko spel bör tillägas, men jag skall försöka förklara.
I filmerna jag såg började spelaren som en "lila globb", typ som flubber (filmen, alltså) fast lila och med ögon (tror jag iaf??). Hela banan som spelades var plattform/2d-aktigt. Man skulle styra den här globben och ta sig förbi vissa hinder, och allting var rätt irattionellt, det var massor av färger och det fanns inget direkt sammanhang i banans utformning. Man studsade hit och dit och allt eftersom att spelet fortgick blev "globben" större och större, tror att man åt någonting på vägen framåt (kan ha varit frukter). Hela tiden var det lustig barnslig musik i bakgrunden. "globben" man spelade kunde ibland dela på sig och bli till många mindre globbar i små perioder, och det var som att de var barn som var ute och lekte för de skrek hela tiden sådär barnsligt glatt haha.
Jag vet inte om jag kan förklara bättre än så, tyvärr. Men man skulle ta sig från början av banan till slutet av banan där det stog typ "level complete", lite som ett vanligt plattformspel fast allt var vrickat, kan tänka mig att tillverkarna hade diverse baktankar med spelet eller möjligen att det helt enkelt var gjort för barn

. det såg inte särskilt krävande ut i fråga om koncentration/skicklighet utan verkade mest vara underhållande och något som man kunde sugas in i. det var vackert
vore så jäkla tacksam ifall någon kunde berätta vad spelet hette!
tack på förhand!